ĐILAS: Predložiću Dinkića za Nobelovu nagradu

  • 4

Gradonačelnik Beograda Dragan Ðilas tvrdi da je cena karte za prevoz u glavnom gradu podignuta zbog povećanja cene goriva, a ne zbog povećanja PDV-a. Đilas je oštro reagovao na tvrdnju ministra finansija i privede Mlađana Dinkića da je Beograd iskoristio priliku da "pod plaštom povećanja PDV-a" poveća cene prevoza za 20 odsto.

Đilas je objasnio da je cena prevoza podignuta 20 odsto ne zbog PDV-a, nego zato što je gorivo od poslednjeg povećanja cene prevoza skočilo sa 105 na 147 dinara i dodao da je povraćaj dela akcize od 2,5 dinara svega 1,63 odsto cene litra goriva.

- Ukoliko mi ministar Dinkić objasni kako da sa 1,63 odsto nadoknadim povećanje cene goriva od 40 odsto javno se obavezujem da ću ga predložiti za Nobelovu nagradu iz oblasti ekonomije - istakao je Ðilas.

On je napomenuo da je Beograd spreman da se u korist najsiromašnijih građana Srbije odrekne povratka akcize od 2,5 dinara po litru, ukoliko se republička vlada obaveže da će svim zaposlenim u državnim firmama i administraciji koji rade u Beogradu dok traje kriza plaćati redovnu mesečnu kartu, umesto što im taj novac daje na ruke.

- Naravno, to se neće desiti, jer je takav potez nepopularan. Ministar Dinkić obećao je da će dok traje kriza gledati kroz prste višku zaposlenih u republičkoj administraciji, ali zato sugeriše Beogradu da saseče svoje troškove u javnom prevozu, iako vrlo dobro zna da se to može uraditi samo ako se na ulicu kao tehnološki višak istera 2.000 radnika GSP "Beograd" - rekao je Ðilas.

SVI MORAJU DA PLAĆAJU KARTU

Međutim, gradnočelnik kaže da do otpuštanja neće doći i da će Grad, zajedno sa zaposlenima, nastaviti da unapređuje GSP "Beograd", da kupuje nova vozila, a u isto vreme da insistira da svako ko se vozi gradskim prevozom mora da ima plaćenu kartu.

- Kao što je i sam ministar Dinkić rekao, javni prevoz u Beogradu je stvar Beograda i beogradskih vlasti, pa ga pozivam da se u taj posao više ne meša. Nadam se da su rečenice poput one da bi se ukidanjem subvencija za gradski prevoz u Beogradu mogao napraviti auto-put između Šapca i Rume ipak daleka prošlost - poručio je Ðilas.

Beogradski gradonačelnik tvrdi da Beograd godišnje izdvaja 90 miliona evra za subvencije gradskog prevoza. Prema njegovim rečima, 45 miliona evra ide "samo na troškove goriva", a od druge polovine finansira se besplatna vožnja za 200.000 beogradskih učenika i još toliko građana koji koriste neki oblik regresirane mesečne karte.

- Da nije subvencija, karta za prevoz bila bi duplo skuplja - rekao je Ðilas.

DINKIĆ ODGOVARA: ĐILAS POVEĆANJEM CENA POKRIVA DUG GSP-A!

Ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić tvrdi da je isključivi razlog za povećanje cene gradskog prevoza u Beogradu pokrivanje gubitaka koje ima Gradsko saobraćajno preduzeće “Beograd” i demantuje da su mere Vlade Srbije na bilo koji način uticale na to poskupljenje. Opširnije o ovome pročitajte ovde.

(M. S. / Tanjug)

Video: Da li je manje štetno ako pijemo piće "bez šećera" i zašto je plastika za jednokratnu upotrebu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • jahjagan

    3. oktobar 2012 | 22:08

    Lele vlado, lele jado, lele kuku.

  • najprovokator

    3. oktobar 2012 | 17:38

    treba ih obojicu uhapsiti i na Goli Otok

  • logično

    3. oktobar 2012 | 17:24

    manipulator ostaje manipulator! Zašto nisu podigli cene ranije? Zašto kriviti Dinkića za cenu goriva? Mnogo gora pitanja treba da se zapita i Djilas i svi koji su doveli dovde! Sramota da bude vlasnika ,,Velikog Brata", i ostalih stvari za moralno ,,uzdizanje", za manipulisanje!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA