Gde se nalaze busevi i tramvaji uskoro će moći da se prati i na 1.000 staničnih tabli
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić predstavio je danas nove elektronske informativne table gradskog saobraćaja, koje će biti postavljene na više od 1.000 stajališta, a pomoću kojih će građani u svakom trenutku moći da vide gde se nalaze vozila gradskog prevoza.
Gradonačelnik je istakao da će u prvom periodu, do kraja novembra, biti postavljeno oko 1.000 tabli, a da je cilj da u narednom periodu bude postavljeno do 3.000 elektronskih tabli.
"Svako vozilo biće vidljivo na tabli. Biće mnogo teže privatnim prevoznicima da sada skrivaju vozila".
"I sada će, kako vozači i privatnici koji voze za nas biti pod većim pritiskom, jer će svaki građanin moći da ima uvid gde se autobus nalazi", rekao je Šapić na konferenciji za medije.
Šapić je naglasio da će pomoću elektronskih tabli, stanovnici glavnog grada Srbije, poput građana velikih evropskih prestonica, u svakom trenutku moći da saznaju i gde se nalazi vozilo gradskog prevoza i koliko je vremenski udaljeno od njihove stanice.
"Oko 20. aprila doneli smo odluku o razmontiranju starog sistema naplate karata ali i čitavog javnog saobraćajnog sistema, krenuli smo tada u jedan težak proces u koji smo verovali samo ja i još par ljudi i sada predstavljam šta je urađeno u prethodnih šest meseci", naglasio je Šapić na konferenciji za novinare.
Gradonačelnik je podsetio da je u starom sistemu naplate postojalo više različitih zona naplate, a da ih je sada samo dve i naglasio da je cena gradskog prevoza u proseku umanjena za 47 odsto.
"U vremenu kada nigde ništa u Evropi nije pojeftinilo. U vremenu jedne ozbiljne inflacije koja vlada od početka rata u Ukrajini, mi smo jednu od najbolnijih tačaka umanjili za skoro 50 odsto", naglasio je Šapić. Šapić je podsetio da su u starom sistemu povlašćena kategorija bili osnovci, a građani stariji od 65 godina su morali da obnavljaju svoju kartu svake godine.
"U novom sistemu smo prepoznali novu privilegovanu kategoriju - srednjoškolce, koji nisu mali broj. A starijim od 65 godina smo omogućili da izvade doživotnu kartu", rekao je Šapić. Gradonačelnik je tokom konferencije za medije, rekao da u starom sistemu nije postojala mogućnost kupovine karata, a da su građani mogli samo da kupe karticu na trafici, a onda i dopunu.
"Karta za jednu vožnju je mogla da se kupi samo kod vozača, ali ih nikada nije bilo", podsetio je Šapić. On je naglasio da je nekada bilo moguće kartu kupiti samo platnom karticom "master" a da je sada omogućeno da se pojedinačne karte kupe svim kreditnim karticama, ali i sistemom sms poruka, za koji je istakao da je "revolucionaran" i da je više gradova iz regiona, ali i EU pokazalo interesovanje za uvođenje sličnog sistema.
"Pored toga smo uveli i papirnu kartu koju možete kupiti na više od 600 trafika", rekao je Šapić i dodao da prvi put posle 12 godina moguće je kupiti kartu, a ne dopunu. On je naveo da je uvedena mogućnost kupovine karte i preko aplikacije.
"U ovom momentu u preko 300 autobusa postoji mogućnost plaćanja svim kreditnim karticama, što značajno olakšava ljudima kupovinu karata. Mislim da smo na 500.000 skidanja aplikacije, plus 90.000 za epl korisnike. Da aplikacija nije dobra, ne bi bilo ovoliko skidanja", ocenio je Šapić.
On je dodao da postoje kritike koje dolaze sa svih strana kada je funkcionalnost aplikacije u pitanju, ali da to samo pomaže da ona bude još bolja. Gradonačelnik je istakao da je u periodu od jula-septembra 2022. godine Kentkart prodao ukupno 2.257.000 karata, a da je sada u novom sistemu u istom periodu prodato čak 55,7 odsto više karata.
"Toliko o tome da ljudi nisu prepoznali sistem. Ovo su najegzaktniji podaci koji potvrđuju kako je novi sitem za kratko vreme zaživeo", rekao je Šapić.
(Telegraf.rs)
Video: Ovako se koristi aplikacija "Beograd plus"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
С-17
Ма ти си наш генијалац бре!
Podelite komentar
ja sam ja
Nemoj se hvaliti molim te, Srbija ima vecu stopu inflacije nego Ukrajina koja je u ratu 2 godine, samo Madjari i Turci imaju vecu inflaciju od nas u Evropi. Dok je u nekim zemljama javni prevoz besplatan, on se hvali kako je ovde jeftinije 50% nego ranije, a to sto je prevoz u nikad gorem stanju to nista, sto i dalje saobracaju vozila od pre 10-15 godina to nista, sto letos svako peto vozilo je hladilo, sad kad krene zima bice jos gore
Podelite komentar