Haos u vozu kao devedesetih, stoji se na stepeništu: 5 do 10 minuta paklene gužve umesto sata klackanja busem
"BG voz" na relaciji Batajnica - Ovča postao je 'tesan'. Otkako je saobraćaj normalizovan nakon rekonstrukcije novosadske pruge, polasci su špicu su na oko 30 minuta umesto nekadašnjih 15, a potrebe za ovim prevozom rastu.
Tiskanje na stanici Novi Beograd podseća na slike haosa iz devedesetih godina. Tada su gužve bile zbog buvljaka ili štrajka u gradskom prevozu, a danas zbog prednosti voza - najbrže vožnje kroz grad u vreme saobraćajnog špica.
"Gužve su prevelike, ljudi se jedva provlače. Najgore je kad stojite na vratima, to može biti i opasno ako se otvore", pričaju naši reporteri koji putuju vozom.
Peroni su u popodnevnom špicu prepuni na Tošinom bunaru i Novom Beogradu.
Ljudi se oko 17 sati vraćaju s posla, a ove stanice gravitiraju velikim poslovnim centrima izgrađenim u poslednjih desetak godina.
Radovi i gužve širom grada učinile su BG voz popularnim, jer je reč o najbržem prevozu na relaciji Novi Beograd - Autokomanda - Vukov spomenik.
Najveći broj ljudi već kod Vuka i završava vožnju, tako da je deonica Novi Beograd - Vukov spomenik najkritičnija.
Kada bi bar na deonici od Novog Beograda do Pančevačkog mosta voz išao na 15 minuta, taj problem bi bio rešen. Ali, zbog velike frekvencije drugih polazaka vozova pitanje je da li je to moguće.
Najveća prednost voza je prelazak preko reke. Garnitura Savu prelazi za minut-dva, nema zadržavanja na pristupima mostu kao što je to slučaj sa autobusima i tramvajima, nema semafora, a brzina je i do 90 kilometara na sat. Preko Dunava je nešto sporija vožnja, ali nema gužvi.
Linija Batajnica - Ovča je pouzdanija od linija za Resnik, Mladenovac i Lazrevac i kašnjenja postoje, ali nisu tako česta.
Zbog frekventne linije Beograd - Novi Sad i Beograd - Šid koja će to biti u budućnosti, najbolje rešenje bila bi izgradnja novih koloseka od Beograd centra do Batajnice, ali je reč o veoma velikoj investiciji.
Olakšanje, međutim, može da bude i nabavka novih garnitura većeg kapaciteta, koje bi bile svakako pouzdanije i brže od postojećih RVR, proizvedenih osamdesetih godina.
U planu je i remont pruge kroz Vračarski tunel, što podrazumeva i spuštanje visine perona na stanici Vukov spomenik, koja bi u ovom trenutku verovatno predstavljala problem za zaustavljanje nekih niskopodnih vozova.
(Telegraf.rs)
Video: Jedan od ovih 6 vozova će tutnjiti beogradskim podzemljem: Građani donose poslednju odluku
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Veteran
Treba da se uključe više polazaka, i da budu redovniji, još to nije leglo na svoje mesto, zeleznicari nemaju pojma gde im je voz, ona zena na razglas ne zna šta priča, obaveštava voz da nailazi voz za Resnik ustvari taj voz ide za Batajnicu, opšti haos, mora neko ozbiljan da to preuzme, zeleznica je ozbiljan saobraćaj, zato ljudstvo mora da bude profesionalno, ovi sada su da te bog sačuva..
Podelite komentar
Vitez Koja
Taj za ili iz Lazarevac i Mladenovac u 70% slučaja nikada i ne dođe ili toliko kasni da se podudara sa drugima.Idem redovno do Vukovog spomenika i znam koliko ljudi koristi BG voz, mislim da bi trebalo da ima više polazaka u svim pravcima.
Podelite komentar
Gandravi
Mnogo stvari je kao 90tih.
Podelite komentar