Nikad veća tražnja za busplus karticama: Firme šalju molbe, jer radnici bez karte ne mogu do posla

 ≫ 
  • 3

Radnici sa šaltera busplusa verovatno nikad nisu imali više posla - dnevno izdrade i po deset puta veći broj kartica za zaposlene nego što je to bilo pre epidemije korona virusa. Naravno, oni sada ne sede za šalterima, nema redova, sve se radi na daljinu, a jagma za karticama počela je od trenutka kada su uvedene specijalne koridorske linije gradskog prevoza, za čije korišćenje je obavezno posedovati i karticu za zaposlene.

Deluje apsurdno - vanredno je stanje, redovan prevoz je ukinut, a svi odjednom hoće svoju busplus karticu. Ali, apsurd nije počeo sa korona virusom već je sada izašao na videlo - radnici ne mogu da koriste linije specijalno namenjene njima, jer nemaju karte za zaposlene. Pitanje je kako su se stotine hiljada radnika do sada vozili do posla, ako nisu gradskim prevozom?

Povemeno plaćanje prevoza nepersonalizovanim karticama, izvlačenje pred kontrolorima, nemar kako putnika, tako i nekih firmi koje nisu vodile računa o prevozu zaposlenih doveli su do toga da radnici nemaju svoje "radničke karte". Naravno, uvek ima i onih koji koriste međugradske linije, sopstveni automobil, bicikle, trotinete... Ali, otkad postoji prevoz, radničke "markice" bile su sastavni deo života većine radnika.

Mesečna dopuna, tih oko 3.000 dinara, postala je nekako nebitna u celom odnosu poslodavac - radnik. Sada, u vanrednoj situaciji, kada bi bez GSP-a doslovno stala cela privreda, ta kartica postala je zlata vredna.

PREVOZ BEOGRAD MERE Sneg, vanredno stanje, korona Foto: Tanjug/Sava Radovanović

- Sada se potvrdilo ono na šta upozoravamo već dugo - da većina zaposlenih ne poseduje personalizovane BusPlus karice za zaposlena lica, a koriste prevoz svakodnevno za dolazak i odlazak sa posla. Do sada, od kompanija i preduzeća smo dobijali odgovor da njihovi zaposleni koriste isključivo sopstveni prevoz, iako su naše statistike pokazivale da to nije tako. Sada smo dovedeni u apsurdnu situaciju gde smo zatrpani zahtevima, pritisak je ogroman i svi žele da preko noći dobiju personalizovane kartice - kažu u preduzeću "Apex" koje upravlja sistemom BusPlus.

Broj zahteva na dnevnom nivou je više od deset puta veći nego pre uvođenja vanrednog stanja, a Busplusu se javlja veliki broj kompanija, među kojima, verovali ili ne, prednjače i veliki trgovinski lanci.

Tako sve one kasirke, magacioneri, pa i radnici obezbeđenja, zdravstveni radnici, koje nazivamo herojima, jer bez njih danas ne bismo imali ručak na stolu u našim domovima, imaju jednu muku više - da li će "do sutra" stići njihova sveže odštampana i dopunjena busplus kartica i kako će se prevesti kući nekom od radničkih linija... Ili će morati da se snađu.

Naravno, nisu uvek krivi poslodavci. Mnogi putnici misle da, kada već dobiju novac za prevoz, njega mogu da iskoriste na "bolji" način. Neke firme se, pak, ne potresaju mnogo oko toga, jer su svoju "obavezu" prema radncima ispunile. Ali, zbog manje od 30 evra koje poslodavac treba da uloži po radniku, cela privreda grada postala je ugrožena, jer se u ovoj situaciji pokazalo koliko je prevoz zapravo važan. Ispaštaju prevoznici, isti oni čije vozače smo u jeku krize prozvali istinskim herojima, rame uz rame sa lekarima i trgovcima.

Zašto moramo da imamo Busplus za zaposlene na L-linijama?

- Personalizovane karte su neophodne kako bi se sprovele preporuke Vlade, jer jedino tako možemo da budemo sigurni da prevoz koriste samo zdrastveni radnici, kao i druga zaposlena lica, za koje je ovaj prevoz i organizovan - objašnjavaju u "Apexu".

Busplus Foto: M. Beljan

Iz Apex-a ističu da je sistem u ovom trenutku dobro organizovan, da se radi u dve smene i da će se potruditi da svima isporuče tražene količine personalizovanih BusPlus kartica u što kraćem roku, a prevoz će nastaviti da funkcioniše bez ikakvih smetnji.

Podsetnik za poslodavce

Elektronska karta može se uplatiti samo zaposlenima koji poseduju aktivnu personalizovanu BusPlus karticu za građane Republike Srbije.

Procedura grupne izrade kartica za zaposlene:

Ukoliko pravno lice nije registrovano u sistemu BusPlus-a, registracija je moguća preko sledećeg linka https://www.busplus.rs/prijava-za-registraciju-firme.php.

Nakon registracije dobijate sve potrebne informacije, a za dodatna pitanja na raspolaganju su naši agenti u korisničkom centru koje je moguće dobiti na sledeće telefone: 011/7-155-177, 011/7-155-179

Video: Palo je temeljno ribanje: Dezinfekcija beogradskih autobusa zbog korona virusa

(Mateja Beljan)

Video: Muzej grada Beograda otvorio izložbu o nobelovcu Ivi Andriću u Pekingu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • DARKO 100%

    1. april 2020 | 14:55

    Ja sam danas pesacio 8km,neverujem sebi sta sam izdzao,od koga ja sad da naplatim za moju, amortizaciju,

  • VeljkoJakovljevic

    12. april 2020 | 11:23

    Radim kao serviser u bus plusu i zelim da kazem da u ovom trenutku u prigfadskim autobusima ugradjujemo validator na druga vrata,jer se prva ne otvaraju zbog vozaca.I sve to radimo u stotinak vozila koja razvoze lekare do bolnica gde je epicentar zaraze.Time mozemo i da ugrozimo svoje zdravlje.A niko ne razmislja da kada se lekar zarazi da je u kratkom roku moguce utvrditi ko je bio sa njim u prevozu.Samo glupi i povrsni ljudi prave problem oko ocitavanja personal.kartica jer ih njima placa drzava.A samim tim ocitavanjem sprecava se sirenje zaraze ako lekar oboli.Postoji evidencija ko je kucao karte u tom vozilu.Za druge i ne radi prevoz.A povrsni ne mogu da skapiraju da dok mi rizikujemo radeci u vozilima,i pomazemo drzavi,oni sede kuci i pricaju gluposti.Toliko od mene.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA