
Trg Nikole Pašića, prava pešačka oaza, nekada je bio utočište za četvorotočkaše - prepuni parking

Nekada gužve u saobraćaju nisu toliko bile velike, ali postojala su parkirališta koja danas ne možemo da zamislimo.
Trg Marksa i Englesa, današnji Trg Nikole Pašića, bio je glavno parkiralište u gradu sve do kraja sedamdesetih godina, piše stranica Kaldrma BGD.
Sa razvojem standarda u tadašnjoj Jugoslaviji bilo je omogućeno da veliki broj građana poseduje svoj automobil, usled čega su sve slobodne površine (trgovi) bile pretvorene u velike parkinge.
Već od 1980. godine postaje jasno da fokus života u velikim gradovima mora da se menja na drugu, zdraviju stranu, gde pešaci i smanjeni saobraćaj postaju glavna tema.
U narednim decenijama, sve do danas, Beograd će se pomerati ka uvođenju pešačkih zona i električnog prevoza, izgradnji podzemnih garaža i formiranju biciklističkih staza.
U XXI veku će tako nekadašnji parkinzi - gradski trgovi - opsežnim ili planiranim rekonstrukcijama biti vraćeni u primarnu funkciju centara urbanog življenja gde su prioriteti šetnja, boravak na otvorenom i turizam, a saobraćaj biti sproveden isključivo po obodima...
Video: Savski trg dobija novo lice
(Telegraf.rs)
Video: Uručene "Vukove nagrade" pojedincima i ustanovama
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.