Vozači "rakete" preskaču stanice: Tada kreće zviždanje i kočenje, a inspektori za to pišu i kazne
Čim izađu iz prometnih bulevara i ulica, vozači gradskog prevoza često postaju prave "rakete". Proleću stanice, pa onda kreće mahanje putnika spolja, lupanje i zviždanje iznutra i kojekakvo dovijanje da se sa "majstorom" sporazume da ima izlaza i ulaza.
Mrsko im je da staju na stajalište, ukoliko su sigurni da nema putnika koji čekaju autobus ili, pak, nameravaju da iz njega izađu. A nekada to izgleda i bahato, kada, na primer, vozač obilazi autobus koji već stoji na stanici, bez mnogo brige o tome da li, ipak, ima nekoga ko sedi i čeka baš njegovu liniju.
Tako je pre neki dan izgledala i vožnja u autobusu na liniji 706. Vozač je obišao kolegu kojoi je vozio 73, a onda su se ispred tog vozila videli ljudi koji očajnički dižu ruke jer je bus koji vozi do Zelenog venca samo "prošišao".
Prišli smo ovm vozaču i upitali zašto je to uradio - jer, to mu je posao, da staje na stajalištima.
- Jeste mi to posao, ali mislio sam da nema nikoga - rekao je iznenađeno.
Najčešće se ovakve stvari dešavaju bez ikakve loše namere, ali postoji mnogo razloga zašo stanicu ne bi smeli da preksaču, premda to ponekad odgovara i putnicima na dugim linijama.
Najpre, time se remeti red vožnje, pa dolazi do sustizanja vozila. Potom, vozač ne može sa potpunom sigurnošću da vidi da li neko želi da izađe iz vozila. Postoje ljudi koji do poslednjeg trenutka nisu možda sigurni da li je to stanica koja im je potrebna ili, pak, ne mogu da stoje, pa bi ustali onog trenutka kada vozilo uspori.
Ne mora "lepljenje" uz vrata da bude dovoljan znak vozaču da stane, a često ni tada ne odreaguje.
Kada dođe do vike i lupanja nezadovoljnih putnika, a vozač, ne znajući šta će, iznenada počinje da koči. To može da bude opasno jer ostali učesnici u saobraćaju ne očekuju ovakvu reakciju, a onda sledi i poasno iskrcavanje putnika van stanice.
Na kraju, propisi nalažu vozačima da staju na svakoj stanici.
- Vozač je dužan da vozilo zaustavlja na svim stajalištima prema registrovanom redu vožnje i da prilikom zaustavljanja otvori vrata (smatra se da je vozilo zaustavljeno na stajalištu kada je prednji deo vozila poravnat sa stajališnom oznakom) - objašnjavaju u Sekretarijatu za javni prevoz.
Postoji i pravilo da, ukoliko su dva vozila ispred njega, mora da pričeka da najpre oni prihvate putnike.
- Vozač je dućan da dozvoli ulazak i izlazak putnika samo iz prva dva vozila, ukoliko dužina stajališta omogućava istovremeno zaustavljanje više vozila - objašnjavaju dalje u Sekretarijatu.
Dakle, otvaranje vrata ispred kanala, blata ili drugih prepreka izvan stajališta ne dolazi u obzir.
Za ovakvo preskakanje stajališta ili otvaranja vrata izvan njih mogu biti kažnjeni i vozač i prevoznik.
- Nadzor nad primenom odredaba odluke vrše inspektori za javni linijski prevoz putnika. Novčanom kaznom od 3.000,00 dinara kazniće se za prekršaj vozač ako postupa u suprotnosti sa odredbama čl. 33, 35, 40. stav 2. i člana 41. stav 1. Odluke o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda. Novčanom kaznom od 20.000,00 dinara kazniće se za prekršaj prevoznik i drugo pravno lice ako postupa u suprotnosti sa odredbama člana 32a. Za prekršaj iz st. 1 i 2. ovog člana inspektor za javni linijski prevoz putnika izdaje prekršajni nalog, u skladu sa zakonom.
Video: Ljuba Marinković, čovek koji vozi autobus sa osmehom
(Telegraf.rs)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Slot
Koliko mi kasnimo za ostalima... pa ima dugme STOP u busu, pa kad neko zeli da izadje, pritisne to dugme i vozacu dodje signal. Zasto to normalno funkcionise u svim drugim drzavama samo kod nas sve mora komplikovano? Ima bezobraznih vozaca ali nije ni njima lako. A niko nista ne radi da se olaksa i vozacima i putnicima. Samo treba prepisati sa zapada i pravila i nacin ponasanja i gotovo.
Podelite komentar
Sven
Ovde u Švedsku mora da se pritisne STOP taster, inače cepamo brate.
Podelite komentar
Ivan
Što da staje vozač ako niko ne ulazi,a svi sede u busu.Meni je to normalno puno puta mahnem vozaču da produži ako nije moj bus da uđem.Što to kažnjavati pa i vozači su ljudi.Što ne kaže koliko puta ljudima otvore vrata kada krenu.
Podelite komentar