Ako vidite ovu nalepnicu na vozilu gradskog prevoza, nešto mu nedostaje: Zvučnik, kartomat, klima...
Proces sertifikacije vozila podrazumeva da će svako vozilo biti prekontrolisano
Promene u gradskom prevozu podrazumevaju nabavku novih, ali i sertifikaciju vozila koja su već u saobraćaju. Osim toga, kontrolori, pre posla sa putnicima, proveravaju da li su autobusi, trolejbusi i tramvaji koji će ih voziti čisti i uredni.
Govoreći o kontroli karata, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić rekao je danas da su pod prethodnim sistemom kontrolori pokušavali da naplate kaznu putnicima, a ukoliko putnik ne plati, bio bi prisiljen da napusti autobus.
"Sada se kontrolori pojavljuju rano ujutru na stajalištima i kontrolišu klima-uređaje, da li je autobus čist i da li su ispunjeni svi uslovi koji su predviđeni ugovorom. Samo u toku leta napisano je kazni u iznosu većem od 150 miliona dinara. Primera radi, u prethodnih desetak godina napisano je svega nekoliko miliona dinara kazni. Pored svega toga, i dalje imamo probleme – još uvek svi autobusi nisu čisti kako bismo želeli i ne radi svima klima-uređaj. Ipak, u sledećem našem koraku potrudićemo se da takve pojave svedemo na minimum. Taj korak je sertifikacija vozila", naglasio je gradonačelnik.
On je dodao da proces sertifikacije vozila podrazumeva da će svako vozilo biti prekontrolisano – da li poseduje klima uređaj i grejanje, da li poseduje ispravan „dži-pi-es“ uređaj, odnosno vozačku konzolu bez koje ne možemo da ga detektujemo i lociramo, tačnije ne može da bude „vidljiv“ na aplikaciji.
"Takođe, kontroliše se da li vozila imaju zvučnike, displej-uređaje, dovoljan broj sigurnosnih kamera i da li poseduje uređaj za plaćanje karata. Kada na vozilu građani vide nalepnicu na kojoj piše da je vozilo u procesu sertifikacije, to znači da je nešto od navedenog falilo i da je dat rok za ispravak. Kada se nedostaci isprave, vozilo dobija svoj jedinstveni broj i biva zavedeno u našoj bazi. Tako ćemo posle više desetina godina saznati tačan broj vozila u sistemu javnog prevoza. Proces sertifikacije bi trebalo da bude završen u roku od 30 do 45 dana. Tada ćemo moći da uradimo sve što je potrebno za, primera radi, slepe i slabovide, koji će preko zvučnika moći da čuju na koju stanicu autobus dolazi", naglasio je gradonačelnik.
Šapić je istakao da je Grad pre godinu dana kupio 100 autobusa na gas, što je u skladu sa našim ciljem da kompletan vozni park JKP "GSP Beograd" bude bez autobusa na dizel ili "običan benzin".
To će značajno smanjiti zagađenje vazduha, ali i postoje i ekonomski razlozi. Za desetak dana raspisaćemo javnu nabavku za 300 novih autobusa i 20 do 25 tramvaja. Svaki autobus na gas koji kupimo sam sebe isplati manjim troškovima za gorivo. Svih 300 autobusa i 20 do 25 tramvaja će za pet godina praktično isplatiti sami sebe i Grad se neće zaduživati za nabavku novih vozila" zaključio je Šapić .
(Telegraf.rs)
Video: Ovako se koristi aplikacija "Beograd plus"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
211
Ja nisam video ni jedan autobus bez te nalepnice..
Podelite komentar
Šofer
Onda i gradjani da imaju iste uslove kad im je vozilo neispravno a učestvuje u saobraćaju - nalepnicu na sertifikaciji odnosno u toku je postupak dovodjenja u sertifikovano stanje.
Podelite komentar
Ceca
A sta se desava sa vozilima koja ne izlaze iz garaze,vec sa nekih privatnih parkinga,ko njih kontrolise? Npr. vozila na liniji 511 niko normalan ne bi pustio u saobracaj,prljava od prasine,og ulja crno,smrde na naftu,a svakig dana su u saobracaju i voze nas,a mi nemamo druge opcije . Pisana peticija,kazu ugovor je do 2027,i da su sve ispravna vozila. A o klimi da ne pricam,kada je napolju 38 u vozilu je 48°C,a zimi cvokocemo,i tako godinama. Poslednjih meseci je zbatno smanjen broj vozila tako da se dosta ceka.Ako neko zna neki savet kako i sta da radimo cekam....
Podelite komentar