Šta još treba da se uradi na Mostu na Adi? Spisak nepredviđenih dodatnih radova na pruzi
Tramvajske šine preko Mosta na Adi od letos su u funkciji za redovni saobraćaj, ali postoje i brojni nepredviđeni radovi na šinama koje je potrebno izvesti. Oni se odnose na dilatacione spojnice, glačanje šina, odvodnjavanje, zaštitu kablova, opremanje stajališta...
- Izvođenje nepredviđenih radova na izgradnji tramvajske pruge preko Mosta na Adi sprovodiće se prema uslovima nadležnih sekretarijata, tako da u najmanjoj mogućoj meri utiču na odvijanje javnog prevoza. Po završetku pregovaračkog postupka, odnosno potpisivanju ugovora za izvođenje nepredviđenih radova biće urađen dinamički plan prema kome će se realizovati grupe radova predviđenih konkursnom dokumentacijom - kazali su za "Telegraf" u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Direkcija je raspisala javnu nabavku za izvođenje nepredviđenih radova na izgradnji tramvajske pruge preko Mosta na Adi, a u ime i za račun Sekretarijata za komunalne i stambene poslove.
Radovi su podeljeni u šest grupa: mostovske konstrukcije, gornji stroj, elektroenergetske instalacije ispravljačke stanice "Dobro polje", kontaktna mreža, ostali radovi i mobilijar.
Radovi su neophodni za završetak objekta, njegovo stavljanje u funkciju i primopredaju krajnjem korisniku JKP GSP "Beograd" na korišćenje i upravljanje, navodi se u konkursnoj dokumentaciji.
Mostovske konstrukcije
Predviđena je sanacija betonskih površina na površini od 1.201,54 metara kvadratnih. Takođe, uklanjaju se postojeće slivničke rešetke na jednoj deonici, a radovi podrazumevaju i utovar šuta, kao i njegov transport na deponiju.
Planira se i sečenje ploča od poliestera, koje se postavljaju na tucanik.
Važna je i nabavka i ugradnja dilatacionih spojnica, koje nisu bile obuhvaćene ugovorom i projektom, a kako se navodi u ovoj konkursnoj dokumentaciji predstavljaju značajan element konstrukcije i moraju biti izvedene, a to je neophodno i za bezbedno odvijanje tramvajskog saobraćaja.
- Neophodno je da se dilatacione spojnice u dužini od 148,58 metara ugrade i tako spreče moguće štete usled podužnog rada konstrukcije u nastupajućem zimskom periodu - navodi se u dokumentaciji.
Kada su u pitanju kolosečne dilatacije, predviđeni su radovi na betoniranju njihovog produžetka.
Jedna od stavki je izrada i montaža 156 čeličnih poklopaca preko slivnika. Planirani su i radovi na odvodnjavanju 18 skretnica.
Šine i pragovi (gornji stroj)
Predviđeno je da drveni pragovi (kojih ima 2.866) ojačaju čeličnim trakama. To se radi po preporuci proizvođača pragova, jer je korišćena nestandardna dimenzija pragova.
Osim toga, projektom nije predviđeno završno glačanje šina, a to je potrebno zbog ostvarivanja električnog kontakta (šine su tzv "minus" element strujnog kola). Deo ovih radova već je započet na zahtev GSP, odnosno šine su već izglačane na najkritičnijim deonicama, a neophodno je da se izglača još 7.777,08 metara na preostalom delu tramvajske pruge.
Nabavlja se i uređaj za kontrolu rada hidrauličnih amortizera, a jedna stavka odnosi se i na promenu projekta vezanog za dilatacionu spravu.
Kontaktna mreža
Na stubovima kontaktne mreže potrebno je ugraditi 87 poklopaca kako bi se oni eventualno u budućnosti koristili i za postavljanje svetiljki. Takođe, planirana je i ugradnja i 144 metalnih kapa na vrhovima stubova.
Plan je da se urade i sekcije za premošćenje i napojne veze na 8 stubnih mesta.
Kako projektom nisu bile predviđene kutije za zaštitu kablova, pa se ugrađuje njih 44 na dilatacijama i 16 na mestu priključka "minus spoja".
Osim toga, potrebno je ugraditi kablovsku kanalizaciju za 9 sistema za upravljanje i grejanje skretnica.
Ostali radovi
Duž ivice kolovoza na prilaznoj konstrukciji sa strane Novog Beograda, predviđeno je postavljanje zaštitnih panela na dužini od 275 metara. Time će se sprečiti da sneg prilikom čišćenja pada na šine i pešačke staze.
Tu postoji još nekoliko stavki, među kojima je i anti-grafit premaz betona, kao i antivandal zaštita od krađe šrafova na "tepihu" postavljenom preko tucanika.
Liftovi koji bi trebalo da se postave na novobeogradskoj strani moraju biti zaštićeni od padavina, pa je predviđeno postavljanje nadstrešnica iznad ulaza u njih.
Stajališta
- Obzirom da je naknadno utvrđeno visinsko odstupanje samih stajališta (visina stajališnog platoa u odnosu na gornju ivicu šine nije projektovan na potrebnih 12 centimetara), potrebno je da se stajališta adaptiraju. Adaptacija podrazumeva uklanjanje postojećih betonskih platoa i postavljenog mobilijara i nakon toga montaža nadstrešnica predviđenih Katalogom urbane opreme - navodi se u konkursnoj dokumentaciji i dodaje da su ti radovi započeti, ali nisu završeni u potpunosti.
Nadstrešnice bio trebalo da budu bez reklamne vitrine i sa displejom koji pokazuje udaljenost tramvaja od stanice. Takođe, predviđeno je obeležavati mesta za ulazak u tramvaj CAF osobama koje su u kolicima.
(Mateja Beljan - m.beljan@telegraf.rs)
Video: Gori automobil u blizini Slavonskog Broda: Vatra "progutala" vozilo
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Jana
Sta ste onda pustali u rad? Kako je proslo tehnicki prijem ako sve ovo treba da se radi? Ispada da ste samo namontirali sine i Voziii Misko?!! O boze sta je sa ovom zemljom
Podelite komentar
Pop
Ove sine su najaljkavije planiran i projektovan projekat. Kaze sta jos treba da se uradi, sem postavljanja pogresnih pragova, losih sina i razvucene struje za tramvaje. Pa uglavnom sve i to ispocetka. Mislim, tramvaji mogu da idu, ali svaki prag mora da ......., svaka bandera........, sina ......, spojnica........hidroizolacija. Pa sta nece majstori dirati na putu i transportnom sretstvu za prevoz, ne suta, vec gradjana . E, cak je novim planom predvidjeno i odvozenje suta! Ljudi, ovo je stvarno neozbiljno, a i kaznjivo ako ste ovakvu trasu pustili u upotrebu.
Podelite komentar