Narednog proleća imaćemo sistem javnog bicikla, za četiri godine 450 km staza
Predložićemo i izmenu Zakona o saobraćaju kako bi uveli pojam "Biciklističke ulice" - rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić
Ujedinjene nacije su 3. jun proglasile za Svetski dan bicikla, a u Beogradu će već sledećeg proleća postojati sistem javnog bicikla, kazao je Tanjugu Goran Vesić, zamenik gradonačelnika Beograda.
Prema njegovim rečima pandemija virusa Covid 19 promenila je način na koji društva funkcionišu širom sveta i sve više gradova u svetu daje određene stimulanse kada je reč o vožnji bicikle kako bi se rasteretio javni prevoz.
- Grad Beograd je dva puta raspisivao tendere za program javnog bicikla i oba puta se nije javila nijedna firma za taj posao. Kompanije koje taj program u svetu rade uglavnom se finansiraju od reklama, a mi još nismo veliko tržište da bi to fukcionisalo na taj način sa 150 stanica i više od hiljadu bicikala - kazao je Vesić i dodao da će gradske vlasti raspisati još jedan tender u septembru.
Kako kaže, taj tender će biti namenjen samo za kupovinu opreme jer će Grad Beograd finansirati u stanice i električne bicikle.
- Imaćemo u prvoj fazi sto stanica, a u naredne dve godine proširićemo to na još 50. Siguran sam da ćemo već na proleće naredne godine imati sistem javnog bicikla u Beogradu. Važno nam je da taj sistem integrišemo u javni prevoz u Beogradu.
Prema njegovim rečima, gradske vlasti su otvorile dijalog sa udruženjima biciklista.
- Premijerka Ana Brnabić je podržala tu inicijativu. Pripremamo čitav niz predloga kako bi pospešili razvoj biciklizma u Beogradu. Subvencije za kupovinu bicikala koji se proizvode u Srbiji je jedna od tih mera. Predložićemo i izmenu Zakona o saobraćaju kako bi uveli pojam "Biciklističke ulice". U tim ulicama bi bio zabranjeno preticanje biciklista i pešaci i biciklisti bi imali prednost - kazao je Vesić i naglasio da se u ovom momentu u Beogradu uređuje 7,7 kilometara biciklističkih staza.
- Naša namera je da u naredne četiri godine sa sadašnjih 120 kilometara biciklističkih staza, popnemo na 450 kilometara prostora za bicikliste. Verujem da će tada veći broj građana tada koristiti bicikl kao prevozno sredstvo - poručio je.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Vučić i članovi Vlade Srbije stigli u Budimpeštu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
K. Marije Bg
Ma daaa. Prosle godine kada je pocela rekonstrukcija ulica (od Ruzveltove) Kraljice Marije do Cara Dusana. Na sva zvona su objavljiavali da ce biti biciklistickih staza. I..?? Ne postoje! Cak je i u prvom projektu bilo staza, izasli su u javnost sa nacrtom i NISTA!! Cela moja porodica bi funkcionisala biciklima, ali nam ocito ne daju. Zato, na posao MORAMO da idemo automobilima, deca svojim, ja odvezem zenu, pa ja na posao. I kome to odgovara?? Nikome! Zagadjujemo okolinu, pravimo guzvu, nemamo parking mesta... A o odnosu vozaca prema biciklistima, suvisno je komentarisati. Zato smo i imali dane najzagadjenijeg grada na svetu. Zato od K. Marije do Tosinog bunara (9km) vozim auto u spicu i po 1h. Tuzno!!
Podelite komentar
Vojvodjanka
Kod nas od davnina najučestaliji prevozno sredstvo...biciklističkih staza ima ali ne dovoljno.A velika greška je uvođenje da bi dobili novčanu nadoknadu za prevoz sad zaposleni moraju da donose račune overene za gorivo...umesto da stimulišu dolazak na posao biciklom oni traže račun za gorivo...dogovorite se molim Vas prvo sami sa sobom šta ustvari zelite
Podelite komentar