GSP kupuje nove tramvaje: Otporni na bujice i vejavice, ni košava ih neće "produvati"

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 6

Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" raspisalo je nedavno javnu nabavku za kupovinu 20 novih tramvaja.

Reč je o petodelnim, niskopodnim vozilima, što znači da će veoma ličiti na "špance", ali će morati da budu prilagođeni našoj pruzi i nipošto širi od 2,4 metra.

Podećamo, "španci" nikada nisu saobraćali na linijama 2, 3, 5, 10 i 11.

Prelistali smo tehničku dokumentaciju i otkrili šta će, imeđuostalog, novi beogradski tramvaji morati da ispune i da podnesu.

"Normalna eksploatacija u okolnoj sredini područja grada Beograda ne sme ni na koji način da ugrozi karakteristike i životni vek tramvaja. Svi sistemi moraju biti konstruisani za rad u uslovima snega, leda i ledene kiše uključujući i nanošenje vetrom biljnih otpadaka koji se mogu pojaviti u području grada Beograda", navodi se u konkursnoj dokumentaciji.

Tramvaji moraju bez problema da rade na temperaturama od -25 do 40 stepeni, a njihovo funkcionisanje podrazumeva srednju godišnju relativnu vlažnost vazduha 80 posto. Košava ne sme da smeta beogradskom tramvaju - oni moraju da izdrže udare vetra i do 130 kilometara na sat.

Treba računati i na kišu i na sneg - godišnji prosek kišnih padavina je 685 mm, a maksimalna količina za 24 sata je 80 mm. Prosečan broj snežnih dana je 27, a maksimalna količina snežnih padavina za 24 sata je 340 mm.

Tramvaji moraju da se probijaju i kroz vodu, kada padnu jake kiše, tačnije, morali bi da voze kroz baru koja je i do šest centimetara iznad šina.

"Zbog povremenih pojava jakih pljuskova i oluja, kapacitet postojećeg sistema za odvod vode na ulicama i putevima je nedovoljan za odvod celokupne vode u kratkom periodu vremena. Zbog toga treba omogućiti funkcionisanje vozila kroz vodu dubine od najmanje 60 mm iznad nivoa šine", piše u dokumentaciji.

Kada je u pitanju sneg, trebalo bi da tramvaj može da "gazi" i 10 centimetara pokrivača.

Tramvaji kroz Beograd mogu da voze do 50 kilometara na sat, tamo gde nema brda i krivina, izuzev preko Mosta na Adi, gde voze svega 40.

"Tramvaji će biti zglobna petodelna vozila, potpuno niskopodni, opremljeni mikroprocesorskim sistemom za regulaciju vuče i kočenja, DC/DC pretvaračem za napajanje niskonaponskih uređaja, elektronskim sistemom za informisanje putnika, video nadzorom, rampom za lica sa posebnim potrebama i klima uređajem u kabini vozača i putničkom prostoru", navodi se, takođe, u konkursnoj dokumentaciji.

Tramvaj mora da ima kapacitet od najmanje 160 putnika i da ima minimum 40 stolica (ne računaju se sklopive).

Ovi tramvaji trebalo bi da nam služe bez ikakvih problema najmanje 30 godina.

(Telegraf.rs)

Video: Od prevoznog sredstva koje staje u ranac do grdosije od 220 tona: Ovako se sve prevoze Beograđani

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ARS

    21. novembar 2023 | 23:36

    Špance je kupio verovatno čovek koi se nikad nije vozio tramvajem jer da se vozio nikad ne bi kupio špance, totalni promašaj ?

  • DDF

    21. novembar 2023 | 21:42

    Idemo jos jedno novo renoviranje beogradskih tramvajskih sina,idemo novo kopanje i rovarenje beogradskih bulevara i ulica...🫣🫣🫣

  • Драгољуб

    22. novembar 2023 | 02:05

    Ех, ништа без "Шкоде"! И данас нас успешно возе београдским улицама и ако нису испуњавали многе од ових услова. То су ови црвени четвртасти, зглобни зрамваји који још увек чине основ трамвакског саобраћаја у Београду.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA