Kako je izgledalo kontrolisanje putnika uz obezbeđenje prošle nedelje: Pridružila im se i komunalna
I zvanično je uz kontrolore karata u prevozu, u autobus ušlo i privatno obezbeđenje. Ukupno 12 ljudi kontrolisalo je karte prošle sedmice na liniji 560 u Lipovici, jer se kontrolorima i obezbeđenju pridružila i komunalna milicija. Nikome nije bilo prijatno. Mora li to tako i kako druge metropole rešavaju problem naplate karata u prevozu?
Sada 12, u narednom periodu 30 osoba privatnog obezbeđenja u vozilima gradskog prevoza, javlja RTS. Angažovala ih je privatna firma "Kent kart", koja naplaćuje karte i kontroliše naplatu u vozilima javnog prevoza. Imaju zadatak da u autobusu obezbeđuju kontrolore.
- Prvenstveno im je zadatak da spreče incidente, jer smo imali 50 napada od početka godine, 12 kontrolora je bilo teže povređeno - kaže Veljko Vlahović, direktor Kent karta.
I u firmi za privatno obezbeđenje su nam potvrdili da su, u skladu sa ugovorom, u vozilima kako bi se izbegli sukobi. Dodaju, tako se povećava i bezbednost putnika.
U Sekretarijatu za javni prevoz su nam potvrdili da privatno obezbeđenje nije predviđeno ugovorom sa privatnim partnerom, ali to, po mišljenju gradskog pravobranilaštva, nije u suprotnosti sa ugovorom.
Privatno obezbeđenje, prema rečima nadležnih, ne može da kontroliše karte i traži dokumenta.
- Privatni partner je odgovoran za postupke privatnog obezbeđenja, mi pratimo situaciju, i ako dođe do zloupotrebe svakako ćemo intervenisati - navodi Jovica Vasiljević gradski sekretar za javni prevoz.
Zakon o privatnom obezbeđenju reguliše i ovlašćenja. Privatno obezbeđenje u vozilima gradskog prevoza je fizička zaštita i, kako su nam potvrdili, može da legitimiše samo onu osobu koja fizički napadne kontrolora.
- Zakon kaže da kada vrši obezbeđenje lica, provera identiteta može se primeniti samo u slučajevima kada je ugrožena bezbednost tog lica koje obezbeđuje - ukazuje Nataša Ignjatović, načelnik Odeljenja za poslove privatnog obezbeđenja i detektivsku delatnost.
U Italiji i Nemačkoj nema privatnog obezbeđenja uz kontrolore. U obe zemlje, kako su nam rekli, ima švercovanja, ali su kontrole rigoroznije.
U Italiji uhvaćeni u švercovanju mirno izlaze iz vozila i daju podatke, kaže naša dopisnica Marinela Ražnatović. Prema rečima dopisnika RTS-a iz Nemačke Nenada Radičevića, kazne u toj zemlji su velike, 60 evra.
U firmi "Kent kart" kažu da nemaju precizne informacije o procentu naplate karata, ali procenjuju da u Beogradu od oko 300.000 zaposlenih koji koriste gradski prevoz, njih do 115.000 kupuje mesečnu kartu.
(Telegraf.rs)
Video: Osuđenici u Okružnom zatvoru okitili jelku!
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
hogar
vozila prljava, bez klime saune su im ravne, usluga ocajna...... letnji red voznje uradio je da na temperaturama od +50 cekamo previse..... pa nije Beograd donje brijanje pa ima 200 stanovnika.... katastrofa
Podelite komentar
Marko
Sta ce im onezbedjenje ako idu i komunalci sa njima?
Podelite komentar
Ivan
Kazne u Nemackoj velike, 60 evra 😂 oni to i ne osete druze, a vidim vi ih pratite po ceni, jer su kazne povecane na 10 000 dinara, ali ako platite u roku od 8 dana onda je 5000 dinara. Zato narod nece da placa, jer se bahatite nad njim na svaki moguci nacin. Konstantno uporedjujete nesto sa Nemackom, nemaju oni plate kao mi od 300 evra nego imaju po 2000-3000 i vise, kod njih karta kosta 5 evra, to je za njih kao kad bi mi placali kartu 5 dinara. Pored svega toga kod njih radi sve, klima, prevoz je redovan, tacan, cist, kod nas pomolis se bogu da li ce uopste doci bus, ako ne dodje onda se pomolis da ces uspeti da se uguras. Rade im aparati, pre nedelju dana kod nas da uplatim karticu na tri trafike ne radi dopuna, da kupim kod vozaca kartu koja kosta kao dve voznje, ne radi ni kod njega aparat. I onda bih ja nastradao jer kod nas druze ni najprostija stvar ne radi
Podelite komentar