Slobodan nije mogao da dokaže smrt sina: Pojavio se banalan problem koji koči sve na putu do rešenja
Nakon smrti 40-godišnjeg Saše, otac se obratio komunalnom preduzeću kako bi ih obavestio o smanjenju članova domaćinstva i tu se javljaju prepreke * U potrazi za odgovorima Telegraf.rs obratio se nadležnima koji su nam potvrdili postojanje procedure, ali ipak pokrenuli kontrolu
Priča Slobodana Jevremovića dospela je u javnost kada je početkom maja potraga za njegovim nestalim sinom ušla u treću nedelju. Nestanak je prijavio 28. aprila, telo je pronađeno 2. maja, a identifikovano 13, kada je otac i obavešten o tragičnom ishodu. Potom je obavljena obdukcija, ali se rezultati toksikoloških analiza i dalje čekaju. Treći je mesec kako ne zna na koji je način njegov sin preminuo, a spisku problema koji ga more pridružio se i jedan novi. Sa zahtevom za umanjenje troškova u domaćinstvu koje broji jednog člana manje, nastale su komplikacije.
Kako je Slobodan rekao u razgovoru za Telegraf.rs, 7. jula se obratio na adresu JKP "Infostan tehnologije" i dostavio im, između ostalog, izvod iz matične knjige umrlih za preminulog sina Sašu (redakcija imala uvid u kompletnu dokumentaciju). Istoga dana stigao mu je odgovor da je potrebno da dostavi overenu potvrdu od upravnika stambene zajednice. Naš sagovornik ističe da je problem u tome što ne uspeva da stupi u kontakt sa upravnicom zgrade. Kako nam je rekao, ona uopšte ne živi u toj zgradi.
- A upravnik zgrade niti živi ovde niti ja lično znam gde se nalazi. Nisam uspeo da je nađem ni na belim stranama. Pored mene živi advokat, nije je video tri godine. Ja isto tako - kazao nam je navodeći da je samoinicijativno podneo zahtev kojim bi se umanjili troškovi, te da veruje da bi račun bio bar za hiljadu dinara manji.
Potom je, kaže, poslao još dva imejla na adresu JKP "Infostan tehnologije" i dobio identična uputstva.
- Moguće je - odgovara na pitanje da li je moguće da niko ne zna gde upravnik zgrade živi: - Zna se ime i prezime, ne zna se na kojoj je adresi.
Dan kasnije obratio se i gradskom ombudsmanu navodeći, između ostalog, da iz navedenog JKP nisu uvaženi podneti dokazi, te da ulaže pritužbu uz ocenu da su odbijena zvanična pravna dokumenta.
JKP "Infostan": Promena broja članova domaćinstva u nadležnosti upravnika
Ovim povodom kontaktirali smo JKP "Infostan tehnologije" i gradskog ombudsmana. Iz JKP "Infostan tehnologije" rekli su nam da Zakon o stanovanju i održavanju stambenih zgrada definiše upravnika zgrade kao nadležnog pred ovim javnim komunalnim preduzećem.
- U važećoj Odluci o načinu plaćanja komunalnih usluga na teritoriji grada Beograda, definisano je da Upravnik stambene zajednice, kao organ upravljanja stambenom zgradom određuje kriterijum za raspodelu zajedničkih troškova u stambenoj zgradi: naknade za vodu i kanalizaciju, toplu vodu i zajedničku električnu energiju. Raspodela merljivih usluga se po Odluci navedenog organa vrši prema broju članova domaćinstva ili kvadratnom metru.
Kada dođe do promene, Upravnik stambene zajednice dostavlja JKP "Infostan tehnologije" overen i potpisan dokaz o broju članova u domaćinstvu na propisanom obrascu i na taj način obaveštava naše preduzeće o svim promenama broja članova domaćinstva u stambenoj zgradi, upravo kako bi se ravnomerno vršila raspodela zajedničkih, merljivih troškova i ne bi došlo do zloupotreba. Ukoliko u stambenoj zgradi nije formirana Skupština stambene zajednice broj članova domaćinstva moguće je smanjiti potpisanom saglasnošću više od polovine vlasnika stanova - stoji između ostalog u njihovom odgovoru.
