Inspektori još kontrolišu ambroziju i bašte, čeka ih sezona ledenica: Koliko je ovaj posao rizičan?

 
 
 ≫ 
  • 1

Sve inspekcije imaju detaljne godišnje planove, a ovo su poslovi opštinskih komunalnih inspektora u Beogradu

Inspekcija, građevinski inspektor Foto: Shutterstock

Danas se u Beogradu obeležava Dan komunalne delatnosti, glavni događaj biće spred Starog dvora. Ovaj dan obeležava se od 2019. godine, kada je na sednici Skupštine Grada Beograda donesena odluka o organizaciji svake prve subote u septembru. 

U komunalnom sistemu Grada Beograda radi više od 20.000 ljudi, a njihov posao katkad je veoma rizičan. To se pre svega odnosi na inspekcije, koje čak za svaku aktivnost određuju stepen tog rizika. Nažalost i druge delatnosti često su na udaru nasilnih građana - tako se događaju napadi na kontrolore, vozače, ekipe "Gradske čistoće"...

Inspektori opštine Palilula će tokom septembra kontrolisati održavanje i pražnjenje septičkih jama, potom pijace i održavanje ostalih površina u skladu sa Odlukom o komunalnom redu. Ono što je, međutim, zanimljivo, jeste da pored najavljene aktivnosti piše i koji je stepen rizika. Tako se kontrola održavanja "ostalih površina" i septičkih jama kategoriše kao aktivnost visokog rizika, dok kontrola pijaca predstavlja srednji rizik.

Inspektori će, svakako, imati više brige u oktobru, kada će kontrolisati groblja na Zadušnice (visok rizik), a posebno problematično biće kontorlisanje čistoće zajedničkih hodnika i protivpožarnih stepeništa, što je aktivnost kritičnog rizika. Kontrolisaće se i parkiranje, a to je takođe kritična aktivnost.

Od kritičnih poslova u decembru izdvaja se samo kontrola uklanjanja snega i leda, dok srednji rizik predstavlja kontrola ugostiteljskih, zanatskih i trgovačkih objekata, kao i kontrola urednosti fasada na zgradama.

Ako se plan za narednu godinu bude sličan onom za ovu, "kritičan" će biti i januar, jer će se kontrolisati stambene zajednice, kao i uklanjanje snega i leda, a nastavila bi se i kontrola fasada.

Opština Vračar nije objavila plan po mesecima, već je pored aktivnosti upisano koliko često se sprovodi. Tako, na primer, kontrola površina oko zgrada i ograda vrši u toku cele godine, a nosi srednji rizik, a to važi i za kontrolu stambenih zajednica. Kontrola ulične prodaje vrši se svakoga dana, a ova aktivnost ocenjena je kao visokorizična. Neke aktivnosti sprovode se samo po prijavama građana, na primer, suzbijanje ambrozije ili kontrola septičkih jama.

Na sličan način plan je sačinila i voždovačka inspekcija. Do kraja oktobra trajaće kontrola ambrozije na Voždovcu što je ocenjeko kao visok ili kritičan rizik. U zimskom periodu (od decembra) vrši se kontrola čiščenja snega i leda (kritičan rizik), a do kraja decembra traje i nadzor nad postavljenim baštama ugostitelja (visok rizik).

Opština Novi Beograd u planu inspekcije naglasila je i učestalost aktivnosti i period u kojem se obavljaju. Kontrole su uglavnom planirane tokom cele godine, ali do kraja novembra kontrolišu se bašte ugostiteljskih objekata i to jednom mesečno.

Po sličnom obrascu kao Novi Beograd plan je sačinio i Zemun. Do kraja septembra traje kontrola uklanjanja ambrozije i to po prijavama građana (visok rizik), dok u periodu od novembra do januara pčinje kontrola uklanjanja snega i čeda (visok rizik).

Opština Novi Beograd je, inače, u svom planu inspekcije definisala i koja aktivnost generalno nosi koji stepen rizika - od neznatnih do kritičnih.

