Ekskluzivni snimci zaboravljenog beogradskog mosta: Ovde su tutnjali vozovi za Evropu, sad čeka "novi život"
Sve dok Prokop nije postao glavna beogradska železnička stanica, vozovi za Novi Sad, Šid, Suboticu, a ranije i za Budimpeštu, Minhen, Beč, Ljubljanu, pa čak i u daleku Moskvu, prolazili su Starim železničkim mostom.
Jedan kolosek, lagana vožnja, gotovo 10 na sat, tako je izgledalo sve dok Novi železnički most nije u potpunosti preuzeo svoju funckiju.
Mnogi su već zaboravili na ovu gvožđuriju, koja se može smatrati i najstarijim mostom preko Save u Beogradu, više puta rušenim i obnavljanim.
To je još i pre Drugog svetskog rata bilo "usko grlo", ali tako je ostalo sve do 21. veka - jedina železnička veza sa Evropom, ako izuzmemo prugu za Bukurešt.
Kako danas izgleda ovaj most, pogledajte u ekskluzivnom videu na početku teksta, prilogu koji je pripremio poznati srpski jutjuber Kresoje.
Kresoje istražuje napuštena i neobična mesta u Beogradu i Srbiji, ulazi u tunele i bunkere, penje se na vrhove solitera, a za nas posetio i snimio kako danas izgleda Stari železnički most.
(Telegraf.rs)
Video: Mnogima su ova mesta strava i užas, ali Kresoju su inspiracija za šetnju posle posla
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sssa
Savršeni primer konstruktivizma.treba da pazimo na naše nasledje.Tako ćemo da sačuvamo Beograd.
Podelite komentar
Mile od Stalaća
Evo ja upravo pišem iz voza, koji iz Lazarevca ne može da dođe do Beograda.Svaki drugi se otkazuje ili putuje po dva sata.Pre 80 godina je bilo bolje što se tiče železnice.Svi su napredovali, jedino mi nazadujemo.
Podelite komentar
Milena
Dok su tuda tutnjali vozovi za Evropu bilo je dobro i imali smo sve a sad nemamo bukvalno nista i polako ali sigurno gazimo ivicu ponora.
Podelite komentar