Gak o slučaju Nauma kog je vrtić ipak ispisao: Tražićemo da im se oduzme licenca a dečak će ići u državni

Skandalozno je što je privatni vrtić uprkos merama prosvetne inspekcije ostao pri stavu jednostranog raskida ugovora i dete danas nije primljeno u vrtić, izjavio je gradski sekretar Slavko Gak

Komentari

  • Marijana

    2. april 2022 | 19:52

    Biće zatvoren. To sigurno znam, kao i privatni vrtić Mačak maza koji je hvala Bogu zatvoren iz isti razloga.

    • 3. april 2022 | 10:46

      tamara

      @Marijana

      Ako ga i zatvore ima na sudu da sve debelo naplati, uostalom kao i Miskovic. Zivi bili pa videli.

  • Beograd

    2. april 2022 | 19:36

    Cekajte malo za sta tacno treba da ima razumevanja majka devojcice kojoj je Naum jednom prilikom samo "malo" gurno prste u oci, kako je Naumova majka za jedne novine izjavila??? Ili mozda otac mladica koji je ubijen jer je decko sa psihickim smetnjama tog jutra imao napad agresije? Svi ste veliki dusebriznici, svi vi imate razumevanja na izvoz dok se ne radi o vama... Jedno malo dete nije nista krivo sto je rodjeno drugacije sa smetnjama, problem je sto roditelji ocigledno ne mogu da predju preko sopstvenog ega, priznaju to i pruze detetu adekvatnu podrsku u razvoju. Razumem da je tesko ali najlakse je svaliti krivicu na vaspitace, vrtice, druge roditelje, sistem ma svi su krivi i "sram ih bilo"... Kada drustvo bude shvatilo da NIKO NIJE DUZAN da se posvecuje, brine, vaspitava i radi sa decom vise od roditelja samih, mozda nam i bude drugacije. Citajte komentare drugi roditelja dece sa pp koji posvecuju vreme i sa ciom decom rade STRUCNI kadrovi. Problem nisu deca.

    • 2. april 2022 | 23:12

      Jelena

      @Beograd

      "Problem je sto roditelji ocigledno ne mogu da predju preko sopstvenog ega, priznaju to i pruze detetu adekvatnu podrsku u razvoju. " Vi ne znate da li roditelji pružaju adekvatnu podršku, ne znate ni da li je interresorna komisija predložila redovan vrtić, zapravo ne znate ništa o detetu, roditeljima, i problemu. "Razumem da je tesko ali najlakse je svaliti krivicu na vaspitace, vrtice, druge roditelje, sistem ma svi su krivi i "sram ih bilo"... " Da sistem i jeste kriv i Vi ste dokaz za to (inkluzija možda napravi da jednoga dana ljudi koji razmišljaju kao Vi budu u manjini). "Kada drustvo bude shvatilo da NIKO NIJE DUZAN da se posvecuje, brine, vaspitava i radi sa decom vise od roditelja samih, mozda nam i bude drugacije." Da, svi su DUŽNI da se bave decom sa p.p. jer je to DRUŠTVENA ODGOVORNOST, ne živite samo VI BEZ P.P. na ovoj planeti. "Citajte komentare drugi roditelja dece sa pp koji posvecuju vreme i sa ciom decom rade STRUCNI kadrovi." Za razliku od Vas, ja baš mislim da se Naumova majka i tekao bavi svijim detetim, samo Vi to ne svatete jer imate skučen pogled na svet. I na kraju: DA, DECA NISU PROBLEM, PROMLEM STE VI I VAŠI ISTOMIŠLJENICI!

    • 3. april 2022 | 10:15

      Baograd

      @Beograd

      Ono sto je evidentno jeste da majka pri upisu deteta u vrtic nije iskreno rekla kakve probleme dete ima nego ih je prikrila sto nije u redu prema ostaloj deci!! Ako prihvata situaciju zasto nije bila iskrena i rekla moje dete je agresivno? U cemu je problem? Ako se toliko pozivate na razlicitost onda postuje svacije pravo na misljenje. Ni vi ne znate istinu, ono sto znamo jeste da niko nije dao priliku vrticu, vaspitacima i drugim roditeljima da kazu svoju stranu price. Ja sam prva pohadjala skolu sa devojcicom koja je imala smetnje u razvoju ali NIJE BILA AGRESIVNA i ne niko je nije omalovazavao i vredjao, vaspitanje se nosi iz kuce od RODITELJA KOJI VAS TOME UCE. Vi zaista mislite da dete treba da odgaja drustvo i da ga ono vaspitava, a koja je uloga roditelja? Drustvena odgovornost je nesto sasvim trece, meni je prvoj jako zao Nauma ali njegovoj majici ocigledno nije druge dece koju on, mozda nesvesno, ali opet MALTRETIRA. Gde vam je sada drustvena odgovornost? Sa decom poput Nauma ne mogu da rade vaspitacice i uciteljice one NISU SKOLOVANE ZA TO shvatite. Ovo je posebna grana medicine i psihologije u sklopu iste. Vise trauma ostavlja po Nauma to sto vec treci vrtic menja jer je majka uporna u necemu sto ocigledno ne ide. Problem cine i ljudi poput vas koji ni ne razmisle da li mozda, ako vam pedeset ljudi kaze da gresite i probate drugacije, treba da imate makar u razmatranju da niste u pravu... Ali ne hajmo sebicluk na prvo mesto.

