Hiljade posetilaca učestvovalo u najvećem razotkrivanju mitova
Četvorodnevna naučna zabava oko jedinstvene misije razotkrivanja mitova okupila je preko 600 naučnika i naučnih demonstratora iz zemlje i sveta! Oni su zajedničkim snagama izveli više od 5.000 eksperimenata i pokazali da je uz pomoć nauke moguće razotkriti brojne zablude koje se šire brzinom svetlosti i suprotstaviti se brojnim svakodnevnim sujeverjima i istražiti poreklo neutemeljenih, a i dalje vrlo čestih narodnih verovanja.
Glavna festivalska zona u hali 3 Beogradskog sajma predstavla je tokom četiri dana trajanja program Nauka bez prestanka. Razotkrivanje mitova vezanih za našu inteligenciju kao i ogledala sa „iskrivljenom“ slikom uvukla su radoznalce u istraživanje kutka za psihologiju, dok su hemičari zanimljivim eksperimentima i naučnim predstavama skrenuli pažnju na popularne zablude koje se tiču hrane i pića koju konzumiramo.
Uspešno su razotkrivene i sve tajne evolucije, a otklonjene su i najdublje sumnje u to da li je Zemlja ravna ploča i je li se zaista desilo sletanje na Mesec. Oni malo hrabriji oprobali su se u rukovanju naučnim topom i vožnji neobičnog hoverkrafta, dok su najveštiji posetioci uspešno savladali tehnike pružanja prve pomoći i sa Festivala nauke otišli sa nekoliko lekcija koje mogu da spasu živote.
Hala 3, zona Ekspertinejdžeri bila je posvećena osnovcima i srednjoškolcima iz cele zemlje koji su ove godine poneli počasne titule ambasadora nauke. Oni su svoje vršnjake, ali i znatno starije posetioce, zaintrigirali nizom inovativnih eksperimenata i zanimljivim pričama o kalendarima i starim telefonima, ali i Teslinim munjama i robotima. Tik uz njih smestilo se popularno naučno igralište sa desetinama naučnih izazova iza kojih stoji slovenački naučni tim Hiša eksperimentov.
Naučni komunikatori iz Francuske, Austrije, Češke, Slovenije, Estonije, Izraela i Poljske ostavili su mališane bez daha spektakularnim šou programima na Naučno-fantastičnoj bini! Rušeći sve mitove vezane za ljudska čula, poigravajući se sa naučnim zakonima, grickalicama i svetlosnim zracima, ove predstave na najbolji način pokazale su ne samo zabavno lice nauke, već i njenu sveprisutnost čak i u sasvim običnim rutinskim radnjama i svakodnevnim zadacima svih nas.
Postavka „Znanje pokreće“ kompanije NIS, koja je sedmu godinu zaredom generalni sponzor Festivala nauke, specijalno je bila kreirana da provede sve zainteresovane posetioce kroz pravu naučnu avanturu. NIS je ove godine svoju postavku posvetio razotkrivanju zabluda i mitova kada je u pitanju energija, tema koja u velikoj meri utiče na naš svakodnevni život i predstavlja srž poslovanja kompanije. U ovom zanimljivom kutku svako ko je želeo pretvorio se u pravog istražitelja u okviru NIS Escape Room-a, gde su ga tačni odgovori odveli do izlaza. Pored toga, posetioci su imali priliku da učestvuju u dva eksperimenta – sa letećim tanjirima i merenjem težine na planetama Sunčevog sistema. Podršku Festivalu nauke kompanija NIS realizuje pod sloganom „Budućnost na delu“.
Peta generacija mobilne telefonije već izvesno vreme je tehnološka tema broj jedan, a na Festivalu nauke ove godine mts je u saradnji sa kompanijom Ericsson znatiželjne ljubitelje tehnologije doveo na korak bliže budućnosti koju želimo da naslutimo. Posetioci ove postavke imali su tako priliku da (raz)otkriju u kojim sve oblastima će ova tehnologija uskoro naći svoju primenu.
Veliku pažnju posetilaca privukla je interaktivna postavka „Coca-Cola Reshape“ inspirisana misijom Apolo 11, koja je pre 60 godina prvi put sletela na Mesec. Centralno mesto zauzela je impresivna, osam metara visoka lansirna rampa poznata kao 39A, kao i izložba pod nazivom „Uvek recikliraj“ koja ovoj svemirskoj priči daje edukativni karakter kada je reč o podizanju svesti o očuvanju naše planete.
Festival nauke je najveći događaj koji se bavi promocijom nauke i obrazovanja u regionu. Misija festivala jeste podsticanje obrazovanja u društvu, kroz savremene i zanimljive metode.
Jedanaesti put zaredom, prijatelj manifestacije je mts.
Podrška festivalu su Ambasada SAD u Srbiji, Francuski institut i Austrijski kulturni forum. i. Suorganizator manifestacije je Beogradski sajam.
Sponzori trinaestog Festivala nauke su: Elektroprivreda Srbije, kompanija Coca Cola, Erste banka, Nacionalna Geografija, Grafix i Messer Tehnogas AD.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Na Kopaoniku metar snega, skijaši uživaju
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.