Jedna linija gradskog prevoza po gužvi je pretekla i "pedeseticu", a tramvaji su poluprazni
Brojanje putnika rađeno je 1, 2. i 3. septembra
Brojanje putnika na linijama gradskog prevoza, koje je sprovedeno u prva tri septembarska dana, pokazalo je da ne najopterećenija autobusla linija 37.
Ova linija postala je popularnija tako i od čuvene "pedesetice", a trasa je popularna jer povezuje Dorćol, Trg republike, Čukaricu i Rakovicu. Praktično, ona je jedina veza Trga republike i Banovog brda, Ceraka i Rakovice (Kneževac), a prolazi i kroz opterećenu Ulicu kneza Miloša.
Autobusi na drugim linijama puniji su u centru grada, a prazniji su u Zemunu i na Novom Beogradu.
Na pojedinim polascima na ovim linijama zabeležena je popunjenost 70 do 80 posto. Ostale linije su rasterećenije. Treba imati u vidu da je kapacitet zglobnog autobusa oko 150 putnika, pa bi popunjenost od 100 posto značila, zapravo, pravu gužvu.
- Najviše je zastupljena popunjenost od 50 do 60 odsto i to u 50 odsto vozila, zatim popunjenost od 30 do 50 odsto u 30 odsto vozila, popunjenost od 10 do 20 odsto je zabeležena u 16 odsto vozila, a veća popunjenost, od 70 do 80 odsto, zabeležena je u samo četiri odsto od ukupno pregledanih vozila.
Ipak, kako su za "Telegraf" objasnili u Sekretarijatu za javni prevoz, pojedine linije na Novom Beogradu i u Zemunu imaju manju popunjenost od 50 posto i to u špicu.
- Na osnovu podataka od 1. i 2. septembra, linija na kojoj je zabeležena najviša popunjenost je linija broj 37, koja je na polascima u periodu od 6.30 do 7.30, kao i od 15.45 do 16.15, bila najopterećenija sa oko 80% popunjenosti kapaciteta. U ostalom periodu snimanja nije zabeležena veća popunjenost od 50% ni na jednoj liniji, a taj procenat znatno opada nakon 08:30 časova kada je na većini linija popunjenost oko 15-20%.
- Autobuske linije su nešto manje popunjene na Novom Beogradu i Zemunu i to oko 30-40%, na linijama koje saobraćaju bliže centru grada popunjenost je u proseku oko 50-60%.
Na osnovu ove analize, ali i onoga što putnici osećaju "na sopstvenoj koži", putovanje je, posebno od početka epidemije korona virusa postalo komotnije. To znači da nema mučnih gužvi, da se u autobusima čak retko i stoji, a najkonfornija vožnja je - tramvajima.
Tako se na Novom Beogradu, gde trenutno radi čak 5 tramvajskih linija (7, 9, 11, 12 i 13) beleži popunjenost od oko 30 posto, a toliko je zabeleženo i na Banovom brdu.
Opterećeniji krak je ka Voždovcu (9, 10 i 14 od Slavije do Banjice). Najviše ljudi vozi se tramvajima upravo tamo gde nema autobuskih alternativa - na Bulevaru kralja Aleksandra, gde je od Vuka do Ustaničke voze samo 5, 6, 7 i 14, a zabeležena popunjenost u špicu je od 50 do 60 posto.
- Trolejbuske linije takođe nisu previše opterećene, u proseku oko 40%, jedino se izdvaja trolejbuska linija broj 29 sa nešto više putnika i tu je popunjenost oko 60% - dodaju u Sekretarijatu.
Snimanje je obavljeno u špicevima (tzv. vršnim periodima) ujutru od 6.00 do 9.00 časova i popodne od 15.00 do 18.00 časova, na 15 lokacija u gradu čime je obuhvaćeno 118 gradskih i 37 prigradskih linija, što je ukupno 155 linija JLPP-a (javnog linijskog prevoza putnika).
Rađena je i detaljna analiza dobijenih podataka sa terena i analiza podataka dobijenih sa uređaja za automatsko brojanje putnika, koji se nalaze iznad vrata i detektuju prolaz putnika.
(Telegraf.rs)
Video: Vuk Vidor za Telegraf.rs o uzbudljivoj izložbi koja nas očekuje u Comtrade-u
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bili
A šta treba biti popunjenot 100% da bi ovi brojači i njihovi šefovi bili zadovoljni? Da budemo kao sardine i da prenosimo koronu jedni na druge.
Podelite komentar
Nika
Ja više ne znam ni gde koji tramvaj ide, a neki ni ne idu. Sve je istumbano pa ih zaobilazim. Verujem da nisam jedina.
Podelite komentar
Maljuta skuratov
Naravno da je 37 opterećena kada sa Čukarice ni jedan autobus ne ide na Zeleni venac jer su skraćene linije zbog radova u kraljice Natalije. 37 je jedina alternativa za dolazak u blizinu ovog velikog čvorišta. Isto tako linije koje imaju manje polazaka imaju manju popunjenost jer putnici biraju i manje povoljne alternative samo da bi kraće čekali.
Podelite komentar