  • Neno

    2. april 2022 | 15:03

    Ovo su propusti drzave.Treba da postoji priprema dece za vrtic za skolu za fakultet.Nista od toga ovde nema.Dete ucenik ili student koji ne mogu da kontrolisu ponasanje moraju da imaju pratnju.Sve moze da se resi u uredjenoj drzavi.Ovde se ne zna ko pije ko placa.Kako cemo lako cemo.Radio ne radio svira ti radio

  • tamara

    2. april 2022 | 14:26

    Oduzeti licencu, ma nemoj…predizborna patka. Mars tamo

  • Nebojsa

    2. april 2022 | 14:23

    Citam i zakljucujem da je izraz inkluzija bas zloupotrebljavan od strane roditelja i dusebriznika. Nismo mi kao drustvo a ni drzava jos spremni za promene. Ova poslednja navedena ozbiljno i ne postoji.

  • olga

    2. april 2022 | 14:20

    Odgledala sam gostovanje majke malog Nauma na televiziji. Koliko kontradiktornosti u njenom izlaganju.

  • Veljko

    2. april 2022 | 12:21

    Nisam siguran da Gak, kao mudar politicar, nije svestan da su deca sa posebnim potrebama u manjini u odnosu na drugu decu

  • Hogar

    2. april 2022 | 09:26

    Ovde je pokazao totalno neznanje sekretar a o glupoj majci nevredi ni pricati. Nek on uzme to dete da cuva pa cemo videti vrlo brzo da ce traziti strzcnu pomoc.Takva deca moraju biti non stop pod kontrolom jer su vulkan nevolja...strucnjaci treba da rade sa njim.Majka zeli paznju a i ona sama zna da nneno dete nemoze da bude sa normalnom decom ..postoje takve ustanove i nek tamo vodi svoje dete..zatvarati vrtic kojih ionako nema dovoljno kao i gubitak posao ljudi je sramno i ponizavajuce sa sve pa i za roditelje cija su deca tu....nedajte da vam ovi priglupi ljudi uzimaju vrtic

    • 2. april 2022 | 09:45

      Jelena

      @Hogar

      Kako površno sagledavanje jednog OGROMNOG problema. Ko kaže da majka nije posavetovana od stručnjaka da dete upiše u redovnu grupu ? Kao dobro stimulativno okruženje za dete. Nije ovaj svet po Vašoj meri sazdan, u njemu postoje deca sa posebnim potrebama, Vama ako to ne odgovara selite se na drugu planetu.

    • 2. april 2022 | 13:02

      Neko iz mase

      @Hogar

      Slažem se da je površan prethodni @Hogar komentar. Meni jako smeta što se jednom vrtiću iz koga je dete ispisano stavlja sve na teret. Mislim da je situacija mnogo kompleksnija nego što je predstavljeno.

    • 2. april 2022 | 23:41

      Jelena

      @Hogar

      Stavlja se na teret jer nisu smeli da ispušu dete. Problem jeste komleksan i može da se reši samo ako se SVI uključe u rešavanje, a to znači SVEST o tome da ova planeta ne pripada samo osobama bez p.p. (tzv. "normalnim"). I da smo dužni da ukazujemo pomoć ugriženima. Nadam se da će inkluzija za 20/30 godina date neke rezultate.

  • Vrtic

    2. april 2022 | 08:36

    "Nasa druga kućica" da, ali druga kuca samo za decu koja nisu drugacija ili imaju posebne potrebe, pa je adekvatnije "Nasa diskriminatorska kućica". Oduzeti licencu ili da prilagode naziv.

  • staratelj

    2. april 2022 | 07:27

    Kako zna taj Gak koliko je napora u vrticu ulozeno za malog Nauma? Sram ga bilo, ionako je bivsi od 04.04 cao ragazzi

  • majka

    2. april 2022 | 06:52

    Ovde ima nekoliko bitnih cinjenica koje, radi koliko toliko objektivnijeg sagledavanja treba uzeti u obzir, majka je svesno precutala (nije prilozila) Naumovu dijagnozu pri upisu, izjavila da Naum ‘samo slabo vidi’, dalje da je morala prethodno da ispise sina iz dva privatna vrtica, da Naumov asistent (kojeg su roditelji angazovali) nema strucni uslov za taj konkretan posao. Dete je provelo 4 meseca u tom vrticu i, po recima majke ‘najvise napredovalo’ u odnosu na prethodne vrtice gde je boravilo. Ovde sve smrdi na odbijanje saradnje roditelja. Pozdrav,

    • 2. april 2022 | 09:53

      Jelena

      @majka

      Ako je majka išta prećutala, to je uradila zbog činjenice da niko neće da se bavi detetom sa posebnim potrebama ( iako zakon to nalaže). Al teško je poverovati da je jedna majka uspela da nasamari vrtić, jer pri svakom upisu deteta sa posebnim potrebama u ustanovu, mora da se priloži i meducinska dokumentacija. Biće da su u vrtiću mislili da mogu da se nose sa "izazovima" a onda su se predomislili.

