Velika polemika oko zoniranja Novog Beograda: Da li su parking mesta javno dobro ili vlasništvo stanara?
Nedavno je Blok 23 na Novom Beogradu dobio zelenu parking zonu - "krug dvojke" odavno više nije sinonim za pakao kada je u pitanju pronalaženje slobodnog parking mesta, haos se preselio i na levu obalu Save, na novobeogradske bulevare i unutar blokova, pa je problem parkiranja rešen uvođenjem zonskog sistema.
Ali, to je podelilo stanare...
Donedavno svi su bili složni u oceni da su parking mesta koja koriste postala prebukirana "uljezima" - onima koji rade u staklenim zgradama, od 9 do 5...
Sada, postoje oni koji smatraju da su parking mesta "njihova" i da nije pravedno da ih plaćaju, kao i oni koji smatraju da su za korektnu cenu mesečne parking karte za stanare dobili ono što su želeli - slobodna mesta, jer za stanare ne važi vremensko ograničenje parkinga.
Poslovnih objekata je sve više i više, pa se tako širio i broj parkiranih vozila. Naravno, svako je imao pravo da se parkira gde želi, ako taj parking nije ograđen, pa su tako ljudi počeli da pronalaze mesta za parkiranje i na površinama koje su, praktično, projektovane kao zajedičko dobro stanara.
Održavanje tog zajedničkog dobra, unutarblokovskih površina, odnedavno je povereno opštinama, jer je bilo u praksi nemoguće postići da se stanari slože oko održavanja. U praksi i u svesti su, ipak, i uličice i parkići unutar blokova tretirani kao javna površina, a to se desilo i sa parking mestima.
- Prazna mesta na sve strane u 17.00. Oko petice još više. Šestica klasika prazna. Ua zona! - napisao je na fejsbuku jedan pobornik zone, ukazujući na prednosti naplate parkinga.
- Prijatelju, možda nisi shvatio priču o zoniranju. Blok kad je građen i parkinzi su građeni za stanare, što znači da je to naše. A ti se i dalje raduj nečemu što je tvoje i još moraš da plaćas, a nemaš nikakve garancije. Ja bih se radovao zoni kad stanari ne bi plaćali. Pa ti sad razmisli - dobio je odgovor.
Ima još glasova koji smatraju da je parking mesto, praktično, kupljeno zajedno sa stanom.
- Jedan stan na parking mesto ili mesto u garaži. Po projektu napravljeno i plaćeno.
Pa ipak, pitanje je da li bi stanari zaista mogli da kontrolišu i uređuju sveže saobraćajne i zelene površine unutar bloka, jer su one građene samo za njih. Plaćanje parkinga podrazumeva i njegovo održavanje.
- Parkinzi nisu naši, ni moji ni tvoji. Oni su tu da se, kako je onda bilo, bilo ko parkira. Džabe, nekad. Vremena su se promenila i teško da ćeš, bilo gde u svetu, naći više džabe parking, a naročito ne ovako blizu centra grada - glasi jedan od komentara.
I ta rasprava o parkingu na fejsbuku odužila se da nema kraja. Jedno govore da opet nema mesta, a drugi se žale da ne mogu da parkiraju službeno vozilo.
- Sramotno je samo to da stanari koji imaju službene automobile, automobile na lizing i automobile na tuđe ime više ne mogu da se parkiraju u svom bloku.
- Kao čovek u nekim godinama protivio sam se promenama. Ali, zaista, preko dana ima mesta za parking. Posle 20.00 je već druga priča - priča jedan od stanara.
- Ja delimično podržavam tu odluku. Kod mene u petici je bilo dosta dostavnih kombi vozila i jedna auto škola.
Video: Bahato parkiranje viši nivo: Parking prazan ali zato svi stoje na mestu za invalide
(Telegraf.rs)
Video: Selaković na otvaranju 5. Rusko-srpskog kulturnog foruma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sasa
Kada cete da regulisete parking u bloku preko puta opstine Novi Beograd..Mozda taj ne smete da dirate zbog restorana Durmutor gde imate besplatnu hranu.Taj deo je pravi Divlji zapad sto se tice parkiranja
Podelite komentar
miami
Stanari imaju pravo da zakupe mesto za parking od grada. Grad je neprofesionalan da objasni to potencijalnim zakupcima.
Podelite komentar
Pera
Neko je napisao: "Jedan stan na parking mesto ili mesto u garaži. Po projektu napravljeno i plaćeno". Samo ono što piše u ugovoru kada si kupio stan važi. Sve ostalo su baljezganja.
Podelite komentar