Ispovest oca dečaka koji je bio u autobusu 45: Izgledalo je kao da će da se prevrne, pa je uleteo u igralište
"Uplašio se, vozač je izašao kroz prozor, a on je pokušavao da pronađe čekić da slomi staklo da oni mogu da izađu, pomagala mu je drugarica, jedna devojčica je vrištala... Rukama je uspeo da razgrne vrata da izađu."
Petnaestogodišnji Boško Dražić nalazio se sa drugaricama juče u autobusu koji je proleteo kroz dečije igralište u Krajiškoj ilici u Zemunu, a njegov otac Đorđe Dražić govorio je za "Blic" o jučerašnjem jezivom događaju kada je samo pukom srećom izbegnuta tragedija.
- Kako mi je prepričao posle, vozač je, valjda, pri skretanju izgubio kontrolu, jer se autobus u jednom trenutku skroz nakrivio. Boško kaže mislio je da će se prevrnuti. Vozač je uspeo nekako da ispravi vozilo, a onda je, dok je bio u brzini, projurio kroz to igralište, da l' je video da tu nema dece, u tom delu kroz koji je prošao... - prepričao je Đorđe i dodao da autobus nije bio pun:
- Jedna starija žena, moj sin, da l dve ili tri devojčice, sad ne znam...
Boško je, srećom, u nezgodi lakše povređen.
- Kad je to udarilo, kako se držao za šipku udario je ruku i slomio domali prst - kaže Boškov tata.
Njegov sin je, kaže, bio u šoku, ali je tražio način da pomogne.
- Jedna devojčica je vrištala, uplašio se i on, bio je u šoku. Vozač je izašao, valjda, kroz prozor, a on mi je ispričao da je sa drugaricom tražio čekić, onaj za lomljenje stakla, ona mu je pomagala. Nisu uspeli da pronađu pa je nekako razgrnuo vrata, tako ih je otvorio da izađu - prepričava Đorđe.
U tom trenutku ne zna tačno koliko je bilo dece na igralištu.
- Došla je policija, Hitna, odvezli su ih u Tiršovu. Mene je sin pozvao iz kola Hitne pomoći, kaže mi šta se desio, uplašio sam se, ali čujem ga priča normalno, kaže prst je udario, brzo sam shvatio da je on dobro. Samo mi je kroz glavu prošlo kako su druga deca, da li je neko povređen - navodi i objašnjava dalje:
- Taj park je prepun dece popodne, sreća pa je bio radni dan, sreća nije ih bilo mnogo... Neću preterati ako kažem da ih se po 20, 25 tamo igra u isto vreme. Pitam posle jednog dečaka što je bio tu koliko ih je bilo, kaže nekoliko, nije bio pun park.
Kao i drugi meštani koji juče i danas komentarišu i Đorđe kaže da mu je jasno da to nije najbolje mesto za parkić, ali da u blizini drugog nema i da svi ljudi iz okolnih ulica tu vode svoju decu.
- I sam imam troje dece, vodim ih tamo. Na nezgodnom je mestu, ona ograda je niska, gledam igraju se loptom, ako im preleti, izleti neko dete na put odmah je do krivine, vozač ne može da ukoči... Pa nije ni ovo prvi put da autobus uleće u park, desilo se to već, nego je bila noć pa nije bilo nikoga - ispričao je i dodao da su je i ranije čuo priče o tome kako firma čiji autobusi saobraćaju na liniji 45 radi i da je sada vreme da se ljudi osveste da neko ne bi stradao:
"Kažu otkazale su kočnice, ne znam, treba otići, proveriti, zna se koja je firma, treba proveriti kako rade, zašto se to desilo, ko je kriv, nečije dete je moglo da strada."
Prema dosadašnjim informacijama, vozač autobusa na liniji 45 samo što je je krenuo sa okretnice na kraju Kupreške ulice u Zemunu. Vozio je nekih 60-70 metara niz Kuprešku ulicu do skretanja u Krajišku. Umesto da skrene u Krajišku i produži svojom trasom, iz zasad nepoznatog razloga autobus je "presekao" krivinu, probio ogradu dečjeg igrališta, koje se nalazi između Krajiške i Makedonske ulice u Zemunu, "preorao" igralište, probio još jednu ogradu i udario u automobile parkirane ispred zgrade kraj igrališta.
(Telegraf.rs)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
AcaBg
Najvažnije je da svi budu dobro. Izbegnuta je velika tragedija. Svima želim što brži i bezbolniji oporavak. Da u ovoj državi ima pravde, pola ovih privatnika koji voze u gradskom prevozu u Beogradu bi odavno izgubili licence. Čovek od 72 godine vozi gradski autobus, a znam i slučajeve da imaju i po 80 godina i rade posao vozača autobusa. To nažalost samo kod nas može, a nijedna privatna firma ne odgovara za to. Sve te firme koje zapošljavaju penzionere bi trebalo trajno zatvoriti, a Unacop (firma čije vozilo je učestvovalo u ovoj nesreći) je poznata po tome što joj 95% vozača ima preko 65 godina. Nema potrebe ni govoriti da svi prevoznici, od GSP-a do Laste, nabavljaju autobuse najgoreg kvaliteta koji su samo na oko novi i ispravni. MAZ autobus koji je izazvao sve ovo je jedno od najgorih ruskih proizvoda, a isto se odnosi i za turske BMC-e i Akie kao i kineske Higere. Nažalost, svi ovi modeli autobusa su kičma javnog prevoza u Beogradu i teži se ka sve većoj nabavci istih, a građani Beograda nisu ni svesni koliko su to nekvalitetna i nebezbedna vozila kojim su nam uništili javni prevoz. Garantujem da nijedno od ovih vozila neće biti u stanju da dožive godine koje su naši stari ikarbusi doživeli. Ikarbusovi autobusi makar nisu dobijali turažu i bili su bezbedni za putnike i okolinu.
Podelite komentar
DARKO 100%
Glupo je osudjivati nekoga dok se nezavrsi istraga i vidi se sta se tacno desilo,ponekad se stvari dese i mimo nase volje i svakome se moze desiti neka iznenadna situacija u voznji ,ne od osi se samo na bahate i koji nepostuju propise jer tu se onnda zna odmah ko je kriv,setimo se primera od pre desetak godina kad su poginule one dve devojke na zvezdari u parku,gde je autobus posandrcao nacisto isto mimo volje vozaca da uspostavi komandu,mozemo samo zakljuciti ako su ti autobusi skloni tim greskama zasto ih onda nabavljati i pustati u saobracaj
Podelite komentar