Od sutra kreće novi sistem prevoza u Beogradu: Sve o plaćanju i cenama karata
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić na konferenciji za štampu predstavlja nov način naplate karata u javnom prevozu, koji počinje sutra. Danas će i zvanično biti potpisan cenovnik a sve stupa na snagu sutra. Karte će se kupovati putem SMS poruke i u papirnoj formi.
Kako je rekao gradonačelnik, Beli će kontrolisati sve, neće biti izbacivanja, mesečne karte su jeftinije, a noćni prevoz do 4 sata ujutro biće besplatan.
SMS poruke se šalju u tekstualnoj formi A90 za A zonu. B90 za B zonu i C90 za C zonu. Poruka se šalje na broj 9011
Gradonačelnik je podsetio da je doneta odluka da se raskine ugovor sa Turcima.
- Od tada je proslo mesec i tri dana. Čitao sam sve kako se raspada. Stari sistem funkcioniše 12 godina. I ako neko misli da može da se rasturi za tri dana… Rekao sam da kreće sve 1. maja u realizaciju i tako je i bilo - kazao je Šapić:
- Mi smo 13. aprila raskinuli ugovor nakon toga je trebalo 7 dana da se sačeka pravosnažnost. Nakon toga osmišljavanje čtavog novog sistema. Živeli su pre toga u zabludi da je taj stari sistem u redu. Sada kada Grad bude kontrolisao ceo sistem, imaće u vidu kakvi su sve propusti.
Kako se kupuju karte - nekoliko načina
Šapić je istakao da će karte moći da se kupe putem SMS poruka.
- Preko svih operatora će moći. To smo sve sredili. Naravili smo karte u papirnoj formi, brendirali sve i obezbedili prodajna mesta za one koji neće da kupuju kartu SMS.
Završena su kako je naveo idejna rešenja, a javnost će o svim promenama biti obaveštena u roku od tri, četiri dana.
- Svuda će da se postave info kako može da se uzme karta. I u autobusima i na stanicama svuda. Smart city gps i kompletan sistema praćenja javnog prevoza biće u roku od meseca dana.
Ako to ne bude funkcionisalo biće upravnici u autobusima koji će pratiti to dok GPS ne zaživi.
Kako šaljete poruke?
SMS poruke se šalju u tekstualnoj formi A90 za A zonu. B90 za B zonu i C90 za C zonu.
Poruka se šalje na broj 9011.
Novi sistem se zove Beograd plus
Šapić kaže i da one poruke koje su se kucale za proveru stanica nisu bile efikasne.
- Svi će biti lišeni tih lažnih informacija. Mesec dana toga neće biti dok ne dođe taj novi GPS. Novi sistem se zove Beograd plus. Prvi put posle 12 godina Grad će imati potpunu kontrolu i novca i podataka u vezi sa javnim prevozom. Nece biti čuvani u nekim bazama u Turskoj. Već ce biti na zvaničnim servisima - kaže Šapić.
Navodi da je došlo do još jedne promene cena.
Cene karata
- Snižena je mesečna karta na 2.200. C zona koja obuhvata ceo grad je sada 3.300 a bila je 3.500, u zoni B spadaju sve prigradake opštine, osim Grocke koja se deli pola. U novom sistemu su sve uprostili. Tačno se zna koji deo pripada kojoj zoni. Maksimalno je sve uprošćeno građanima. Jednostavnije i prostije od ovoga ne postoji. Povratna poruka koja stigne to je dokaz koji se pokazuje komunalni policajac koji ce biti jedino sluzbeni lice koje proverava karte. Noćni prevoz do 4 ujutru je potpuno besplatan. Od 4 kasnije kreće da se naplaćuje redovna karta - navodi Šapić.
Zone po kojima kupujete kartu za prevoz u Beogradu, ovako je podeljena Grocka
ZONA A: Novi Beograd, Zemun, Stari grad, Savski venac, Voždovac, Čukarica, Vračar, Rakovica, Palilula, Zvezdara, Surčin i Grocka (severno od puta 347, Vrčin-Zaklopača)
Razjašnjenja radi, u zonu B spadaju sve prigradske opštine, osim Grocke koja se deli na pola.
ZONA B: Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Barajevo, Sopot i Grocka južno od puta 347)
ZONA C: ZONA A + ZONA B
Karte će moći da se kupe i putem SMS poruka. Povratna poruka koja stigne - to je dokaz koji se pokazuje, a komunalni policajac biće jedino službeno lice koje proverava karte.
Za one koji ne budu tako hteli, moći će da se pazare i u papirnoj formi.
Ističe da vraćaju poverenje građanima Beograda. Podseća da je za vikend počelo skidanje validatora.
