Stručnjaci potvrdili: Bus Plus tehnološki napredan sistem
"Bus plus" nije samo sistem naplate, već podrazumeva i sistem monitoringa i kontrole rada svih prevoznika, kao i sistem informisanja korisnika
Saobraćajni fakultet izradio je studiju za projekat unapređenja sistema naplate karata i upravljanja vozilima javnog prevoza, a odluka grada zbog epidemije korona virusa je da se "Bus plus" sistem u vozilima gradskog prevoza koristi do kraja ove godine, kada bi trebalo sistem dodatno modernizovati u skladu sa razvojem tehnologije.
Ugovor Grada i "Bus plusa" istekao je u septembru, kada je produžen do 31. decembra, a kako bi trebalo da izgleda novi sistem naplate karata i upravljanja vozilima od početka sledeće godine, odnosno šta su dobre, a šta loše strane "Bus plus" sistema otkrila je studija koju je je uradio tim sa Katedre za drumski i gradski transport putnika, na čelu sa profesorom dr Slavenom Ticom.
Tica kaže da je izvršena dubinska analiza celine postojećeg, veoma složenog, sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u Beogradu, po ključnim elementima strukture i funkcionisanja, piše danas Blic, prenosi Tanjug.
Prema njegovim rečima, analiza funkcionisanja sistema u prethodnih osam godina rada ukazuje na visok nivo pouzdanosti instalirane opreme, hardvera i softvera, čime je obezbeđen osnovni preduslov za stabilnost i efikasno funkcionisanje sistema.
Tica je naveo da je sistem doprineo povećanju efikasnosti rada celine sistema, ali i kvaliteta transportne usluge, jer, dodaje, "Bus plus" nije samo sistem naplate, već podrazumeva i sistem monitoringa i kontrole rada svih prevoznika, kao i sistem informisanja korisnika.
On je naveo da je studija utvrdila više pozitivnih karakteristika "Bus plusa" u pogledu funkcionalnosti, tehničke i tehnološke savremenosti i fleksibilnosti za promene u tarifnoj politici, dok je sistem omogućio širok spektar opcija za plaćanje, pa je pored smart kartica, uvedena i naplata mobilnim telefonom i bankarskim platnim karticama.
Takođe, dodaje, Grad i privatni partner razvili su veoma dobar i sofisticiran sistem koji je u tehničko-tenološkom smislu jedan od najrazvijenijih u Evropi, uz veoma razgranatu prodajnu mrežu i mogućnost plaćanja preko interneta, kao i integrisanost svih podsistema javnog prevoza.
Tica je dodao da je analiza ukazala i na neke slabosti sistema, pre svega u delu koji se odnosi na upravljanje vozilima javnog prevoza.
To je, naveo je, znatnim delom zbog toga što brojne mogućnosti koje pruža sistem nisu dovoljno iskorišćene, ali i istakao da većina slabosti nije direktno vezana za sistem upravljanja vozilima i naplate karata, već za opšte stanje u celini sistema javnog prevoza, pre svega vezano za nedostatke u tarifnoj politici.
- Ipak, glavna slabost ''Bus plus'' sistema je konstantan animozitet na relaciji grad-sistem-putnik-mediji - kaže Tica.
On je rekao da je u javnosti stvorena slika da je novi i savremen sistem naplate karata i upravljanja nastao kao posledica aktivnosti koje nisu dovoljno transparente, što je za posledicu imalo stvaranje negativne prezentacije važnosti sitema i negativne kampanje, što je direktno uticalo na motivaciju korisnika da kupuju karte, pa i na prihod sistema.
Zato, prema studiji, novi sistem mora imati iste ili bolje karakteristike od "Bus plusa", a to, kaže Tica, znači da treba zadržati sve pozitivne karakteristike, a ključna unapređenja moraju biti usmerena na sistem efikasnije kontrole i razvoj sistema u skladu sa razvojem IT, kako bi se građanima olakšalo korišćenje usluge i optimizovao proces funkcionisanja sistema javnog prevoza.
Video: Zaposleni u Beogradu čekaju u redovima za personalizovane BusPlus kartice
(Telegraf.rs)
Video: Marija Milutinović novinarka Telegraf.rs izveštaj iz Bele kuće
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Biljana
Bus plus treba prvo da zapošljava normalne i kulturne kontrolore....pre svakog stupanja na posao uputiti ih na psihološku proveru. Dosta više njihovog prostakluka i bahatosti.
Podelite komentar
Ivan
Pre svega, niko se ne bi zalio na Bus Plus da su okolnosti normalne. Na to mislim, zaposliti normalne ljude koji nemaju problem sa svojim zivotom pa se izivljavaju nad putnicima, dovoljno je zamoliti lepo putnika da izadje iz autobusa ako nema kucanu kartu, a ne da ga vredja, psuje i preti komunalcima u startu. Kad smo vec kod karti, cene voznje su nenormalno velike, 90 dinara za voznju je previse jer neko od putnika promeni i po nekoliko prevoza, od kuce do posla i nazad, minimum 300 dinara. Cenovnik kartica potpuno promeniti i smanjiti cene, pa ce ih onda svi kupovati. Hvalite se standardom nekim, a ne kapirate da kad god se prosek ili minimalac plate podigne, onda se brze bolje odmah podignu cene svega, veci racuni za struju i vodu i onda se opet vracamo na staro. Mi da imamo 100 000 mesecno prosecno platu vi bi podigli cene karata na 1000 dinara.
Podelite komentar
Neki Tamo
Čiji stručnjaci?
Podelite komentar