  • Alex

    2. april 2022 | 05:43

    Treba saslušati direktora vrtića i vaspitače. Ako je ovo treći vrtić iz kog ga izbacuju, nije bez razloga. Čudno je to što se insistira da se baš ovom vrtiću oduzme licenca, a prethodna dva ne.

  • Miki

    2. april 2022 | 02:31

    Da vrtic nije imao ledja nebi ga ispisali.ispisivanje ucinjeno na mala vrata.i pored pritiska javnosti i medija.veza je veza.

  • Mila

    1. april 2022 | 23:59

    Unapred zalim vaspitace koji ce se suociti sa ovakvom situacijom,inkluzija je lose protumacena,deco pamet u glavu nemojte se skolovati za vaspitaca,sto dalje bavite se svojom decom,jer jednog dana necete biti nizasta verujte mi...

    • 2. april 2022 | 01:39

      Paja

      @Mila

      Sve to sljam

    • 2. april 2022 | 08:57

      Jelena

      @Mila

      Ovakvo mišljenje je trebalo da sačuvate za sebe, da imate imalo svesti (i savesti) o tome šta ste napisali.

  • Dixi

    1. april 2022 | 23:22

    Zanima me odgovor svih ovih koji ne podrzavaju ovo dete i podrazumeva se nemaju razumevanja ni prema deci sa poremecajem u razvoju a pogotovo njihove roditelje da li pomisle na sebe i svoje dete.U mnogo slucajeva ovakvo dete napusti otac ,nije prihvaceno u vrtic ,nije prihvaceno od dece generalno svi ga izbegavaju i predlazu specijalnu ustanovu .Da li ste svesni koliko ovakve dece iz godine u godinu ima nazalost i da li mislite da ima mesta i u specijalnim ustanovama za njih ?Ovo je problem buducnosti koji treba pod hitno da se resava a kao prvi i osnovni problem je edukacija gradjana da bi bar malo imali savesti prema ovakvoj deci.

  • Veki

    1. april 2022 | 23:20

    Ja sam već jednom direktno pisala majci deteta medjuzim to ona sama ne oze da reši. Dok je u obdaništu još nekako ide ali kad krenem u školu onda je to već drugačije. To se dešava ali ne moraju drugi fjavinda ispaštaju zbog jednog diska.u Evropi takva deca Imaju posebno školu isto po razredima.roditelji treba da akceptiraju situaciju i da traže sloju koja će da radi sa takvom decom.to može sa vremenom da se popravi i da bude bolje kad poraste i počne da donosi sopstvene odluke ali sad dok je mali nema pravo da ide sa normalnom decom u školu.razlog je da druga deca ne kasne sa gradivom zbog njega jer je nemiran previše preglasan .to su situacije koje ometaju i predavača pamti decu razredu.godpodja mora da se pomiri sa tim svim.boze ništa to nije strasno kao što izgleda ili nekome nešto drugo čini.

    • 1. april 2022 | 23:43

      Mirjana

      @Veki

      Vi ste nepismeni i bezobrazni. Sram vas bilo!!!

    • 2. april 2022 | 01:03

      Mallena

      @Veki

      Jeste li svesni šta ste napisali?Žalosno je kakvi smo ljudi,ne dao Vam bog da ste u koži dečakove majke!

  • Milica

    1. april 2022 | 23:14

    Ma bajno i sjajno će biti, grupa od 30+ dece i 2 vaspitača, provetaće svi!

  • Dx202xd

    1. april 2022 | 20:06

    Imam dete sa autizmom i znam da ima mnogo problematičnih vaspitača vrtića učitelja... kojima je lakše da miniraju nego da rade na inkluziju ali kod nas je uvek bilo nogo više susreta sa pozitivnim nastojanjima iako nisu imali odgovarajuću edukaciju. Činjenica da je dete izbačeno iz tri vrtića nažalost ukazuje da je verovatno ovde i do roditelja. Često roditelji deteta sa autizmom mu dozvoljavaju isuviše i popuste u vaspitanju a pravdaju to autizmom. Ima takvih lenjih roditelja i tipične dece ali ta deca umeju da procene situaciju i da se sama koriguju.

  • Roditeljski bezobrazluk na delu

    1. april 2022 | 17:48

    Davno, u osnovnoj školi gde sam radila, za njih nekolicinu koji očigledno nisu bili za redovnu školu, ilegalno je formiralno odeljenje koje je kobajagi radilo po redovnom programu, iako je u školi postojalo specijalno, ali roditelji su bili protiv. Sa ovakvom decom ne mogu da rade obični vaspitači i nastavnici. I nadležni I roditelji to dobro znaju, ali se svi prave ludi. Stvarno rešavanje problema je mnogo skuplje i komplikovanije.

    • 1. april 2022 | 17:58

      Sara

      @Roditeljski bezobrazluk na delu

      Kompleks roditelja,da nedaj Boze neko ne kaze kako su im deca sa posebnim potrebama,a samo odmazu deci,ja sam svoje dete nosila u vrtic za decu normalnu,da se tako izrazim,ali moje dete nije htelo da se druzi,plakalo je kad treba u vrtic,nije govorio,sve dok mu nije dijagnoziran autizam..i nakon toga je odmah prebacen u specijalni vrtic,tu se ne pitaju roditelji mnogo...i sada govori,druzi se,sve je normalizovano do 95 posto ...naravno autizam se ne moze skroz izleciti ali pomaze deci da se dosta vrate u normalu.

    • 1. april 2022 | 22:45

      Marina

      @Roditeljski bezobrazluk na delu

      Ilegalno? Pa sto ih niste prijavili?

  • Гаги

    1. april 2022 | 17:46

    У Србији ствари стоје овако, не од јуче. Све "приватне" инстиуције...факултети, домови за старе, вртићи, школе, спортски клубови, само желе да зараде, а о својим обавезама за новац који траже, не пружају адекватне услуге. Ретки су они који поштују своје постојање.

  • Roditelj

    1. april 2022 | 17:38

    Raskinut je ugovor posle 4 meseca ne zbog problema sa detetom nego zbog nesaradnje roditelja. Poznajem roditelje dece sa posebnim potrebama koji nisu sposobni da se suoce sa tom cinjenicom, jednostavno beze od stvarnosti. Najlakse je svaliti odgovornost na druge.

    • 2. april 2022 | 10:06

      Jelena

      @Roditelj

      A šta treba roditelj da radi ? Ne razumem šra znači da svali odgovornost na drugog ??? Odgovornost je svačija, i roditelja, i ustanova, i slučajnih prolaznika .... SVI moraju da imaju društvenu odgovornost.

  • Pravda

    1. april 2022 | 17:16

    To je zalosno ali privatni je vrtic. Za osobe ometene u razvoju treba da postoje odredjene ustanove tj vrtici za samo takve potrebe. Morate znati da deca u tim godinama najvise oponasaju drugu decu i tako uce jedni od drugih. Tj ima dosta primera da deca zaostala u razvoju, govorne mane, ponasanje i slicne stvari, zdrava deca imitiraju oponasaju i tako ne napreduju u razvoju kako treba, vec zaostaju. Minuse mozete udarati slobodno ali tako je.

    • 1. april 2022 | 23:28

      Kumica

      @Pravda

      Bice da ste mozda vi opmeteni u razvoju! Da ste lepo procitali videli bi da je decak inteligentan i psihicki uravnotezeno dete, ali ima disharmonican razvoj. Znaci govor, motorika, emocije jos uvek se razvijaju. Disharmonican rast sa sazrevanjem biva sve manji i do puberteta najcesce se vise ne vidi.

  • Diskiminacija

    1. april 2022 | 17:15

    Zatvorite vrtic jer je sramotno to sto je uradio detetu. Sto se nije potrudio da zaposli strucnu osobu i da svi ostali zaposleni rade na uklapanju tog deteta u zajednicu.Za to treba strpljenja i rada i uvek postoji nacin, a ne izbaciti dete i jos dodatno nabiti prst u oko roditelju koji mu trazi mesto pod suncem.Postoji brdo knjiga za obuku za rad sa tom decom bar su jednu mogli procitati.Nije lako ali je izvodljivo uz toleranciju svih.Licencu dobijes za rad sa svom decom a ne samo probranom.Samo 1 minut stvorite sliku da je vasem detetu tako, a nikad se ne zna, da li bi vam to bilo pravo da je odbacen jer je drugaciji ili da svi dizu ruke od njega i izbacuju ga ne njegovom krivicom.To je diskiminatorski potez i mora biti sankcionisan.Ili je za takvu decu odmah odredjen zatvor u cetiri zida da bi svima bilo lakse.

    • 1. april 2022 | 17:26

      ime

      @Diskiminacija

      3 vrtica su ga izbacila… dakle nije samo jedan

    • 1. april 2022 | 22:23

      Dr

      @Diskiminacija

      Bravo!Sve diskriminatore kazniti!

    • 2. april 2022 | 23:52

      Jelena

      @Diskiminacija

      To samo potvrdjuje na kom smo nivou svesti i savesti. Izbacuju dete zato što je to lakše rešenje. Zatvoriće jedan jer je majka prijavila jedan, a trebalo bi sva tri zatvoriti, da se više ni jedno dete sa p.p. nikada ne izbaci. Neka otvaraju "dnevne boravke" za probranu decu i neka ne traže subvencije od džave i neka uživaju do penzije. A otvoriti vrtić podrazumeva i poštovanje zakona!

  • Ja

    1. april 2022 | 17:04

    Svaki vrtic po pravilu s obzirom da su sad dozvolili mesovitu decu znaci sa posebnim potrebama i normalnu decu treba da ima edukativan kadar psihologa defektologa logopeda koji bi sa inkluzivnom decom trebao da radi ako dete nije za vrtic salje se na komisiju koja odredjuje stepen inkluzije i dalje uz dogovor odgovornog lica dete salje dal u vrtic po stepenu inkluzije ili u specijalnu ustanovu

    • 1. april 2022 | 17:42

      ime

      @Ja

      Da, ima i da on samo kasni u razvoju kao sto majka navodi sve bi bilo ok. Kad postane agresivan i nasilan prema ostaloj deci onda to ipak mora neko dosta strucniji da resava…

  • Roditelj

    1. april 2022 | 16:58

    Oduzimanje licence po kom osnovu? Radi se o trecem privatnom vrticu koji je raskinuo saradnju! Zasto majka nije dete upisala odmah u drzavni vrtic? Sad htela ne htela moze samo u drzavni da ga upise!

    • 1. april 2022 | 17:50

      Drzavni

      @Roditelj

      Se ne dobija tek tako lako!!

    • 2. april 2022 | 00:37

      Marina

      @Roditelj

      Pitajte Gaka, on zna a i piše u tekstu, nepoštovanje propisa. Ne zatvaraju se vetići tek tako. Sta Vas briga gde će ko da upiše svoje dete? Upisuje svako ko gde zeli i smatra da je bolje. Državni su pretrpani u Beogradu, deca ceo dan u jednoj sobi, retko se izlazi u dvorište...

    • 2. april 2022 | 09:38

      Jelena

      @Roditelj

      A u državnom bi je oberučke dočekali ? "Zašto nije upusala odmah u državni ?" - odgovor se sam nameće.

  • Veselinka

    1. april 2022 | 16:46

    Naša druga kućica" je već treći vrtić koji izbacuje Nauma... " Mogu samo da zamislim kakvi su Naumovi roditelji kada već treći vrtić dete" izbacuje". Smatram da je ključ nesaradnje roditelja sa ustanovom, ko bi mogao da poveruje da privatnici iz TRI vrtića su "alergični" na novac. A, za Kona je jasno da diže prašinu i trti se pred izbore.

    • 1. april 2022 | 18:36

      Veselinka

      @Veselinka

      Greška, mislila sam na Gaka!

    • 1. april 2022 | 23:02

      Miki

      @Veselinka

      I moje dete su izbacili 3 puta bas zbog toga sto nece da rade sa njim. Samo sto se ja nisam zalio jer nema kod nas neko razumevanje za takvu decu Ali zato sa cetvrtim vrticem je sasvim ok.,hvala bogu. Sto sto drugi roditelji ne razumeju ili nemaju razumevanja je druga prica a i ne interesuje me bas. Ja mom detetu placam sve.Troskovi samo za njega prelaze 400evra. Agresivna deca mogu da budu i deca bez autizma i gora su jer namerno sve rade. Moje dete ne zna da kaze ko ga je dirao a da vaspitacica nije videla . Deca vide da ima problem i cackaju ga u trenutku kada vaspitacica okrene ledja. Stalno kod njega primecujem modrice i grebanja i ne dizem frku. Pa ne dao bog da mi dodje neko od roditelja pa da mi se zali kao ovi propaliteti ovde sto nemaju razumevanja jer ih ne zanima ,patosiram ako treba i repetiram. Dete uskoro upisujem u boksu , bas zbog toga,pa nek pokusa neko ga pipne. Samo jako

  • Prle

    1. april 2022 | 16:32

    To je privatni vrtic. Nije socijalna ustanova. Imaju pravo da upisu ili ispisu koga oni hoce.

    • 1. april 2022 | 17:31

      Гаги

      @Prle

      Али добивају државне субвенције, тако да не коментариши оно што не знаш.

    • 1. april 2022 | 22:55

      Marina

      @Prle

      Svaki ce biti zatvoren ako ponovi ovakve stvari koje su radjene ovoj porodici. To se samo zove privatni, svi oni žive od subvencije 80 %. Mozda na Dedinju samo postoji tipa englesko zabaviste koje radi bez subvencije jer tamo to ima ko da plati.

  • Iskren

    1. april 2022 | 16:18

    Najveca greska savremenog obrazovanja je inkluzija.Treba da postoje kao nekad specijalna odeljenja i za zabaviste i za skolu.

    • 1. april 2022 | 21:48

      @Iskren

      Pa i nije zato sto razdvajate decu koja od malena treba da uce … razlicitost i toleranciju prema drugacijoj deci?! Gde ce to da nauce? Od koga ? Da nece mozda roditelji da ih nauce tome … neee to se uci od malih nogu tako sto idu svi zajedno i naviknu se jedni na druge, a ne da na ulici vidis dete kako se ruga drugom detetu zato sto ima daunov sindrom jer ga roditelji bolje nisu naucili.

    • 1. april 2022 | 22:50

      Imela

      @Iskren

      Da je tvoje dete takvo sigurno ne bi bio tako "iskren".

  • ...

    1. april 2022 | 16:13

    Pravda za sva 3 vrtica i sve 3 grupe dece i roditelja. Danas ce najgore da prodje neko ko nije "ugrozena grupa".

    • 2. april 2022 | 10:18

      Jelena

      @...

      Pravda je da celo društvo ne okreće glavu od problema, po principu "muko moja predji na drugoga". Pravda je da vrtić traži pomoć od ministarstva, da zaposli stručnjke, da se zajedno sa roditeljima bori za to dete.

  • Sara

    1. april 2022 | 16:07

    Slažem se da bi Gak, sa svojim ogromnim iskustvom, trebao da pričuva da se lično posveti brizi takvog deteta. Ima punu podršku za to. Možeš ti to Gak, iskustveni profesionalče.

