Centrom Beograda voziće tramvaji umesto trola, i to bez žica: Kako će biti uklopljeni u pešačku zonu

 
 ≫ 
  • 85

Trolejbusi će prolaziti samo delom Vasine ulice, kada odlaze u depo ili izlaze na liniju

Umesto trolejbusa, pored Studentskog trga u budućnosti će prolaziti tramvaji i to najmoderniji - bez kontakne mreže, dok će za trolejbuse ostati mreža u Vasinoj na potezu od Trga republike do Dobračine ulice, kojom se vozila spuštaju u depo. Vasina ulica biće pešačka zona sa tramvajskim koridorom, a u nju će zalaziti i interventna i dostavna vozila.

To je predviđeno u konkursu "Tehnička dokumentacija za proširenje pešačke zone Knez Mihailove - potez Vasina - Uzun Mirkova, sa delom Ulice kralja Petra i Akademskim trgom, sa izradom idejnog rešenja tramvaja duž poteza Slavija - Kalemegdan." Postupak javne nabavke sprovodi JP Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, u ime i za račun Grada Beograda, Gradske uprave grada Beograda, Sekretarijata za komunalne i stambene poslove.

Buduća pešačka zona trebalo bi da se uklopi u ambijent koji već postoji, a u nju će biti ugrađeni kvalitetni materijali - kamen, drvo, metal.

- Rešenje treba da poštuje predloge rešenja prvonagrađenih projekata za Trg republike i komercijalno-stambeno-poslovni kompleks u Rajićevoj ulici (koji izlazi na Uzun Mirkovu ulicu) i da teži uklapanju sa istim. Čitav potez tretirati kao celinu, a kroz predlog popločavanja ostvariti akcenat na pojedinim prostorima koji su prepoznati kao značajni poput površine ispred Etnografskog muzeja. Projektovati parterno rešenje sa završnom obradom od kamena sa postepenim uklapanjima sa predloženim ili postojećim parternim rešenjem Trga republike, odnosno ulica na kojima je primenjeno parterno rešenje Knez Mihailove ulice - navodi se u dokumentaciji.

Iako će zona biti pešačka, postojaće određeni izuzeci.

- Rešenjem treba predvideti mogućnost ograničenog pristupa dostavnih vozila, kao i vozila hitnih službi u režimu i načinu koji važi u pešačkoj zoni Knez Mihailove ulice - navodi se u dokumentaciji.

Pešačka zona biće obezbeđena stubićima - fiksnim i potapajućim, a biće ugrađen i video nadzor za automatsko prepoznavanje registarskih tablica, kojim se kontroliše ulazak/izlazak u predmetnu pešačku zonu automatskim podizanjem i spuštanjem uranjajućih stubića.

Buduća pešačka zona Foto: Konkursna dokumentacija Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda

Vozila koja budu ulazila u pešačku zonu kretala bi se tramvajskim šinama.

- Projektom saobraćajnica obuhvatiti projektovanje deonice tramvajske pruge (tramvaj sa autonomijom bez kontaktne mreže) iz usvojenog Idejnog rešenja tramvaja duž poteza Slavija-Kalemegdan. Tramvajski koridor će ujedno biti i koridor interventne staze za komunalna i dostavna vozila čiji je ulazak predviđen iz pravca Trga republike - navodi se u dokumentaciji.

Na tramvajskom koridoru predviđeno je postavljanje kamenih ploča kakve već postoje na Trgu, a prostor se ostavlja i za bicikliste.

- Kolovoznu konstrukciju tramvajske pruge/interventne staze predvideti za adekvatno saobraćajno opterećenje. Završni sloj kolovozne konstrukcije treba da odgovara usvojenom završnom sloju saobraćajnice na Trgu republike, odnosno usvojiti krupnu kamenu kocku 20x20x20 centimetara. Pored tramvajske pruge/interventne staze, projektom saobraćajnica je potrebno obuhvatiti projektovanje obostrane biciklističke staze, od početka Vasine ulice do uklapanja sa prelaskom u Kalemegdansku tvrđavu, minimalne širine dva metra po smeru - navedeno je.

