"Kontrola izbacuje srednjoškolce" Manje od 2 posto ima mesečnu kartu, Beograđani ljuti čim se spomene kazna
"Da li je moguće da kontrola u pola 7 ujutro, drugog dana škole, izbacuje srednjoškolce iz busa, koji tek treba da uzmu potvrde iz škole da bi predali za Beogradsku karticu. Bus 45 iz Blokova ka Zemunu", objavljeno je na društvenim mrežama početkom septembra.
Stigao je i odgovor jednog od roditelja:
"Informacija za roditelje. Za moje dete sam polovinom avgusta uzeo potvrdu iz srednje škole, a već krajem avgusta je uplaćena karta za septembar".
Njegovo dete spada u tek 1,78 posto učenika srednjih škola koji kupuju mesečnu kartu. Tačnije, na jednog srednjoškolca platišu dolazi otprilike 56 đaka koji kartu ne kupuju, bar ne mesečnu, a pojedinačna je za ovu kategoriju putnika značajno skuplja.
"Maloletan sam", najčešći je odgovor mladih putnika kontrolorima, čak i kada pređu dvadesetu. Većina se, jednostavno, ni ne obazire na kontrolu.
Pitali smo Beograđane treba li učenici da plaćaju prevoz?
- Ja nisam za to, deca su mlada i ne bi trebalo da im naplaćuju. Kada bih videla da izbacuju nekoga, ja bih reagovala, jer sam i ja majka i tako gledam na to - kazala nam je jedna Beograđanka.
Neki smatraju da bi korektna cena bila ona koju plaćaju penzioneri.
- Pa, kako to? Ja uopšte nisam za to. Deca moraju biti oslobođena, kao i mi striji. Nama je cena godišnje karte 400 dinara, pa što ne bi ista cena bila i za decu.
- Nisam upućena u to, ali smatram da srednjoškolci moraju biti oslobođeni plaćanja karte - decidna je jedna od naših sagovornica.
Većina zastupa slično mišljenje, da decu ne bi trebalo sankcionisati niti ih udaljavati iz vozila.
- Ja mnogo volim decu, ne samo moju, nego svako dete i ja sam za to da ne plaćaju. Kada bih videla da neko dete izbacuju, verujte mi, reagovala bih jako burno.
Šta kaže statistika
U maju mesecu ukupno je prodato 1.100 mesečnih karata za srednjoškolce, dok se taj broj u letnjim mesecima, logično, smanjio. Tako je u junu prodato ukupno 938 mesečnih karata, u julu 307, a u avgustu samo 232.
Najviše karata proda se za zone 1 i 2 (u maju je prodato 453 mesečne dopune za dve zone). Međutim, kada se saberu dopune za zone 1 i 2, kao i dopune samo za zonu 1 dobije se brojka od 556 prodatih karata, što je oko polovine ukupnog broja prodatih karata. Đaci iz prigradskih opština, dakle, revnosniji su kada je u pitanju plaćanje prevoza.
U Beogradu je, inače, tokom prošle školske godine, bilo ukupno 61.772 učenika srednje škole.
Procenat učenika koji su, tako, u maju platili mesečnu kartu za gradski prevoz u Beogradu je tek 1,78.
Cene mesečnih dopuna za učenike srednjih škola:
Zona 1: 1.090
Zona 1 i 2: 1.120
Zona 1, 2 i 3: 1.410
Zona 1, 2, 3 i 4: 1.730
(Telegraf.rs)
Video: ANKETA: Građani Zgreba u šoku, smatraju da je sistem kriv
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Šone
..fotkali smo.se u automatima na "Zelenjaku" , odlazili u Skenderbegovu , vadili povlastice i plaćali "markice " . Cena je bila kao za penzose, .....ali je bila . Kontrola je bila redovna , onaj ko nije imao , šut napolje i bio je blam . Danas , samo kaze...-učenik, (student) , i kontrola prolazi .. gledaju ih sa mržnjom a garderoba na klincima 1000 evrića ... , jbg , nemaju roditelji love jer je prosek kevi i ćaletu samo po 1000€...bila neka "trula" " crvena" vremena ....
Podelite komentar
Hm
Kladio bi se da ta deca kazu da nemaju za kartu, a 90% njih imaju skuplje telefone nego vozac autobusa.😀
Podelite komentar
Rile
Ovo može samo u Beogradu i nigde drugde. Sramno i ponižavajuće za ostale gradove u Srbiji gde je karta obavezna i ulaz na prednjim vratima. Pa se vozi.
Podelite komentar