Vesić: Apelujemo na taksiste da prestanu sa blokadom grada
Grad ne može da sprečava proteste taksista jer je pravo na štrajk garantovano Ustavom i mogu samo da apelujem na taksiste da ne blokiraju grad jer ispaštaju svi građani, dodao je Vesić
Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je danas da grad Beograd nema nikakav uticaj na odvijanje saobraćaja i da on može samo da apeluje i traži od taksista da prekinu sa blokadama jer to ometa građane Beograda u normalnom funkcionisanju.
On je, gostujući na TV Prva, istakao da razume većinu zahteva taksista koji su zasnovani na zakonu i napomenuo da je većina zahteva prihvatljiva u smislu da taksisti traže da se sprovodi zakon, ali i ocenio da ništa od toga ne opravdava blokiranje grada, jer svako može da se bori i na drugi način - odlascima u nadležne institucije, traženjem sastanaka i insistiranjem na sprovođenju zakona.
- Blokada grada nije rešenje i u ime Grada Beograda apelujem na taksiste da blokade budu prekinute. Građani nisu odgovorni i ne bi trebalo da ''rešavaju'' spor između taksista i državnih institucija. Zakon o načinu na koji se obavlja taksi-prevoz ne donosi Grad Beograd, već Narodna skupština Republike Srbije - rekao je Vesić.
On je dodao da je tim zakonom jasno definisano kako se obavlja taksi-prevoz u našoj zemlji, dok je grad taj koji odlučuje koliko će taksista biti u Beogradu i to je nešto što se radi od početka 2000. godine.
- Radi se analiza u saradnji sa Saobraćajnim fakultetom, koji svake godine definiše broj koji je potreban za normalno funkcionisanje taksi-prevoza u Beogradu - rekao je Vesić.
Zamenik gradonačelnika je podsetio da je Grad Beograd do sada oduzeo više od 50 vozila od „divljih” taksista, čime je njihovo postojanje praktično eliminisano i istakao da je oduzeto i 17 vozila koja su koristili vozači koji rade preko „Car Go” i „Cammeo” aplikacija.
- Podnete su krivične i prekršajne prijave i to je ono što Grad Beograd može da uradi. Postoji razlika između ''Car Go'' i ''Cammeo'' vozača i ''divljih'' taksista. Pripadnici Komunalne milicije i inspektori Sekretarijata za inspekcijske poslove lako uoče ''divljeg'' taksistu sa lažnim tablicama ili drugim falsifikatom, dok vozači koji koriste pomenute aplikacije voze neobeležene automobile i to je potpuno drugačiji problem - rekao je on.
Grad ne može da sprečava proteste taksista jer je pravo na štrajk garantovano Ustavom i mogu samo da apelujem na taksiste da ne blokiraju grad jer ispaštaju svi građani, dodao je Vesić.
Prema njegovim rečima, očigledno je da postoje određene ''rupe'' u zakonu koje se koriste, iako ''Car Go'' i ''Cammeo'' ne predstavljaju klasičan ''divlji prevoz''.
- Druge institucije, a ne Grad Beograd, trebalo bi da daju odgovor ko je ''zakazao'' u lancu koji obezbeđuje sprovođenje zakona - rekao je Vesić.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Koncert filmske muzike Enija Morikonea i Nina Rote u Sava Centru
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Srb
Ma to treba kazniti , oni se bune , dosli momci sa duplo manjim cenama , a kid njih ista voznja kid jednog 1000 kod drugog 1500 kod treceg 1800. A usrvari 600 din.
Podelite komentar
Син Драган
Ако блокирање слободнога кретања улицама Беогтада није ремећење јавнога реда и мира шта онда јесте? Онда се може тако одобрити свакоме незадовољнику било чиме да блокира улице. Таксисти не могу и не смеју бити привилегованији од било кога другога. Многи други мукотрпно раде, издржавају порудице, брунт о деци, болеснима, старима итд а таксисти их ометају у томе. Због других грађана таксисти се морају склонити са улица. Макар и силом јер и они прибегавају физичкој сили и уцени блокирањем аутима улица.
Podelite komentar
Tomatinji
Pravo na štrajk jeste garantovano Ustavom ali nije blokada grada. Neka štrajkuju u prostorijama svojih taksi udruženja ili na nekome za štrajk dodeljenome prostoru. Ulice glavnoga grada nisu ničija privatna prćija da na njima radi šta hoće. Ulice ne pripadaju ni taksistima ni Vesiću već svim stanovnicima i posetiocima Beograda.
Podelite komentar