Da li smo napokon dobili odgovor zašto sve stane kada padne kiša? Rešenje engleski model ili naplata

 
 
  • 78

Profesor Milan Vujanić predlaže potencijalna rešenja za smanjenje gužvi na prestoničkim ulicama

Saobraćaj, gužva Foto ilustracija: Shutterstock

Automobili na centralnim gradskim ulicama i mostovima koji mile jedan iza drugog, zvukovi sirena koji dopiru sa različitih strana, nervozni vozači i putnici. Ovakva slika uobičajena je ovih dana u prestonici, od kako je usledila promena vremena, a sa njom i kiša koja gotovo svaki put donese haos na saobraćajnicama.

Ipak, treba postaviti pitanje ko je kriv - kiša ili naša neodgovornost?

Kako objašnjava profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić, padavine svakako pogoršavaju uslove za vožnju, međutim, problem nastaje i usled povećanja broja vozila na ulicama.

- Prilikom padanja kiše pogoršavaju se uslovi poput vidljivosti, prijanja kolovoza. Ali tada je i mnogo više vozila, jer i oni koji ne voze kad je lepo vreme, kada pada kiša uhvate se auta. Veća gužva i lošiji uslovi vožnje dovode do toga da ima više nezgoda i različitih drugih nelogičnih poteza u saobraćaju - objašnjava profesor.

Kako kaže, problem ne bi postojao u tolikoj meri ako bi ljudi koji inače ne voze tokom lepog vremena, ne bi sedali za volan ni kada je kiša. Zbog toga, Vujanić predlaže uvođenje takozvanog "engleskog rešenja" za ovu situaciju.

- Englezi su uveli to pravilo da, ukoliko u automobilu ima tri ili više putnika, taj automobil sme da koristi žutu traku. Tako stimulišu ljude koji idu na posao, da ne ide svako svojim vozilom. Recimo, kod nas je prosečna popunjenost 1,2 čoveka po autu. Kad bi se na taj način udružili, išli bismo i brže i bezbednije, a tako i smanjili broj vozila na ulici uopšte, kao i velike potrebe za parkiranjem.

Profesor kao dobro rešenje vidi i naplatu ulaska u centar grada.

- Ova mera, kao i prethodna, bi saobraćaj u Beogradu sigurno napravile podnošljivijim. Ne kažem da bi to rešilo kompletan problem, jer to ne može na 400.000 vozila sa putnom mrežom koja je od pre 30 godina to očekivati - ističe on.

Na kraju, dodaje da je i potreba stanovništva da naseljava centralne delove gradova trend koji loše utiče na kvalitet života.

- To nigde u svetu nije normalno, svi beže iz centra. Dakle, ne postoji kultura stanovanja ni korišćenja automobila, pa ga koriste i kad za to nema rezona, a posebno kad se pogoršaju vremenski uslovi. Zato, svaki put kad padne kiša očekujte gužve.

(Telegraf.rs)

Video: Stop rasizmu! U Beogradu održana šetnja sa porukom u znak sećanja na ubistvo Roma Dušana Jovanovića

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Acko

    27. avgust 2021 | 20:32

    Bas si sve lepo rekao. Ajde mi koji po lepom vremenu koristimo biciklove da ih vozimo i po kiši. Je l da? Ili da sednemo u metro koga nema? Ili u autobus ako bude mesta u njemu? A kako sa kesama iz kupovine po kiši i autobusu? Svi ste vi pametni,ali izgleda da je ta pamet malo kratka? Bar se tako pokazalo do sada. Placam tehnicki i registraciju kao da zlatne tablice dobijam svake godine i sad jos ako bi moglo i da ne vozim auto,ali da platim. Od tih kola i akciza drzava zivi.

  • Nikola

    27. avgust 2021 | 20:28

    Problem nije u narodu nego u vama koji ste od Beograda napravili Njujork jer gradite zgradu na svakoj slobodnoj površini koju nađete. Samim tim stotine hiljada ljudi se doselilo a Beograd nema kapacitet za tolike ljude. Ugušili ste grad zato i jeste gužva.

  • Ds

    27. avgust 2021 | 20:10

    Problem je sto nemamo strucne ljude,niko nista ne zna,sve sto su uradili u bg sve je uradjeno bez ideje i plana.Autoput mora da dobije trecu traku,autokomanda mora da bude nadvoznjak da se ne prekida bulevar oslobodjenja,slavija mora da dobije semafore,pod hitno prsten oko beograda da se napravi,eto to je resenje a ne londonski pariski ili kojekakav drugi model nesposobnih strucnjaka,mada ne bi los bio africki model,da se ukinu automobili i predje na kamile i konje

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA