Beograđane prevoze trolejbusi, koji nemaju bitnu stvar: Za 5 godina zbog toga kažnjeno 42 vozača GSP
Zbog peripetija oko vlasništva, trolejbusi već deceniju ne mogu da se registruju, a zbog toga najviše ispaštaju vozači i građani. Od 2015. godine saobraćajna policija pisala je prekršajne naloge za 42 vozača GSP "Beograd", ali kako Novosti pišu, nijedna pravosnažna presuda još nije doneta.
Pre deceniju, u prestonicu su stigla 83 trolejbusa koje je nabavio grad i dao na korišćenje GSP. Pošto otplata kredita za njihovu nabavku traje još dve godine, GSP nije postao njihov zvanični vlasnik i zato nije mogao da ih registruje. I dok je Uprava saobraćajne policije nekada ovaj nedostatak zanemarivala, od 2015. počeli su da kažnjavaju vozače. Tada su kažnjena četiri šofera, naredne pet, 2017. i 2018. njih šest, prošle devet. Ove godine, pre mesec dana, kazne je dobilo 12 vozača.
- Problem koji imamo sa trolejbusima postoji od 2010. i GSP Beograd od 2015. aktivno radi na njegovom rešavanju - kaže za Novosti direktor GSP Radiša Momčilović:
- Ipak, to je komplikovano, jer GSP nije zvanično vlasnik vozila već su nam data samo na korišćenje. Iako vozačima policija piše kazne, zvanično nijedna presuda nije doneta. Kada se to dogodi, videćemo kako ćemo problem rešiti. To formalnopravno jeste prekršaj, ali polisa osiguranja postoji, pa putnici ne treba da brinu.
Da Uprava saobraćajne policije poslednjih godina dva puta godišnje pokreće prekršajni postupak protiv vozača trolejbusa kaže i Ivan Branković iz SOS sindikata GSP.
- U slučaju da presuda bude izrečena, kaznu bi, osim vozača snosili i GSP, kao pravno lice i direktor preduzeća kao odgovorno lice. I verujem da bi GSP i tom slučaju nadoknadio taj novac vozaču, što je oko 48.000 dinara. Ali, ako to ne bi uradili, mi bismo kao sindikat tražili nadoknadu štete.
Građani u problemu, kazneni poeni vozačima GSP
Ono što može da bude problem, jeste osam kaznenih bodova koje prekršaj vuče sa sobom. U tom slučaju, vozači bi mogli lako da izgube dozvolu, ako ujedno imaju još neki manji prekršaj.
TO što trolejbusi saobraćaju ulicama bez registarskih oznaka može da bude problem i sugrađanima. U slučaju udesa sa trolejbusom, Beograđani koji imaju kasko osiguranje vozila, ne mogu da dokažu da su se sudarili sa trolejbusom, jer oni nemaju tablicu.
(Telegraf.rs)
Video: Đole prognoza
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Čiča
Zašto je kriv vozač?
Podelite komentar
❓
Kako je moguće da neregistovano vozilo ima polisu osiguranja?!
Podelite komentar