- U narednih par dana tj. do srede biće potpuno skinuti. Ulaz izlaz je kako god želite - navodi on.
Nosite validatore kući ako želite
Povodom drame oko validatora gradonačelnik Beografa je poručio “Nosite ih kući ako želite”
- Do sada je sve bilo kroz prizmu privatnika koji su dirigovali nasim javnim prevozom. Na prodajnim mestima će svi moći da kupe karte, čak i povlašćene kategorije. Tamo donesu dokaz da pripadaju određenoj kategoriji i tako kupe. Postoje i prodajna mesta na kojima će moći u naredna dva meseca da se kupi samo papir. Na više od 250 prodajnih mesta biće omogućene karte, bice to najprometnija mesta u Beogradu. Ljudi stariji od 65 godina imaće doživotnu karticu za prevoz, do sada morali svake godine da vade mesta i da placaju 450 dinara. U svim gradskim opštinama postojaće jedan šalter za sve starije od 65 godina gde će moći da izvade tu novu doživotnu, na licu mesta se prave fotografije i tu će moći da preuzmu i do kraja života će važiti. Potrebna je samo lična karta - naveo je gradonačelnik i dodao da u svim opštinama nezavisno od opštine u kojoj živite, tu karticu možete da izvadite.
- Ako ste sa Novog Beograda moćićete da izvadite na Vračaru. Od sutra mogu da idu da vade svoje doživotne kartice, kada bude bila aplikacija moći će i preko nje. Ali dok ne bude aplikacija mogu da idu u opštine i da dobiju doživotnu karticu za par minuta. Nece moći da vade više puta jednu, jer će po vađenju jedne odmah ići u bazu podataka, tako da neće biti zloupotrebe - kazao je Šapić.
Prema njegovim rečima danas će i zvanično biti potpisan cenovnik.
Šapić je kazao i da svi koji su juče uplatili karte mogu otići na prodajna mesta i dobiti mogućnost da u papirnoj formi dobiju protivvrednost i troši u prevozu.
Gradonačelnik je kazao da će se još videti iznos penala za raskid ugovora.
- Videćemo koliko će biti, 100.000 bio im je prihod godišnje, pa puta 10 meseci koliko se pre raskida ugovor, ali videćemo koliko je i grad Beograd oštećen. Sekretar za javni prevoz podneo ostavku, on je fin i pošten ćovek, ali broj obrtaja na koji radi nije me zadovoljavao, radio je na vojvođanski broj obrtaja , koga nema bez njih se mora. Ja sam došao ovde da ostavim nešto iza sebe, ko može da prati može, ko ne… - kazao je Šapić.
Zašto su skinuti validatori
Na pitanje zašto su validatori pre vremena skinuti, kazao je.
- Zato što smo želeli da što pre skinemo nepostojeći sistem. Odjednom počeše svi da plaču za validaorima… Neću više da se vraćam na to. Samo nek nas tuže da rešimo to, a jedino što je važno je da smo ljudima omogućili pojeftinjenu kartu i jednostavan novi sistem - kazao je Šapić.
Kazna za švercovanje u prevozu
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić kazao je da će kaznena karta za švercovanje u prevozu biti 5.000 dinara a da će ako se plati u roku od 7 dana biti 2.500.
On je kazao da kontrolora neće biti u početku.
- Nije poenta da budu represivni. Ja verujem da neće biti potrebe za preteranom represijom. Na početku veća tolerancija - kaže Šapić.
Prema njegovim rečima, povlašćene kategorije će na prodajnim mestima kupovati svoje karte sa dokazom o kategoriji kojoj pripadaju.
- Kada bude bila aplikacija moći će sve da kupe preko nje - ponovio je Šapić.
Istakao je da komunalni policajac mora imati 4. stepen stručne spreme.
- Pošto u turskoj kompaniji ima oko 280 zaposlenih, neki će preći da rade kao Beli i imaće i veće plate. A, koji nemaju 4. stepen, biće im nađeno mesto u sistemu. Bg voz je u sistemu i isti je princip kao za sistem javnog prevoza - napomenuo je gradonačelnik.
Precizirao je da dva i po odsto od naplate putem SMS ide operatorima.
- Ako se kupuje SMS-om karta 50 dinara je karta, a 2, 5 odsto operatorima. Sve će pisati u poruci.
(Telegraf.rs)
Video: Vulkan na Islandu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
lesa
Meni ovo zvuci ok
Podelite komentar
Sedi. 1.
Koji put?
Podelite komentar
Mira
Kad vidim ove cene beogradjani se voze po tako pristupačnim cenama a meni u unutrašnjosti prevoz na 28 km.cena mesečne karte 10.700,00 a plate mnogo niže!
Podelite komentar