Rizici inspekcija Printskrin: Godišnji plan inspekcijskog nadzora opštine Novi Beograd

Tako preventivne mere (upozoravanje, ukazivanje, nalaganje otklanjanja uzroka verovatne štete i mera predostrožnosti) nose neznatni ili nizak rizik. Tek korektivne mere (mere za otklanjanje nezakonitosti i opomena) nose nizak ili srednji rizik. Posebne mere zabrane, naredbe i zaplene nose uglavnom visok ritik, dok je kažnjavanje kritičan rizik, osim ako se radi o lakšem prekršaju.

Kada opštinskim inspekcijama pomaže Komunalna milicija

- Članom 4. Zakona o komunalnoj miliciji predviđeno je da komunalna milicija pruža pomoć drugim organizacionim jedinicama uprave, kao i preduzećima, organizacijama i ustanovama koje na osnovu zakona, odnosno opšteg akta jedinice lokalne samouprave odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka, kao i vršiocu komunalne delatnosti, kada po oceni ovlašćene organizacije ili vršioca komunalne delatnosti postoje pretpostavke da sprovođenje njihove izvršne odluke neće biti moguće bez prisustva komunalnih milicionara - objašnjavaju nam u Sekretarijatu za poslove Komunalne milicije u Beogradu.

O angažovanju komunalne milicije i obimu i načinu pružanja pomoći odlučuje načelnik komunalne milicije u roku od 48 časova od podnošenja zahteva ovlašćene organizacije ili vršioca komunalne delatnosti, objašnjavaju dalje u ovoj službi.

- Ako zbog fizičkog otpora sprovođenje izvršenja ne bude moguće ili ne uspe i pored angažovanja komunalne milicije, ovlašćena organizacija ili vršilac komunalne delatnosti podnosi zahtev policiji da pruži pomoć u sprovođenju izvršenja, u skladu sa zakonom kojim se uređuju unutrašnji poslovi - dodaju u ovoj službi.

Osim konkretne pomoći na terenu, služba Komunalne milicije sarađuje sa drugim ovlašćenim organizacijama i vršiocem komunalne delatnosti i u pogledu međusobnog obaveštavanja, razmene informacija, razmene podataka, preduzimanja zajedničkih mera i aktivnosti, kao i zajedničkog korišćenja sredstava, uređaja i opreme.

- U slučaju zajedničkog korišćenja sredstava, uređaja i opreme, komunalna milicija obavlja poslove i vrši ovlašćenja u skladu sa Zakonom o komunalnoj miliciji, pruža pomoć ovlašćenim organizacijama u obavljanju poslova iz delokruga njihove nadležnosti, a vršiocu komunalne delatnosti pruža pomoć u kontroli i naplati komunalnih usluga.

Ovo se radi uz prethodno pribavljenu saglasnost ministarstva nadležnog za sistem lokalne samouprave.

Komunalna milicija, policija, komunalni policajac, milicajac Foto-ilustracija: ATA Images

Odluka o Komunalnoj miliciji značajan je pravni akt Skupštine grada kojim se bliže uređuju poslovi milicije i njen odnos sa drugim komunalnom službama.

- Odlukom o komunalnoj miliciji pored ostalog se bliže određuju oblici i način ostvarivanja saradnje sa inspekcijskim službama. U obavljanju svojih poslova komunalna milicija sarađuje sa inspekcijskim službama, koja se ostvaruje međusobnim obaveštavanjem, razmenom informacija, pružanjem neposredne fizičke, stručne, tehničke i druge međusobne pomoći, u skladu sa zakonom utvrđenim delokrugom, preduzimanjem zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne milicije i inspekcijskih službi, stručnim konsultacijama i na drugi pogodan način.

- O ostvarivanju međusobne saradnje komunalne milicije i inspekcijskih službi staraju se načelnik komunalne milicije i lica koja rukovode inspekcijskim službama. U ostvarivanju međusobne saradnje komunalna milicija i inspekcijske službe obezbeđuju i unapređuju stalnu međusobnu komunikaciju putem sredstava veze i na drugi pogodan način. Načelnik komunalne milicije i lice koje rukovodi inspekcijskom službom po potrebi organizuju stručne konsultacije i zajedničke sastanke o pitanjima koja su od značaja za obavljanje njihovih poslova, a obavezno ako su pitanja od značaja za razgraničenje nadležnosti - objašnjavaju.

Pomoć komunalne milicije ponekad je potrebna da bi opštinski inspekcijski organi obavili svoj deo posla.

- Na zahtev lica koje rukovodi inspekcijskom službom komunalna milicija će inspekcijskoj službi u vršenju inspekcijskog nadzora pružiti neposrednu fizičku, stručnu, tehničku i drugu pomoć. Takođe, komunalna milicija i nadležna inspekcijska služba sprovode zajedničke mere i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne milicije i inspekcijskih službi. Prilikom preduzimanja zajedničkih mera i aktivnosti komunalni milicionar može na usmeni zahtev službenog lica inspekcijske službe i pod uslovima utvrđenim zakonom proveriti identitet lica, zaustaviti i pregledati lice, predmete i vozila, privremeno oduzeti predmete i primeniti druge vrste svojih ovlašćenja - objašnjavaju u Sekretarijatu nadležnom za Komunalnu miliciju.

Komunalna milicija i inspekcijske službe dužne su da sačinjavaju tromesečne izveštaje o ostvarenoj saradnji i da iste dostavljaju načelniku gradske uprave. Po potrebi, kada okolnosti zahtevaju posebnu koordinaciju, odnosno posebne oblike saradnje između komunalne milicije i inspekcijske službe, sačinjavaju se vanredni izveštaji sa predlogom načina ostvarivanja saradnje, koji se dostavljaju načelniku Gradske uprave na mišljenje.

- Takođe, komunalna milicija i inspekcijske službe dužne su da se međusobno obaveštavaju o svim uočenim pojavama koje su od značaja za izvršavanje nadležnosti grada, koje se vrši u pisanoj formi, a izuzetno u slučaju hitnosti, međusobno obaveštavanje može se vršiti telefonom i neposrednim usmenim obraćanjem, kao i da razmenjuju informacije od značaja za obavljanje poslova iz svog delokruga, uključujući i podatke iz evidencija koje vode. Pismeno obaveštenje, kao i službena zabeleška o usmenom obaveštenju komunalne milicije, odnosno inspekcijske službe sadrži potrebne podatke radi pokretanja upravnog postupka, odnosno za izdavanje prekršajnog naloga, podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, podnošenje prijave nadležnom organu za učinjeno krivično delo ili privredni prestup - detaljno su nam odgovorili u Sekretarijatu za poslove komunalne milicije.

Čestitka povodom Dana komunalne delatnosti Grada Beograda

Direktor JKP "Beogradske elektrane" Rade Basta čestitao je danas svim zaposlenima u komunalnom sistemu Beograda Dan komunale delatnosti Grada Beograda.

- Želim vam mnogo uspeha i napretka u planovima i ciljevima koje ste postavili kako bi grad Beograd nastavio da se kreće putem uspeha i prosperiteta za dobrobit svih građana koji žive u njemu - naveo je Basta u čestitki.

Istakao je da je efikasno funkcionisanje komunalnog sistema veoma važno za svaki grad, a da je najbitnija karika u tom sistemu čovek. Basta je zahvalio zaposlenima koji svojim predanim radom tokom čitave godine, danonoćno, čine da Beograd funkcioniše dobro i u interesu svih naših građana.

- Verujem da samo zajedno možemo da ostvarimo postavljene ciljeve i postignemo bolje rezultate za unapređenje života svih naših sugrađana. Želim vam dobro zdravlje i snagu da se svi zajedno izborimo protiv ove pandemije koja je podelila svet - naveo je direktor JKP "Beogradske elektrane".

(Telegraf.rs)

Video: Petra je prevremeno rođena beba: Na rođenju imala je svega 680 grama i 33 centimetra

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Koji moj

    4. septembar 2021 | 10:17

    Sta oni kontrolisu evo ovde kod mene svi kaslu i dave se od ambrozije baste pune od broja 88 do ulica Pregrevica zemun oni kontroliu smo ono gde mogu neki din da uzmu

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA