Prve fotografije pasarele koja povezuje Savski kej i Kalemegdan
Radovi na pasareli, koja povezuje Beogradsku tvrđavu i Savski kej, završeni su, tako da se Beograđani i Beograđanke tom rutom mogu spustiti do reke, a fotografije koje su danas napravljene na ovoj lokaciji najbolje islustruju urađeno.
– Ovo je prvi put da imamo fizičku vezu između Beogradske tvrđave i Savskog keja, i ovo je, na neki način, pravi silazak Beograda na reku – naveo je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić za Tanjug.
U nastavku pasarele, dodao je, nalazi se rekonstruisani Savski kej kod Beton hale, a sada predstoje radovi na uređenju Savskog keja do Brankovog mosta, odakle se dalje nastavlja Sava promenada u okviru „Beograda na vodi”.
– U narednih nekoliko meseci imaćemo potpuno uređen Savski kej, rekonstruisan i napravljen po svim svetskim standardima od Beogradske tvrđave pa sve do Gazele – rekao je Vesić.
Jedna od 40 fontana
Prostor sa druge strane pasarele čini uređeni park sa klupama i fontanom u sredini, koja je, prema rečima zamenika gradonačelnika, jedna od 40 fontana koje je Grad Beograd najavio da će izgraditi.
– Nadam se da će Beograđani i Beograđanke uživati u ovoj pasareli. Mislim da smo dobili jedan pravi objekat koji povećava komfor našeg stanovništva. Naša tendencija jeste da se povećavaju pešačke zone i biciklističke staze, kako bi građani što više pešačili i uživali u svom gradu, a ovo je još jedan doprinos tome – istakao je Vesić.
Glavni urbanista Marko Stojčić naglasio je da je dugogodišnji san povezivanja grada i reke ostvaren otvaranjem pasarele, kao i da je ona primer efikasne saradnje arhitekata, urbaniste i vajara.
– Skulptura koja je deo kompleksa pasarele delo je velikih svetskih i domaćih umetnika Ričarda Dikona i Mrđana Bajića. Oni su zaslužni i za ovako lep izgled pasarele – kazao je Stojčić.
Veza sa garažom
On je objasnio da je pasarela kombinacija čelične i armirano-betonske konstrukcije, prilagođena osobama s posebnim potrebama, ima lift i osvetljena je, a povezana je i s garažom na Beton hali.
– Prostor uz pasarelu je potpuno nov i Beograđani ga nikada ranije nisu koristili za rekreaciju ili za bilo šta drugo. Osim toga, ova tačka se nastavlja na budući linijski park u dužini od četiri i po kilometara, čiju izgradnju počinjemo u drugoj polovini sledeće godine – precizirao je Stojčić.
On je dodao da čitav prostor duž obale Save i Dunava čini ukupno sedam kilometara novog atraktivnog prostora, koji osim estetike ima važnu funkciju povezivanja urbanog dela grada sa rekama.
(Telegraf.rs)
Video: RHMZ upozorava na olujne udare vetra, zahlađenje i sneg
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Gile 78
Sramno je da se izvode bilo kakvi radovi u istorijskom delu grada!
Podelite komentar
Expert
Ružno je. Izgleda kao tobogan. A ovaj kamen od spomenika da ne pominjem. I to se gradilo 3,5 godine i koštalo 2 mil. €? Bruka i sramota! Isto kao što je i Obilićev venac besmislen, Trg republike, fontana na Slaviji... Most na Adi mi je ok, ali isti takav postoji u Roterdamu, tako da je bezveze... Skupo i ružno! A takav će biti i Beograd na vodi. Ona kula uopšte nije lepo i specifično dizajnirana, velika šteta što upošljavate ljude koji nisu kreativni uopšte...
Podelite komentar
seljo
katastrofa
Podelite komentar