Šapić: Novi savski most će saobraćajno izmeniti Beograd, imaće četiri trake, tramvajske šine i staze
Očekujemo da ovih dana bude izdata građevinska dozvola koja će omogućiti izradu platforme ispod Starog savskog mosta sa koje će krenuti njegova demontaža. Radovi bi trebalo da počnu u toku leta, a rok od momenta kada krenemo da ga skidamo za izgradnju novog mosta je dve godine, izjavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić.
On je gostujući u emisiji „Fokus” na Tv B92 rekao da će Novi savski most već suštinski saobraćajno da izmeni Beograd jer će imati četiri trake, tramvajske šine i biciklističke i pešačke staze.
- Raščišćavamo deo između Brankovog mosta, TC „Ušće”, Hajata i železničkog most, a tu se pravi jedna nova saobraćajnica koja će da „pokupi” saobraćaj sa Novog Beograda, da ga pusti ka Zemunu o obrnuto. Mi ćemo već ove godine probiti Bulevar Zorana Đinđića do Bulevara Vladimira Popovića i tako ćemo dati ljudima mogućnost da su odmah kod budućeg Novog savskog mosta i da odmah mogu da idu na Brankov most - objasnio je gradonačelnik.
Upravo sada se, kako je rekao prvi čovek prestonice, sprema potpisivanje ugovora jer je idejni projekat završen i procenjena je vrednost tunela koji bi trebalo da ide od Ekonomskog fakulteta i da izađe kod Ulice despota Stefana.
- Novi savski most tada postaje sastavni deo jednog velikog projekta čiji je cilj da reši kako da se premoste dva najdalja dela grada, a da se istovremeno smanji i zagađenje i gužva u saobraćaju. Završetak svih ovih velikih projekata poklopiće se 2028. godine sa puštanjem prve linije metroa i to onda neće biti isti grad. Ovo je realnost koja je ujedno postala naša neophodnost i srećan sam što kao gradonačelnik imam priliku da učestvujem u ovim promenama i uradim neke istorijske stvari. Zato se grdno varaju oni koji misle da mogu da me zaustave neke petparačke dnevne stvari i interesne grupe jer sam došao ovde da ostavim nešto iza sebe - rekao je Šapić.
On je podsetio da se u Beogradu se paralelno sa izgradnjom metroa rade drugi veliki saobraćajni projekti koji će izmeniti saobraćajnu sliku grada.
Prema rečima gradonačelnika očekuje se da u toku leta Savsko šetalište potpuno drugačije izgleda bar što se tiče broja splavova i njihovog okruženja.
- Paralelno sa tim krećemo i u rekonstrukciju Savskog šetališta i izlazimo sa planom splavova za ostale obale i očekujem da u ovo vreme sledeće godine više neće postojati ni jedan divlji splav - rekao je Šapić.
On se osvrnuo i na plan Detaljne regulacije dela Bulevara Kralja Aleksandra i rekao da je aktuelni plan iz 2009. godine promenjen tako što će tramvaji ići do Ustaničke ulice, a da će od Ustaničke do Smederevskog puta bulevar biti proširen sa po dve saobraćajne trake, ali bez tramvajske mreže.
Gradonačelnik je govorio i o Odluci Skupštine da raskine ugovor sa Kentkartom i izrazio uverenje da Grad neće plaćati penale zbog prevremenog raskida ugovora. Kada ugovor zvanično bude raskinut sva kontrola i naplata karata preći će na grad Beograd i novoosnovano preduzeće, a to će, kako je rekao, biti prvi put za 12 godina da će Grad imati uvid i kontrolu nad naplatom karata, a samim tim i nad finansijama.
On je izjavio da očekuje da će građani sa „Beogradskom karticom”, koja će zaživeti do kraja godine, pored svih popusta moći pomoću QR koda da vide šta je sve grad za njih pripremio, a da će na godišnjem nivou moći da uštede i do nekoliko hiljada evra svog budžeta.
Šapić je rekao da za desetak do petnaest dana očekuje da će biti otvoren jedinstveni broj (11-0-11) koji će značajno olakšati građanima komunikaciju sa gradskim službama.
Video: Šapić: Zoo vrt se premešta da bi Kalemegdan bio deo UNESKO liste
(Telegraf.rs)
Video: Osuđenici u Okružnom zatvoru okitili jelku!
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Laki
Kako da ustedim nekoliko hiljada evra godisnje kada mi je penzija 3000 evra godisnje.
Podelite komentar