Ista je procedura, navode, i u slučaju smrti. Primerom objašnjavaju i zašto.
- Ukoliko dođe do smrtnog slučaja, procedura smanjenja broja članova domaćinstva se takođe vrši od strane izabranog Upravnika stambene zajednice, jer on kao organ upravljanja stambenom zgradom potvrđuje tačan broj stanara koji borave u stanu. Propisi su doneti kako se ne bi dogodilo da se u stan nakon smrtnih slučajeva usele cele porodice koje naslede nekretninu i troše komunalne usluge, a o tome ne obaveste komunalno preduzeće, što za posledicu uvećava račune svih ostalih stanara u zgradi. Kako stanari većinskom odlukom biraju Upravnika stambene zajednice, veoma je važno da sa njim imaju stalnu komunikaciju, kako bi se svi zahtevi i promene uredno sprovodili - stoji u pisanom odgovoru na pitanja Telegrafa.
Ombudsman: Rok da se "Infostan" izjasni 15 dana
Ovim povodom gradski ombudsman Miljko Valjarević naveo je za Telegraf.rs da je pokrenut postupak kontrole, te da JKP "Infostan tehnologije" ima rok od 15 dana da se izjasne o pritužbi.
- Pritužba je mejlom i poštom prosleđena JKP „Infostan tehnologije“ 13. 07. 2021. godine u skladu sa članom 16. Odluke o Ombudsmanu grada Beograda, sa naznakom da se u što kraćem roku izjasne o istoj (rok po Odluci je 15 dana) - stoji u pisanom odgovoru na pitanja Telegrafa uz napomenu da će ombudsman potom zauzeti stav po ovom zahtevu.
Povodom situacije u vezi sa upravnikom zgrade koga sagovornik nije uspeo da nađe, rekao nam je da se obratio svim privatnim licima za koje je znao da žive na toj adresi - u zgradi do ulice i dvorišnoj zgradi.
- Tražio sam na postojeće adrese privatnih lica, ostalo su ovde firme. Pored mene je advokat, koji je najbliži moj sused. Kaže, nije je video tri godine - ponavlja dodajući da se potraga nije zaustavila pred njegovim vratima, ali da svakako nije bila uspešna: - Onda sam otišao u dvorišnu zgradu. Tu imaju dve osobe koje su privatni stanari, mislim da je jedan i vlasnik, međutim, ni jedne ni druge nema unutra. Ne vidim da se pali svetlo već mesecima. Ostalo su sve pravna lica, sve je u zakupu.
Kaže da su probleme u zgradi u proteklom periodu rešavali bez upravnika.
- Svi zovu "Gradsko stambeno preduzeće" kad se pokvari lift. Oni pošalju ekipu i to se popravi, ali niko ne zna gde se nalazi ona niti zove nju, koliko ja znam - rekao nam je dodajući informaciju da mu nije poznato da je upravnik zgrade u kojoj živi profesionalni upravnik.
Opština Stari grad: Upravnik zgrade na toj adresi
Takvu informaciju dobili smo i iz Odeljenja za imovinsko pravne i stambene poslove opštine Stari grad. U odgovoru na pitanja Telegrafa potvrdili su identitet upravnika, navodeći da nije reč o profesionalnom upravniku, te da je prijavljena adresa S. I. upravo ona na kojoj Slobodan Jevremović nije uspeo da je nađe.
- Proverom u Jedinstvenoj evidenciji stambenih zajednica konstatovano je da je S. I. (ime poznato redakciji) upisana kao upravnik stambene zajednice Terazije (broj zgrade poznat redakciji) u Beogradu dana 22. 02. 2018. godine i da je imenovana kao upravnik iz redova vlasnika, dakle, nije profesionalni upravnik - naveli su nam iz uprave opštine Stari Grad.
