Beogradom se pronela vest da odlazi 350 vozača autobusa i da sledi haos, a kakvo je stanje u GSP-u
Dve nedelje uoči zimskog reda vožnje Beogradom se pronela nezvanična informacija da od septembra iz GSP-a odlazi čak 350 vozača. Prevoznici u Srbiji godinama i hronično nose se sa problemom manjka vozača, jer oni trbuhom za kruhom odlaze u zapadne zemlje, gde su mnogo bolje plaćeni...
Vozači koji su (još) za volanom na beogradskim ulicama žale se na dužinu radnog vremena i manjak slobodnih dana, a sindikati tvrde da je potrebno uposliti još 1.000 ljudi.
Da sve funkcioniše "na mišiće" svedoči i to što se na ulicama često sreću GSP autobusi na kojima umesto broja linije i destinacije piše samo "Obuka vozača".
- Trenutno GSP ima manje vozača i majstora nego administrativnih radnika, što je apsurd. U administraciji je stalno zaposleno oko 2.000 ljudi, a još 3.000 njih radi na ugovor od 24 meseca. Majstora ima svega 300, a vozača oko 2.000, što nije ni približno potrebnom broju. Optimalno bi bilo četiri vozača po svakom vozilu, što znači da je potrebno bar 3.500 zaposlenih vozača – izjavio je za "Danas" Nebojša Aleksić, predsednik sindikata Sloga GSP.
Povodom ovog problema i mi smo se obratili Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd", ali na naša pitanja da li je tačna informacija da je 350 vozača dalo otkaz u preduzeću i hoće li biti dovoljno vozača za uspešan početak zimskog reda vožnje nismo dobili odgovore.

Međutim, na optužbe sindikalaca odgovorio je gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević, koji tvrdi da je trenutni nedostatak vozača najmanji u poslednjih nekoliko godina. U radnom odnosu je, navodi, 2.757 vozača, potrebno je 2.820.
- To znači da nedostaju 63 vozača, a ne 1.000 kako se navodi - naveo je Vasiljević.
On je dodao da je od 1. maja ove godine u GSP "Beograd" zaposleno oko 100 vozača više nego što ih je napustilo firmu, te da je trenutni nedostatak vozača najmanji u poslednjih nekoliko godina i da uopšte ne ugrožava obavljanje osnovne delatnosti preduzeća.
Vasiljević kaže i da su netačne informacije da će u narednom periodu GSP "Beograd" napustiti veliki broj vozača.
- Naprotiv, nekoliko vozača koji su napustili ovo preduzeće, vratili su se u prethodnih mesec dana. To je posledica povećanja zarada koje su u prethodnih godinu dana povećane za 22 procenta, tako da je prosečna zarada vozača oko 65.000 dinara, a ne 45.000 - rekao je sekretar.
(Telegraf.rs/Tanjug/Danas)
Video: Hapšenje dve kriminalne grupe zbog droge
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
gazda milutin
5000 (NE)radnika u administaraciji a 2000 vozaca ,nije ni cudo sto nema para za vece plate soferima
Podelite komentar
Zvrk
Gsp se raspada, rojke su jedno a stanje u autobusima i svemu ostalom drugo.
Podelite komentar
Ena
Bitno je da ovih u foteljama i kancelarijama ima u nenormalnom broju i da oni ucestvuju u ovom proseku od 65 000 .Napisite kolika je prosecna plata tij u kancelarijama a kolike su plate vozaca Podignite plate na 100 hiljada pa da vidimo hoce li neko otici i kpliki odziv ce da bude na oglasu za zaposlenje vozaca a realno i zasluzuju tu platu.
Podelite komentar