Sudarili se autobusi, pa pokosili 4 automobila: Karambol na Zvezdari
Na Zvezdari se jutros oko 6.30 dogodila saobraćajna nezgoda, u kojoj su učestvovala dva autobusa GSP-a i četiri putnička automobila.
Autobus na liniji 77 udario je u drugi autobus GSP-a na liniji 40a, a potom zakačio dva parkirana automobila, koji su potom pogurali još dva putnička automobila.
U ovoj saobraćajnoj nezgodi niko nije povređen.
Prema prvim nezvaničnim informacijama, do nekontrolisane vožnje autobusa sa brojem 77 došlo je zbog takozvane turaže, odnosno kvara u kojoj motor vozila nekontrolisano dostiže maksimalan broj obrta.
SLUČAJEVI "IBER -TURAŽE"
Prve reči vozača autobusa koji je 8. maja nekontrolisano uleteo u objekat na Zvezdari bile su "ibertura". Istu reč mogli smo da čujemo i prilikom nekih ranijih incidenata, od kojih je jedan od najdramatičnijih bio udar autobusa na liniji 47 u banderu na Slaviji.
"Ibertura" zaista jeste opasna stvar, ali je karakteristična za starija vozila.
Šta je "ibertura" i da li je moguće da je ta pojava toliko česta i opasna da autobus u svakom trenutku može da "poludi" i ubije svakoga ko se nađe pred njim.
- Ibertura je moguća kod svakog dizel motora kada određena količina ulja iz motora dospe u cilindar. Motor tada prelazi u režim maksimalnog broja obrtaja. Vozač tada, ako ima manualni menjač mora da pusti kvačilo, a ako ima automatski menjač, da ga stavi u "neutralni" režim. Pod uslovom da postoji dovoljno vremena da to učini - objasnio je saobraćajni stručnjak i sudski veštak Milan Božović u maju za Telegraf.
Situacija je delikatna i motor zaista ulazi u režim nekontrolisanog rada. Ova pojava je, međutim, znatno učestalija kod nas, nego u nekim međunarodnim statistikama, gde je pojava izuzetno retka.
Da bi se dokazalo da je autobus zaista upao u "iberturažu", veoma je važno obuhvatiti sve raspoložive podatke, rekao je tada Božović.
- To su snimci sa kamera u vozilu, GPS podaci o kretanju vozila, a za prevoznike je savet i da instaliraju sistem koji prikuplja podatke o broju obrtaja motora, položaju papučice gasa i kočnice, kao i ubrzanja i usporenja vozila - objasnio je naš sagovornik.
Ovo je i u interesu prevoznika, kako bi se tačno utvrdilo da li postoji krivica vozača ili neki fabrički problem.
VIDEO: Evo šta se desi kada šleper brzinom bicikla udari u kolonu ispred sebe
(Telegraf.rs/ RTS/ M. Beljan)
Video: Ogromne gužve na granici sa Hrvatskom: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.