U odgovoru su nam pisali i o načinu na koji bi se problem sa upravnikom mogao rešiti.
- Ukoliko u zgradi postoji nezadovoljstvo radom upravnika stambene zajednice, najlakši način da se to prevaziđe je da skupština stambene zajednice razreši prethodnog upravnika i izabere novog upravnika.
Ukoliko skupština stambene zajednice nije zadovoljna radom upravnika stambene zajednice iz redova vlasnika posebnih delova koji je već upisan u Registar stambenih zajednica, potrebno je od njega tražiti da sazove sednicu skupštine stambene zajednice. Inicijativu za zakazivanje sednice skupštine može podneti i svaki vlasnik posebnog dela. Ako upravnik ne zakaže sednicu skupštine na zahtev vlasnika posebnog dela u roku od deset dana, vlasnik posebnog dela je može sam zakazati, o čemu obavezno obaveštava upravnika.
Imajući u vidu navedeno, ako upravnik u navedenom roku ne zakaže sednicu, svaki vlasnik može da zakaže sednicu, o čemu će obavestiti upravnika. Obaveštenje o održavanju sednice skupštine mora se istaći najmanje tri dana pre dana održavanja skupštine, osim u hitnim slučajevima u kojima se obaveštenje može istaći i na dan održavanja skupštine - naveli su, između ostalog u odgovoru na naša pitanja.
Neodgovoreno ostaje pitanje kako obavestiti upravnika o održavanju sednice ukoliko upravnika ne mogu pronaći. Naš pokušaj da stupimo u kontakt sa upravnikom S. I. kako bismo zatražili komentar, takođe je bio neuspešan.
Pritužbe Slobodana Jevremovića na početku rešavanja problema pred kojim se našao išle su u pravcu toga da je izvod iz matične knjige preminulih dovoljan dokaz o smrti sina, te da je javno komunalno preduzeće osporilo zvaničan državni dokument. Ipak, ispostavilo se da je za njega poseban izazov da ispoštuje zakonsku proceduru. Iz JKP "Infostan tehnologije" poručili su da je procedura ista za sve, te da im se ne mogu ponaosob obraćati stanari zgrada, kao i da se procedura poštuje da bi se izbegle zloupotrebe. Međutim, zbog toga što procedura zahteva učešće osobe kojoj Jevremović ne uspeva da uđe u trag, gradski ombudsman pokrenuo je postupak kontrole o kome će se izjasniti kada mu navedeno komunalno preduzeće dostavi potrebnu dokumentaciju. O tome da bi trebalo da bude moguće pronaći upravnika zgrade, kazali su nam i iz opštine Stari Grad, prema čijoj je evidenciji adresa stanovanja upravnika zgrade upravo ona na kojoj je Slobodan Jevremović ne pronalazi.
Video: Naš Ognjen je najmanje kriv za ubistvo Alekse Stojmenovića
(Telegraf.rs)
Video: Srpska trobojka i poruka „Eto nas o Božiću“: Sever Kosova oblepljen plakatima
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zoki V.
Može tako, a može i potpis sina da više ne živi tamo jer je mrtav. Ne znam da li je neophodno i lično prisustvo sina.
Podelite komentar
љиљана
Инфостану - та ваша бирократија, уместо да олакша станарима, прави проблеме. Опаметите се! То је само да 'грабите' новац, а проблем се може решити за недељу две, ако имате људе који знају свој посао. Зато Србији иде све низбрдо. Дођите к'себи!
Podelite komentar
Jovan
Problem kod ljudo koji zibe u zgradama ne znaju nit imaju nit ih interesuje gde je strujomer, gde je vodomer, podstanica... i kad se desi problem tek tad se zainteresuju. Valjda je osnovno da znas gde ti je strujomer i vodomer i da imas pristup. I ispada u zgradi uglavnom neka baka ili deka vode racuna o tome
Podelite komentar