Jednim delom u Vasinu će zalaziti i trolejbusi, na putu ka depou preko Dobračine ulice (kojom se i sada spuštaju do garaže na Dorćolu). Za trolejbuse predviđeno je i posebno prilagođavanje kolovoza.

Stari Beograd Tramvaji se vraćaju u Vasinu, Foto: Wikipedia/Свифт

- U Vasinoj ulici, na delu od Dositejeve do Dobračine je predviđeno saobraćanje trolejbusa koji će se kretati planiranim tramvajskim koridorom i koji će postojećom trasom kroz Dobračinu ulicu ostvarivati tehničku vezu za depoom "Dorćol". Na tom delu saobraćajnice je neophodno prilagoditi kolovoznu konstrukciju kao i kontaktnu mrežu novoprojektovanom stanju saobraćajnice - navodi se.

Uzun Mirkova ulica i deo kralja Petra, ostaće otvoreni za saobraćaj.

- Uzun Mirkova, od Ulice kralja Petra do Ulice Tadeuša Košćuška je predviđena za dvosmerni saobraćaj, sa po jednom trakom po smeru, dok je deo Ulice Uzun Mirkova, od Ulice kralja Petra do Studentskog trga, predviđena za poseban režim saobraćaja, samo do garaže hotela "Square nine". Deo Ulice kralja Petra, od Knez Mihailove do Uzun Mirkove, koja je predmet ove javne nabavke, predvideti za saobraćaj korisnika tržnog centra Rajićeva kao i za dostavna vozila obližnjih objekata. Posebno voditi računa o nivelacionom uklapanju predmetne deonice i postojećih pristupa i izlaza iz garaže u sklopu komercijalnog centra u Rajićevoj - stoji u dokumentaciji.

Ponude se primaju do 16. marta, a maksimalni ponuđeni ukupan rok za izradu tehničke dokumentacije, odnosno izvršenje usluga može biti 290 dana računajući od dana uvođenja Dobavljača u posao.

Ovim tenderom predviđena je izrada Idejnog rešenja tramvaja duž poteza Slavija - Kalemegdan, dok se za samu pešačku zonu, osim Idejnog rešenja radi i idejni projektat. Procenjena vrednost javne nabavke (bez PDV) iznosi 13.708.333,00 dinara.

Uvođenje tramvaja u pešačku zonu najavljivano je i ranije, a ideja koja se spominjala jeste da Beograd ponovo dobije predratnu liniju 1 koja bi spajala Slaviju i Kalemegdan (Beko) ili Slaviju i Pristanište, a preko Trga republike i Vasine ulice.

Video: Prvi smo se provozali tramvajem preko Mosta na Adi

(M. Beljan)

Video: Gastroenterolog dr Saša Perić: Nadimanje, bolovi u stomaku, prejedanje, koji simptomi su alarm

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 534

    19. februar 2020 | 22:41

    Da li može privremeno na 100-200 godina da se glavni grad Srbije premesti u neki drugi grad kako bi mi u Beogradu mogli malo da funkcionišemo normalno. 15 godina gledam samo bagere, kamione i prašinu. Pola grada mi je zatvoreno za saobraćaj a ona druga polovina je u totalnom.kolapsu. Napravite malo i NoviSad na vodi i Kraljevo na vodi i Kladovo na vodi...

  • Boki

    19. februar 2020 | 22:11

    Ljudi, dajte u sela, dajte mladima sve povoljnosti pogotovu ovima koji oće da rade na selu. Kakvi metroi, vozovi bez žica bez mašinovođa.. Dajte na naš paradajz, na krompir na meso na prerađevine, daj u granične gradove i sela. Razvijate malo drugi veeeliki deo Srbije, aman!

  • JS

    19. februar 2020 | 21:01

    Ko je ovde lud? Narod?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA