Krivina u Surčinu koja ne bi bila savladana ni u kartingu: Vozila više puta završavala u dvorištima
Zrenjaninski put, deonica od Omladinskih brigada do Cara Dušana u Zemunu, potom auto-put kroz grad, Obrenovački, Ibarski i Avalski put – saobraćajnice su na kojima su se u proteklih pet godina najčešće dešavali udesi u kojima su ginuli ljudi, takozvane crne tačke.
U Ulici Udarne desetine u Surčinu se u poslednjih nekoliko godina dogodilo na desetine saobraćajnih nezgoda. Meštani tvrde da je pravo čudo što na toj raskrsnici niko do sada nije nastradao.
Krajem prošle nedelje malo je nedostajalo da automobil završi u porodičnoj kući na uglu sa Železničkom ulicom. Parkirani automobil i kapija su ga u tome sprečili, pa je stigao "samo" do dvorišta.
Stanari kažu da je za pešake put sa oštrom krivinom i izlizanim pešačkim prelazom bez semafora ili ležećeg policajca noćna mora.
- Prelazak ulice izgleda jako teško, pogotovo deci koja idu u školu. Neće niko da im stane na pešački prelaz koji se izlizao, niko ne poštuje taj jedini znak koji postoji, a za sve ostalo ste videli da ne postoji nijedan znak tako da baš izgleda traumatično - kaže stanarka Tanja Dončić.
Krivina kojom se iz Železničke ulazi u Ulicu udarne desetine pri većoj brzini, ne bi bila lako savladiva ni u kartingu.
Saša Spasić ističe da su mnogi, kao i on, preživeli traumu jer je automobil kod pet - šest porodica uleteo u dvorište. Kako stanari tvrde, pitali su nadležne za rešenje, ali nisu dobili odgovor. Tražili su semafor ili da se uspori saobraćaj.
Problematična cela ulica
Šef Katedre za bezbednost saobraćaja i drumska vozila prof. dr Krsto Lipovac naglašava da se zaista radi o jednoj veoma opasnoj raskrsnici, ali i šire, radi se o opasnoj ulici.
- Cela ta ulica je problematična. Ono što bih ja preporučio jeste da se prvo uradi kvalitetan elaborat bezbednosti saobraćaja i da se izvrši detaljna analiza svih saobraćajnih nezgoda koje se dešavaju na toj raskrsnici - smatra Lipovac.
Tek nakon toga projektant može da da rešenje za rekonstrukciju ovakve raskrsnice.
- Brzine na ovom glavnom putu, odnosno ulice kroz Surčin su znatno iznad ograničenih. Drugi problem jeste geometrija saobraćajnice, raskrsnice gde imate ukrštanje pod oštrim uglom dve saobraćajnice. Ukrštanje pod oštrim uglom pogotovo u uslovima brzog saobraćaja je uvek opasno - ističe Krsto Lipovac.
Stručnjaci preporučuju da se ispravi ugao ukrštanja i uspori saobraćaj, a pešacima omogući bezbedan prelazak preko ulice. Lipovac smata da se to može ostvariti tako što bi se izdigla cela površina raskrsnice i uradila platforma tako da se izdigne obeleženi pešački prelaz, tako što bi se uradilo razdelno ostrvo za pešake.
Stručnjaci kažu da je najviše poginulih i povređenih u ovakvim ulicama. Od Sekretarijata za saobraćaj ekipa RTS-a nije dobila odgovor na pitanje da li je planirano postavljanje semafora na toj raskrsnici.
Iz Saobraćajnog fakulteta kažu da planovi za rekonstrukciju geometrije ulica zavise od elaborata koji radi Javno preduzeće "Putevi Srbije" u saradnji sa lokalnom samoupravom.
Video: Nesreća na Miljakovcu iz drugog ugla: Grupa ljudi nije imala vremena da se skloni od vozila
(Telegraf.rs)
Video: Četiri osobe povređene su u incidentu u livnici u Čoki
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zoran
Ma kakvi stručnjaci u Beogradu, pored Yubiznis centra Bul. M. Pupina, su uveli, bez ikakvog razloga da samo jedna traka ide ka kružnom toku, ostavljena jedna za autobuse skoro do semafora i dve za levo. Kako je to urađeno od ulice bez sudara napravili su svakodnevnu gužvu, i bar jedan sudar nedeljno.
Podelite komentar
Strim
Pa kad nema strucnjaka da stavi lezeci. Zato sto cekaju da im mi ovako damo primer sta da rade.
Podelite komentar