Beogradom se pronela vest da odlazi 350 vozača autobusa i da sledi haos, a kakvo je stanje u GSP-u

 ≫ 
  • 14

Dve nedelje uoči zimskog reda vožnje Beogradom se pronela nezvanična informacija da od septembra iz GSP-a odlazi čak 350 vozača. Prevoznici u Srbiji godinama i hronično nose se sa problemom manjka vozača, jer oni trbuhom za kruhom odlaze u zapadne zemlje, gde su mnogo bolje plaćeni...

Vozači koji su (još) za volanom na beogradskim ulicama žale se na dužinu radnog vremena i manjak slobodnih dana, a sindikati tvrde da je potrebno uposliti još 1.000 ljudi.

Da sve funkcioniše "na mišiće" svedoči i to što se na ulicama često sreću GSP autobusi na kojima umesto broja linije i destinacije piše samo "Obuka vozača".

- Trenutno GSP ima manje vozača i majstora nego administrativnih radnika, što je apsurd. U administraciji je stalno zaposleno oko 2.000 ljudi, a još 3.000 njih radi na ugovor od 24 meseca. Majstora ima svega 300, a vozača oko 2.000, što nije ni približno potrebnom broju. Optimalno bi bilo četiri vozača po svakom vozilu, što znači da je potrebno bar 3.500 zaposlenih vozača – izjavio je za "Danas" Nebojša Aleksić, predsednik sindikata Sloga GSP.

Povodom ovog problema i mi smo se obratili Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd", ali na naša pitanja da li je tačna informacija da je 350 vozača dalo otkaz u preduzeću i hoće li biti dovoljno vozača za uspešan početak zimskog reda vožnje nismo dobili odgovore.

Autobus 52 Foto: Mateja Beljan

Međutim, na optužbe sindikalaca odgovorio je gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević, koji tvrdi da je trenutni nedostatak vozača najmanji u poslednjih nekoliko godina. U radnom odnosu je, navodi, 2.757 vozača, potrebno je 2.820.

- To znači da nedostaju 63 vozača, a ne 1.000 kako se navodi - naveo je Vasiljević.

On je dodao da je od 1. maja ove godine u GSP "Beograd" zaposleno oko 100 vozača više nego što ih je napustilo firmu, te da je trenutni nedostatak vozača najmanji u poslednjih nekoliko godina i da uopšte ne ugrožava obavljanje osnovne delatnosti preduzeća.

Vasiljević kaže i da su netačne informacije da će u narednom periodu GSP "Beograd" napustiti veliki broj vozača.

- Naprotiv, nekoliko vozača koji su napustili ovo preduzeće, vratili su se u prethodnih mesec dana. To je posledica povećanja zarada koje su u prethodnih godinu dana povećane za 22 procenta, tako da je prosečna zarada vozača oko 65.000 dinara, a ne 45.000 - rekao je sekretar.

(Telegraf.rs/Tanjug/Danas)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • gazda milutin

    16. avgust 2019 | 11:37

    5000 (NE)radnika u administaraciji a 2000 vozaca ,nije ni cudo sto nema para za vece plate soferima

  • Zvrk

    16. avgust 2019 | 11:35

    Gsp se raspada, rojke su jedno a stanje u autobusima i svemu ostalom drugo.

  • Ena

    16. avgust 2019 | 15:10

    Bitno je da ovih u foteljama i kancelarijama ima u nenormalnom broju i da oni ucestvuju u ovom proseku od 65 000 .Napisite kolika je prosecna plata tij u kancelarijama a kolike su plate vozaca Podignite plate na 100 hiljada pa da vidimo hoce li neko otici i kpliki odziv ce da bude na oglasu za zaposlenje vozaca a realno i zasluzuju tu platu.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA