ĐILAS: Predložiću Dinkića za Nobelovu nagradu
Gradonačelnik Beograda Dragan Ðilas tvrdi da je cena karte za prevoz u glavnom gradu podignuta zbog povećanja cene goriva, a ne zbog povećanja PDV-a. Đilas je oštro reagovao na tvrdnju ministra finansija i privede Mlađana Dinkića da je Beograd iskoristio priliku da "pod plaštom povećanja PDV-a" poveća cene prevoza za 20 odsto.
Đilas je objasnio da je cena prevoza podignuta 20 odsto ne zbog PDV-a, nego zato što je gorivo od poslednjeg povećanja cene prevoza skočilo sa 105 na 147 dinara i dodao da je povraćaj dela akcize od 2,5 dinara svega 1,63 odsto cene litra goriva.
- Ukoliko mi ministar Dinkić objasni kako da sa 1,63 odsto nadoknadim povećanje cene goriva od 40 odsto javno se obavezujem da ću ga predložiti za Nobelovu nagradu iz oblasti ekonomije - istakao je Ðilas.
On je napomenuo da je Beograd spreman da se u korist najsiromašnijih građana Srbije odrekne povratka akcize od 2,5 dinara po litru, ukoliko se republička vlada obaveže da će svim zaposlenim u državnim firmama i administraciji koji rade u Beogradu dok traje kriza plaćati redovnu mesečnu kartu, umesto što im taj novac daje na ruke.
- Naravno, to se neće desiti, jer je takav potez nepopularan. Ministar Dinkić obećao je da će dok traje kriza gledati kroz prste višku zaposlenih u republičkoj administraciji, ali zato sugeriše Beogradu da saseče svoje troškove u javnom prevozu, iako vrlo dobro zna da se to može uraditi samo ako se na ulicu kao tehnološki višak istera 2.000 radnika GSP "Beograd" - rekao je Ðilas.
SVI MORAJU DA PLAĆAJU KARTU
Međutim, gradnočelnik kaže da do otpuštanja neće doći i da će Grad, zajedno sa zaposlenima, nastaviti da unapređuje GSP "Beograd", da kupuje nova vozila, a u isto vreme da insistira da svako ko se vozi gradskim prevozom mora da ima plaćenu kartu.
- Kao što je i sam ministar Dinkić rekao, javni prevoz u Beogradu je stvar Beograda i beogradskih vlasti, pa ga pozivam da se u taj posao više ne meša. Nadam se da su rečenice poput one da bi se ukidanjem subvencija za gradski prevoz u Beogradu mogao napraviti auto-put između Šapca i Rume ipak daleka prošlost - poručio je Ðilas.
Beogradski gradonačelnik tvrdi da Beograd godišnje izdvaja 90 miliona evra za subvencije gradskog prevoza. Prema njegovim rečima, 45 miliona evra ide "samo na troškove goriva", a od druge polovine finansira se besplatna vožnja za 200.000 beogradskih učenika i još toliko građana koji koriste neki oblik regresirane mesečne karte.
- Da nije subvencija, karta za prevoz bila bi duplo skuplja - rekao je Ðilas.
DINKIĆ ODGOVARA: ĐILAS POVEĆANJEM CENA POKRIVA DUG GSP-A!
Ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić tvrdi da je isključivi razlog za povećanje cene gradskog prevoza u Beogradu pokrivanje gubitaka koje ima Gradsko saobraćajno preduzeće “Beograd” i demantuje da su mere Vlade Srbije na bilo koji način uticale na to poskupljenje. Opširnije o ovome pročitajte ovde.
(M. S. / Tanjug)
Video: Da li je manje štetno ako pijemo piće "bez šećera" i zašto je plastika za jednokratnu upotrebu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
jahjagan
Lele vlado, lele jado, lele kuku.
Podelite komentar
najprovokator
treba ih obojicu uhapsiti i na Goli Otok
Podelite komentar
logično
manipulator ostaje manipulator! Zašto nisu podigli cene ranije? Zašto kriviti Dinkića za cenu goriva? Mnogo gora pitanja treba da se zapita i Djilas i svi koji su doveli dovde! Sramota da bude vlasnika ,,Velikog Brata", i ostalih stvari za moralno ,,uzdizanje", za manipulisanje!
Podelite komentar