Sudarili se autobusi, pa pokosili 4 automobila: Karambol na Zvezdari

 ≫ 
  • 0

Na Zvezdari se jutros oko 6.30 dogodila saobraćajna nezgoda, u kojoj su učestvovala dva autobusa GSP-a i četiri putnička automobila.

Autobus na liniji 77 udario je u drugi autobus GSP-a na liniji 40a, a potom zakačio dva parkirana automobila, koji su potom pogurali još dva putnička automobila.

U ovoj saobraćajnoj nezgodi niko nije povređen.

Prema prvim nezvaničnim informacijama, do nekontrolisane vožnje autobusa sa brojem 77 došlo je zbog takozvane turaže, odnosno kvara u kojoj motor vozila nekontrolisano dostiže maksimalan broj obrta.

SLUČAJEVI "IBER -TURAŽE"

Prve reči vozača autobusa koji je 8. maja nekontrolisano uleteo u objekat na Zvezdari bile su "ibertura". Istu reč mogli smo da čujemo i prilikom nekih ranijih incidenata, od kojih je jedan od najdramatičnijih bio udar autobusa na liniji 47 u banderu na Slaviji.

"Ibertura" zaista jeste opasna stvar, ali je karakteristična za starija vozila.

Šta je "ibertura" i da li je moguće da je ta pojava toliko česta i opasna da autobus u svakom trenutku može da "poludi" i ubije svakoga ko se nađe pred njim.

- Ibertura je moguća kod svakog dizel motora kada određena količina ulja iz motora dospe u cilindar. Motor tada prelazi u režim maksimalnog broja obrtaja. Vozač tada, ako ima manualni menjač mora da pusti kvačilo, a ako ima automatski menjač, da ga stavi u "neutralni" režim. Pod uslovom da postoji dovoljno vremena da to učini - objasnio je saobraćajni stručnjak i sudski veštak Milan Božović u maju za Telegraf.

Situacija je delikatna i motor zaista ulazi u režim nekontrolisanog rada. Ova pojava je, međutim, znatno učestalija kod nas, nego u nekim međunarodnim statistikama, gde je pojava izuzetno retka.

Da bi se dokazalo da je autobus zaista upao u "iberturažu", veoma je važno obuhvatiti sve raspoložive podatke, rekao je tada Božović.

- To su snimci sa kamera u vozilu, GPS podaci o kretanju vozila, a za prevoznike je savet i da instaliraju sistem koji prikuplja podatke o broju obrtaja motora, položaju papučice gasa i kočnice, kao i ubrzanja i usporenja vozila - objasnio je naš sagovornik.

Ovo je i u interesu prevoznika, kako bi se tačno utvrdilo da li postoji krivica vozača ili neki fabrički problem.

VIDEO: Evo šta se desi kada šleper brzinom bicikla udari u kolonu ispred sebe

(Telegraf.rs/ RTS/ M. Beljan)

Video: Ogromne gužve na granici sa Hrvatskom: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA