Čim stigne dojava o bombi aktivira se plan za vanredne situacije: Za nedelju dana 6 lažnih na letu za Moskvu
Za manje od nedelju dana, na letu "Er Srbije" za Moskvu bilo je šest lažnih dojava o bombi. Predrag Đorđević iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije kaže da su dojave stizale i kada je avion bio u letu, i dok je još bio na zemlji.
Procedure su, ističe, iste u oba slučaja.
- Bilo je situacija kada putnici nisu bili ukrcani u avion, što je lakše jer se brže završava pregled - objašnjava načelnik Odeljenja za obezbeđivanje u vazduhoplovstvu.
Dojavu može da primi bilo ko - od vazduhoplovnih subjekata, preko operatora aerodroma, do agenta koji pruža usluge.
- Postoji tačno definisana procedura, kontakt telefoni, na koje su oni obavezni da proslede takvu informaciju - rekao je Đorđević za RTS.
U zavisnosti od situacije, koju procenjuje operater vazduhoplova, odlučuje se da li će kapetanu leta, odnosno posadi, biti rečeno zbog čega se avion vraća.
- Obučeni procenjivači pretnje tu informaciju dostavljaju operativnom centru ili kontroli letenja, koja onda obaveštava vođu vazduhoplova - navodi Đorđević.
Zatim, kako objašnjava, kapetan leta putnicima kaže da iz operativnih razloga mora da se vrati na aerodrom poletanja, kako bi se uradile dodatne provere.
- Nije dozvoljeno da se prenose takve informacije, odnosno da se radi o bombi - ističe Đorđević.
Napominje da iz Beograda za Moskvu trenutno lete dve kompanije – "Er Srbija" i "Turkiš erlajns".
- Ovo je relativno neubičajeno da ovoliko dugo traju ove najave, od prošlog petka kada je bila prva najava bombi, već šesti put se dešava za 'Er Srbiju - kaže Đorđević.
To, naglašava, jeste krizna situacija.
- Postoji plan za vanredne situacije koji se odmah aktivira, čim se primi najava pretnje, bilo da se radi o najavi bombe, otmice vazduhoplova, onda se radi procena. Istog momenta se aktivira plan za vanredne situacije i onda se postupa po planu - objašnjava Đorđević.
U takvim situacija formira se i štab.
- U slučaju da nismo fizički tog momenta prisutni u lokalnom centru, možemo telefonski da obavljamo komunikaciju. Najbitnije je da se uradi dobra koordinacija svih službi i komunikacija između članova tima - ističe Đorđević.
Napominje da putnici treba da budu sigurni da je, kada specijalizovane službe urade kontradiverzioni pregled, avion bezbedan za let.
Prema njegovim rečima, u Srbiji se primenjuju standardi propisani međunarodnim konvencijama.
Mere koje se primenjuju na aerodromima u Srbiji su, ističe, iste i određene su na osnovu procene rizika, na odgovarajućem nivou.
- Ukoliko bude bilo potrebe, podići ćemo ih na viši nivo - kaže Đorđević i poručuje da u avio-saobraćaju ne postoji 100 odsto bezbednosti.
Video: SAJ evakuiše avion u Surčinu: Putnici bezbedno napuštaju letelicu pred potragu za bombom
(Telegraf.rs)
Video: Osuđenici u Okružnom zatvoru okitili jelku!
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nikolas
PARANOICNA RUSOFOBIJA I SRBOFOBIJA RAZARA ZAPADNU ,DEMOKRATIJU ,I JACA FASIZAM KOJI PODRUGUJE IZ POLITICARA NA ZAPADU KAO IZ SVINJA KAD SE PREZDERU!!!
Podelite komentar
Džontra
Da li se mogu te vrste kontrole aviona i prtljaga na letovima visokog rizika ka npr. sada za Moskvu unapred obaviti?
Podelite komentar
ZaZ
Drugi nas spoticu, ne daju, prete. Previse stranih agenata vrslja nasom lepom Srbijom. MarsalZukov, "pobedili smo nacisam ali nam to Evropa nikada nece oprostiti." Ovo je i za nas isto pitanje opstanka, kao za vreme pocetka Kovida svaka zemlja ce se otimati da osigura svoje zalihe kada pocnu nestasice i inflacija.
Podelite komentar