"Japanci" na ulicama Beograda postali "punoletni", da li je ovo poslednja godina njihovog rada?
Ovi žuti busevi sa japanskim zastavama postali su simbol Beograda
Vest da će GSP iz japanske donacije dobiti 93 moderna autobusa početkom 2000-ih godina bila je pravo čudo za Beograđane. Svi su se pitali kako će izgledati ganc novi "japanci", a onda su nam stigli žuti "MAN" autobusi proizvedeni u Turskoj. Ove godine postaju "punoletni", a i dalje se mogu videti na centralnim gradskim linijama, na kojima rade "punom parom".
Potpuno nova boja u gradskom saobraćaju, tapacirana sedišta, znatno mekša i udobnija vožnja, displeji, sve je to bilo novina u odnosu na posrnuli vozni park GSP-a, a svi su zavideli putnicima koji su imali sreće da koriste linije na kojima su "japanci" radili.
Solo autobusi, njih 18, radili su samo na liniji 26, dok su preostali zglobni autobusi radili na linijama: 16, 17, 18, 23, 26, 88, 95 i 511.
U kasnijem periodu GSP je preusmeravao ova vozila i na druge linije.
Ovi žuti busevi sa japanskim zastavama postali su simbol Beograda, a bili su na dobrom glasu jer je GSP o njima posebno vodio računa - ne samo zato što su bili novi i lepi, već jer je sve kontrolisala japanska ambasada.
- Pre nego što su autobusi stigli, agencija iz Japana uradila je studiju, i na osnovu tih rezultata odlučeno je na kojim će linijama saobraćati. Tada smo dobili i specifikaciju o načinu održavanja i servisiranja vozila - pričali su ranije u GSP.
GSP se Japancima odužio jednom česmom na Kalemegdanu, a jedna novobeogradska ulica kojom svakodnevno prolaze ovi busevi ponela je naziv Japanska.
Godine 2011. ovi autobusi već su bili stari, ali Japanci su nam donirali rezervne delove i tako pomogli da autobusi ostanu na ulucama.
I danas je vožnja "japancima" prijatna, a mogu se videti na linijama koje prolaze kroz centar grada i - jedini su koji su i dalje žuti.
Iz GSP nismo dobili informaciju koliko je ovih autobusa još u voznom stanju, ali kogod da se putuje na posao u užoj gradskoj zoni, bar u nekom trenutku videće nekada popularne "japance".
Početak 2000-ih godina bilo je vreme velikih donacija. GSP je potpuno posustao, bez privatnih prevoznika putovanje je bilo nezamislivo. Osim Japanaca pomagali su nam i nemci s polovnim vozilima, ali i Česi sa potpuno novim solo autobusima koji su radili u pogonu Zemun. Grci su nam slali trolejbuse, a Švajcarci i dan danas šalju tramvaje i prikolice.
Uskoro 200 autobusa na gas, zameniće i "japance"?
Japanci su odlični, ali ipak stari. Imaju EURO 3 motore, a grad insistira na ekološkom prevozu. Osim elektrobuseva i trolejbusa, plan je da s eponovo uspostavi prevoz autobusima na gas.
Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je pre nedelju dana da se odlaže tender za nabavku ekoloških vozila, odnosno sto autobusa na gas, i da se novi tender očekuje početkom juna nakon sednice Skupštine grada. On je u gostovanju u "Beogradskoj hronici" pojasnio da je Grad u međuvremenu uspeo da pronađe povoljnu liniju iz Evropske Unije.
- Biće nam omogućeno da na trideset miliona evra, koliko će koštati autobusi, dobijemo povrat od tri miliona evra, odnosno deset odsto. Uslov je da novim autobusima na gas ukinemo one autobuse koji imaju „evro 2” i „evro 3” motore. Mislim da je veoma dobro da Grad dobije nazad tri miliona evra i zato ćemo promeniti model i pristati na takav uslov finansiranja - istakao je Vesić.
Video: Goreo autobus kod pumpe na Banjici
(Telegraf.rs)
Video: Vuk Vidor za Telegraf.rs o uzbudljivoj izložbi koja nas očekuje u Comtrade-u
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dusan
Ovo su vozila koje Gsp nikad nece vise imati,jedino sto je posle njih stiglo a da valja su Solarisi, to znamo samo mi koji smo ih vozili. Solarisi ako se budu odrzavali kako treba potrajace jos dugo jer su se pokazali odlicno
Podelite komentar
xxx
Sve vise krseva na ulicama,opet nam bubrezi otpadaju
Podelite komentar
M-78
Oni su u raspadnutom stanju vec 10 godina....
Podelite komentar