GSP kupuje nove tramvaje: Otporni na bujice i vejavice, ni košava ih neće "produvati"
Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" raspisalo je nedavno javnu nabavku za kupovinu 20 novih tramvaja.
Reč je o petodelnim, niskopodnim vozilima, što znači da će veoma ličiti na "špance", ali će morati da budu prilagođeni našoj pruzi i nipošto širi od 2,4 metra.
Podećamo, "španci" nikada nisu saobraćali na linijama 2, 3, 5, 10 i 11.
Prelistali smo tehničku dokumentaciju i otkrili šta će, imeđuostalog, novi beogradski tramvaji morati da ispune i da podnesu.
"Normalna eksploatacija u okolnoj sredini područja grada Beograda ne sme ni na koji način da ugrozi karakteristike i životni vek tramvaja. Svi sistemi moraju biti konstruisani za rad u uslovima snega, leda i ledene kiše uključujući i nanošenje vetrom biljnih otpadaka koji se mogu pojaviti u području grada Beograda", navodi se u konkursnoj dokumentaciji.
Tramvaji moraju bez problema da rade na temperaturama od -25 do 40 stepeni, a njihovo funkcionisanje podrazumeva srednju godišnju relativnu vlažnost vazduha 80 posto. Košava ne sme da smeta beogradskom tramvaju - oni moraju da izdrže udare vetra i do 130 kilometara na sat.
Treba računati i na kišu i na sneg - godišnji prosek kišnih padavina je 685 mm, a maksimalna količina za 24 sata je 80 mm. Prosečan broj snežnih dana je 27, a maksimalna količina snežnih padavina za 24 sata je 340 mm.
Tramvaji moraju da se probijaju i kroz vodu, kada padnu jake kiše, tačnije, morali bi da voze kroz baru koja je i do šest centimetara iznad šina.
"Zbog povremenih pojava jakih pljuskova i oluja, kapacitet postojećeg sistema za odvod vode na ulicama i putevima je nedovoljan za odvod celokupne vode u kratkom periodu vremena. Zbog toga treba omogućiti funkcionisanje vozila kroz vodu dubine od najmanje 60 mm iznad nivoa šine", piše u dokumentaciji.
Kada je u pitanju sneg, trebalo bi da tramvaj može da "gazi" i 10 centimetara pokrivača.
Tramvaji kroz Beograd mogu da voze do 50 kilometara na sat, tamo gde nema brda i krivina, izuzev preko Mosta na Adi, gde voze svega 40.
"Tramvaji će biti zglobna petodelna vozila, potpuno niskopodni, opremljeni mikroprocesorskim sistemom za regulaciju vuče i kočenja, DC/DC pretvaračem za napajanje niskonaponskih uređaja, elektronskim sistemom za informisanje putnika, video nadzorom, rampom za lica sa posebnim potrebama i klima uređajem u kabini vozača i putničkom prostoru", navodi se, takođe, u konkursnoj dokumentaciji.
Tramvaj mora da ima kapacitet od najmanje 160 putnika i da ima minimum 40 stolica (ne računaju se sklopive).
Ovi tramvaji trebalo bi da nam služe bez ikakvih problema najmanje 30 godina.
(Telegraf.rs)
Video: Od prevoznog sredstva koje staje u ranac do grdosije od 220 tona: Ovako se sve prevoze Beograđani
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
ARS
Špance je kupio verovatno čovek koi se nikad nije vozio tramvajem jer da se vozio nikad ne bi kupio špance, totalni promašaj ?
Podelite komentar
DDF
Idemo jos jedno novo renoviranje beogradskih tramvajskih sina,idemo novo kopanje i rovarenje beogradskih bulevara i ulica...🫣🫣🫣
Podelite komentar
Драгољуб
Ех, ништа без "Шкоде"! И данас нас успешно возе београдским улицама и ако нису испуњавали многе од ових услова. То су ови црвени четвртасти, зглобни зрамваји који још увек чине основ трамвакског саобраћаја у Београду.
Podelite komentar