Beograđanka zamolila čoveka da joj ostavi dečju jaknu, on joj tražio za nju duplu cenu na Crni petak
Kad kupovina više nije događaj kome se radujemo, već trka i otimačina kroz tržne centre
Skoro da su građani Srbije zaboravili kako izgleda otimanje oko robe, koje se pre nekoliko decenija dešavalo jer je nije bilo dovoljno, pa smo čekali u redu i otimali se kada pošiljka stigne. A onda, mnogo godina kasnije, počela su da se dešavaju nova otimanja, samo sada iz različitih razloga: robe ima previše, pa se kupci otimaju na rasprodajama - ko je prvi uhvatio poslednji komad?
I dok bi kupovina trebalo da bude prijatno iskustvo, kada imamo priliku da sebe častimo nečim novim i lepim, rasprodaje poput Crnog petka kupovinu pretvaraju u trku i otimačinu po tržnim centrima.
Naša čitateljka Nada Z. (74) odlučila je da nam se javi i podeli sa nama svoje iskustvo šopinga za vreme Crnog petka u Beogradu.
Naime, Nada je htela da iskoristi priliku da kupi unuci jaknu po sniženoj ceni, pa je sačekala Crni petak da krene u kupovinu.
Taman je pronašla jaknu koja joj se jako dopala za svoju unuku, a onda je muškarac ušao u radnju i pokupovao, prema njenim rečima, čak 30 jakni. Ona pretpostavlja da se ovaj muškarac bavi preprodajom robe (jer kome bi inače bio potreban ovoliko broj odevnih predmeta).
Nada ga je zamolila da joj ostavi bar jednu jaknu, a on joj "mrtav ladan" rekao da će da joj proda jednu za 4.000 dinara, dok je jakna koštala 2.200 dinara na rasprodaji?
Drugi kupci u prodavnici bili su iznenađeni njegovom šalom, čak šokirani, a on se na coktanje i negodovanje drugih kupaca cinično nasmejao, okrenuo i - otišao.
Nada je krenula dalje u potragu za jaknom, ali sve što je gledala za klince je bilo rasprodato i to uglavnom jer su ljudi kupovali robu na veliko. Naša sagovornica kaže da je viđala žene kako izlaze sa pet istih blejzera ili majica ... Kaže da misli da one kasnije prodaju ovu garderobu preko Facebook-a ili drugih društvenih mreža i internet oglasa.
Da li postaje toliko važno da se uštedi par stotina dinara na rasprodaji da zaboravljamo na uljudno ponašanje prilikom kupovine i da čak ni starije sugrađane nećemo da ispoštujemo, pa ih čak i ismevamo?
Da li kupovina umesto prijatnog događaja postaje krajnje naporna, nervozna, ubrzana, da li kupujemo i stvari koje nam uopšte i ne trebaju samo jer su na sniženju?
VIDEO: Ludilo crnog petka: Otela detetu proizvod, a onda ju je dohvatila njegova majka
(Telegraf.rs/D.J.)
Video: Proglašeni pobednici Drugog memorijalnog takmičenja "Andrija Čikić"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mina
Nisam nesto pri novcu,obican sam radnik ali nikad nisam isla na te dane popusta jer je ogromna guzva,ludilo otimacina i meni je to tako ponizavajuce da gledam i ucestvujem u tome sta sve ljudi rade od sebe kao da je pitanje zivota.Kad mi treba nesto tad odem i kupim,zivim celu godinu kako zivim pa mi taj jedan dan nece nista narocito promeniti u zivotu,krpe jeftinije par stotina dinara nisu mi bitne a za vece kupovine nemam
Podelite komentar
Jerej
Srbi vratite se Svetosavlju!
Podelite komentar
Nina
20% snizenje nije crni petak! I ovo sto se radi kod nas je klasicno sisanje ovca!
Podelite komentar