  • Zaki

    1. april 2022 | 16:07

    Drugarica mi radi u privatnom vrticu gde je jedno takvo dete bukvalno terorisalo ostalu decu i vaspitace. Strasno je to za tu decicu i roditelje, ali postoje specijalne ustanove koje se bave decama sa smetnjama u razvoju

  • Dosta vise

    1. april 2022 | 16:05

    Ja sam majka 5oro dece i jedno ima autizam. Nikada nisam pravila problem zbog toga. Moje dete ne ide u vrtic. Ja sam se pomirila sa tim. Imamo organizovana druzenje, mi mame sa decom sa posebnim potrebama. Tu se svi razumemo. Druga deca idu u standardni vrtic i skole. Nazovite stvari pravim imenom i to je to.

    • 1. april 2022 | 16:33

      Bb

      @Dosta vise

      Svaka vam čast na snazi i realnosti. Ja sam ujak divnom čoveku sa daunovim sindromom i znam kako je i moja sestra sve podnela.

  • Una

    1. april 2022 | 16:01

    Sigurno su sva 3 vrtića imala dobar razlog za tako veliki rizik-ispisati dete sa smetnjama u razvoju. Niko tako tešku odluku ne donosi lako. Dušebriznici lako postuju, bez da su ikad bili u dodiru sa takvom situacijom. Ništa nije bez razloga, debelog. Postoje ustanove koje se profi bave decom sa problemom u razvoju. Zašto njih pidcenjivati i praviti se da je sjajno, divno, bajno biti u kolektivu, a pri tome nikom nije ok. To je istina. Sve drugo su maske i "šta će drugi da kažu o nama".

    • 2. april 2022 | 10:13

      Jelena

      @Una

      Ne postoji dovoljan broj specijalnih ustanova (odeljenja, grupa), a i inkluzija je mnogo humanije rešenje nego držati takvu decu večito u izolaciji.

  • Crni

    1. april 2022 | 15:57

    Po pozitivnim , negativnim se vidi da su se angazovala zainteresovana strana odnosno osoblje vrtica i prijatelji. Za sve korektne i zakonom propisane komentare odmah idu negativni ali to nece uticati na komisiju nadam se.

    • 1. april 2022 | 16:12

      Xaxaxa

      @Crni

      Znaci svi koji smatraju da ovo dete ne treba da ide u klasican vrtic i stvara probleme tamo drugoj deci, vaspitacima, roditeljima itd, oni su nagovoreni od strane vrtica na to. 🤣🤦‍♀️

    • 1. april 2022 | 16:13

      ime

      @Crni

      Koje osoblje vrtica? Zamole ih iz 3 vrtica da ispisu dete i oni istaju pri tome da on samo kasni u razvoju. Nasilje prema drugima i izlive agresije nisu pominjali prilikom upisa. A sa kasnjenjem u razvoju bi svaki vaspitac umeo da se nosi, ali ocito detetu fali mnogo vise, a roditelji lazu sebe i druge! 3 razlicita vrtica ih zamolila da ispisu dete i sta mislite u kome je problem?

  • kkm

    1. april 2022 | 15:56

    Zasto roditelji ne upisu dete u specijalnu ustanovu? Tamo bi vise napredovao, i mozda mogao kasnije da se prikljuci deci u obicnom vrticu. Jednostavno, kod nas nema dovoljno dobro obucenog kadra u svim vrticima za ovakvu decu.

    • 1. april 2022 | 15:58

      Crni

      @kkm

      Onda ne prihvatas u samom startu a dete mozda i nije za takvu ustanovu npr.

    • 1. april 2022 | 16:07

      Ali

      @kkm

      Upisan je kada su roditelji rekli da je on super i da ne pravi probleme. Sto se ispostavilo ne tačnim. On udara i gura drugu decu, psuje i ko zna sta jos. Nije mu tu mesto i kraj.

    • 1. april 2022 | 22:44

      Marina

      @kkm

      Za vrtić je vrlo važno da je blizu stana iz praktičnih razloga jer se ide svaki dan i radi druženja dece u kraju van vrtića. Koliko znate o specijalnim vrtićima? U Beogradu nema drzavnih slecijalnih vrtića u svakom naselju i morate da putujete cesto i sa 2 prevoza da dodjete sa malim detetom do tog vrtića koji je prenatrpan sa decom, nedostaje kadra, svi po bolovanjima, rade koliko mogu, plata ionako ide, zaštićrni od otkaza, prostor često mali i neadekvatan po starom modelu da deca borave ceo dan u jednoj sobi. Da valjaju ti specijalni ne bi se niko upisivao u privatne koji kostaju i po 699 eura mesecno za decu kao sto je Naum.

  • dajte ljudi

    1. april 2022 | 15:47

    Ko nema dodira sa tom decom i njihovim potrebama ne treba da diskutuje.

  • Iii

    1. april 2022 | 15:41

    Sad ima mesta u državnom, a mi kad konkirisemo nema.. Eee tugo za ave mora vezetina sns

    • 1. april 2022 | 15:48

      ime

      @Iii

      Sad kad krene da im gura prste u oci u drzavnom morace deugi svoju decu da ispisuju posto drzavni posle ove scene po novinama nece moci da ga izbaci kao sto su prethodna 3 uradila i verujem zbog nasilja prema drugoj deci

    • 2. april 2022 | 00:33

      Marina

      @Iii

      A Vi imate dete sa razvojnim smetnjama ili? Po zakonu se deca sa razvojnim smetnjama upisuju prioritetno u državne vrtiće. Gak samo poštuje zakon sto je i normalno.

    • 2. april 2022 | 13:14

      Neko iz mase

      @Iii

      Zašto onda nije odmah upisan u državni ako je rečeno u SVA TRI vrtića da dete ima disharmoničan razvoj? Nemojte tako,ovde je problem mnogo kompleksniji i očigledno je došlo do neadekvatne komunikacije na relaciji roditelj-vrtić.

    • 2. april 2022 | 13:15

      Neko iz mase

      @Iii

      Zašto onda nije odmah upisan u državni ako je rečeno u SVA TRI vrtića da dete ima disharmoničan razvoj? Nemojte tako,ovde je problem mnogo kompleksniji i očigledno je došlo do neadekvatne komunikacije na relaciji roditelj-vrtić.

  • Avram

    1. april 2022 | 15:39

    Ajde nek neko od ovih dusebriznika i punih razumevanja savetnika koji bi da zatvore vrtic uzme Nauma i malo ga pricuva , a posle neka pise komentare .

    • 2. april 2022 | 10:38

      Jelena

      @Avram

      A što bi Vi uradili u datoj situaciji ? U "razvojnim grupama" nema dovoljno mesta, u redovnim ga neće, Vi morate da radite. I ??? Koje je Vaše rešenje ? Ja znam odgovor, ali me zanima Vaš.

  • Marina

    1. april 2022 | 15:35

    Deca kao sto je Naum po zakonu imaju prednost prilikom upisa u državni vrtić. Barem nece placati taj vrtic jer je dete sa razvojnom teškoćom. U privatnom su plaćali sve, još i privatnog asistenta. Da pitamo Gaka da li ce roditelji oprt placati i asistenta/pratioca ili ce grad Beograd obezbediti svoj deci pratioce a ne 500 njih na listi čekanja.

  • ime

    1. april 2022 | 15:25

    Ima da procveta u drzavnom u grupama od 30 dece na jednu vaspitacicu. Tu ce tek biti sjajno! Kad nisu mogli da u 3 privatna vrtica izadju na kraj sa njim, drzavni ce sigurno biti sjajna opcija

  • ZoKa

    1. april 2022 | 15:19

    To bi bilo najbolja moguca opcija i da to bude nauk i drugima.

  • Kiki

    1. april 2022 | 15:18

    Naravno da treba odmah zatvoriti.Ne znam sta su i do sad' cekali.

  • Ispravno

    1. april 2022 | 15:05

    Zatvorite taj vrtic odmah i objavite da znamo. Čekamo.

    • 1. april 2022 | 15:19

      Svasta

      @Ispravno

      Jel tvoje dete ide u taj vrtic? Jel tvoja majka, zena, cerka, sestra, rade i tom vrtic? Jel tvoja deca zive od tog vrtica. Sram te bilo.

    • 1. april 2022 | 15:37

      Crni

      @Ispravno

      Za Svasta, treba da budu zatvoreni i svima koji su imali bilo kakav los odnos prema detetu zabraniti rad sa bilo kojom decom ako je ikako moguce i to trajno. Svasta da je tvoje dete u pitanju drugacije bi pricao ili pricala. Po meni treba svi da se zatvore a oni koji nemaju veze sa izbacivanjem naci ce brzo posao kod nekog drugog ako stvarno rade ok . Sve se manje vise zna u svakom poslu pa i u ovom ko zna da radi, kako radi i kakav je kao osoba.

    • 2. april 2022 | 10:32

      Jelena

      @Ispravno

      "Jel tvoje dete ide u taj vrtic? Jel tvoja majka, zena, cerka, sestra, rade i tom vrtic? Jel tvoja deca zive od tog vrtica. Sram te bilo." Ajmo redom: 1. da li tvoje dete niko neće? 2. da li tvoja majka, sestra, ćerka ne mogu da rade jer nemaju gde da upišu dete, niko ga neće! 3. Da li tvoje dete živi od "vazduha" dok ti brineš o njemu i ne ideš na posao zbog toga jer ga niko NEĆE !!!

  • S

    1. april 2022 | 15:04

    I sada ce zbog Nauma vaspitacice dobiti otkaz, vlasnik ostati bez posla, deca bez drugara i vrtica, i roditelji biti u problemu. Svaka cast kako ste resili problem 🙄

    • 1. april 2022 | 15:16

      Bilja

      @S

      Ne radi se ovde samo o Naumu.Na zalost ima mnogo takve dece,nego je samo ova mama imala hrabrosti da istupi javno.I treba da zatvore vrtic i sve druge gde se uoce ovakve nepravilnosti.

    • 1. april 2022 | 15:17

      Sanja

      @S

      Komentar ti nije na mestu.Kako bi ti reagovao/la da se radi o tvom detetu.

    • 1. april 2022 | 15:24

      Emilija

      @S

      Sramota za bolestan komentar

    • 1. april 2022 | 15:45

      Crni

      @S

      I vaspitacice su kumovale zajedno sa vlasnikom kome se ne isplati da cuva dete koje nije savrseno sto se i vidi iz ponude koju je dao. U prevodu nesposoban za obavljanje osnovne delatnosti a nije navedeno da ce cuvati samo savrsenu decu. Odnosno nije se ogradio jer je alav na novac kao i vecina . Vaspitacice ce naci posao brzo samo mi je donekle zao onih koji nemaju veze sa ovim slucajem. Nebih im bio u kozi da su se tako ponasali sa mojim detetom. Svi u nizu bi bili trajno zatvoreni roditelji su bili vrlo blagi prema svim vrticima i vrlo korektni. Samo kazem da moje dete ni iz prvog vrtica ne bi ispisali bez velikih pravnih posledica ko god bio vlasnik.

    • 1. april 2022 | 16:02

      @crni

      @S

      Hvala Bogu dragom te nisi otac. Problemi se ne resavaju tako kako ti mislis. Dete je sa posebnim potrebama, zahteva vise od ostale dece i treba da bude u specijalnom brticu gde su ljudi koji se takvom decom bave. To nije sramota. Svako je mogao da dobije ometeno dete. Ne treba zbog toga niko da ispasta, ni druga deca ni roditelji te dece. Niko nije kriv. Ja prva ne bih volela da neko dete maltretira moje na bilo koji nacin ili da mi je dete uskraćeno za paznju zbog nekoga kome nije ni mesto tu. Kakav crni sramoti komentari i sramote. 21 vek je, nije sramota imati dete sa posebnim potrebama, sramota je nepostovati druge koji su drugaciji od njega.

    • 1. april 2022 | 22:52

      Marina

      @S

      Da. Za nauk drugima, zna Gak šta rafi i kako treba sa privatnim vrtićima. Mnogo su se oni raspustili. Mnogi ne rade po normativu čistačice im čuvaju jaslene grupe, grupe pretrpane a lažu roditelje da na 10 dece 1 vaspitačica.

    • 1. april 2022 | 22:58

      Ena

      @S

      Svaka cast tebi na razmisljanju a tako je trebalo da razmislja vlasnik vrtica.Nijw rec samo o Naumu u Srbiji je mnogo mnogo dece kao sto je Naum ali mnogi toga nisu svesni a i ne preduzima se nista po tom pitanju da se prilagodi rad strucnih lica sa tom decom .Sve se svodi na odlazak kod privatnih logopeda koji svojih 45 min lepo naplate a drzavnog ako dobiju jednom mesecno to je premija ,po savetu psihologa ,psihijatra i ostalih strucnih lica takva deca za svoj napredam koraju da borave sa decom a ne u izolaciji .Ko ne razume ovakvu decu i ove roditelje zelim mu da dozivi da ima ovakvu sudbinu.

    • 2. april 2022 | 11:10

      Jelena

      @S

      Neće zbog Nauma, nego zbog nepoštovanja zakona, ako u zakonu piše da dete sa p.p. može biti upisano u redovnu grupu, onda su svi ali SVI dužni da poštuju taj zakon, ako treba i da se stručno usavršavaju, i da traže pomoć od ministarstva itd. To što će roditelji biti u problemu je ništa u odnosu na problem Naumovih roditelja. Oni će svoju decu upisati u druge vrtiće, deca će steći druge drugare, a šta ĆEMO sa Naumom ???? Hoćemo li ga stalno gurati i okrerati glavu ?

  • Sremac

    1. april 2022 | 15:02

    Mozda bi Gak sa svojim velikim iskustvom, mogao da malo vaspitava, mirnog Nauma.

    • 1. april 2022 | 15:13

      Velja

      @Sremac

      Bravo

    • 1. april 2022 | 15:41

      Molim?!!!

      @Sremac

      Mirnog Nauma? Kakav bezobrazluk, na sta lici takav komentar?!!! Kad tudje dete ima problem nema veze, da je vaše i te kako bi to isto dete pazili i brinuli o njemu. Ljudi budite malo osecajniji prema drugima pogotovu prema deci * zdravoj i sa nekim problemom!!!

    • 1. april 2022 | 16:10

      Naravno

      @Sremac

      Naravno da bi pazili i brinuli da imamo takvo dete. Isto bi pazili i brinuli da nase dete ne stvara problem drugima, pa ga ne bi upisivala u ustanovu koja nije prilagodjena radu sa takvom decom. Zna se gde su i koji su to vrtic.

    • 1. april 2022 | 16:26

      Maja

      @Sremac

      Treba biti realan.

    • 2. april 2022 | 08:53

      Jelena

      @Sremac

      Navedite tačan broj tih vrtića i tačan broj dece sa posebnim potrebama. Ako se udubite u problematiku shvatićete da ni "razvojnih grupa" nema dovljno. Ali nije samo problem broj tih grupa, najveći problem je to što ne postoji drušuvena odgovornost, empatija, solidarnost.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA