6 sati smo se vozili gradskim prevozom po paklenoj vrućini kontrolišući klime: Ovo su naši rezultati
Kako izgleda čovek koji 6 sati provede u gradskom prevozu tokom popodnevnog špica, samo da bi proverio da li klime u vozilima rade? Pa užasno, ceo sam za hemijsko čišćenje! Mogu misliti tek kako je tek komisijama koje isti ovaj posao u autobusima rade proteklih dana.
A klime? Verovali ili ne, u većini autobusa rade. Kada je GSP u pitanju tu je 50:50, i to samo zahvaljujući novim BMC autobusima iz Turske. Naravno, u ovu statistiku ne ulaze autobusi koji i nemaju ugrađene klime, a to su stariji GSP-ovi.
I pored toga je teško, zagušljivo, prevoz se dugo čeka, pa je subjektivni osećaj definitivno gori.
"Užas, pakao, klime nigde ne rade", rekli bismo i mi da nism0 podrobno popisivali sva vozila u kojima smo bili.
Kada naiđete na autobus gde klima ne radi, onda je to stvarno pakao. Najpre se osetite kao u sauni, a potom, kada napustite vozilo, kao da ste izašli iz bazena. Čak 41 stepen izmerili smo na liniji 3A u autobusu koji, doduše, ni nema ugrađenu klimu.
Kod privatnika, bar na onim linijama koje smo prošli, klima uglavnom radi besprekorno. Njena jačina varira, a sve to malo zavisi i od gužve, kao i mesta koje ste zauzeli. Kada sunce upire direktno kroz staklo, nema vam spasa.
U GSP stanje je malo drugačije. Klime u najnovijim turskim BMC vozilima rade jer su nove, pa su ta vozila favorit ovog leta i bacili su u senku solarise do sada neprikosnovene što se hlađenja tiče, a koji su i te kako posustali.
Što se tiče ostalih autobusa GSP, gde su klime bile naprosto isključene ili pokvarene, situacija se malo popravila. U nekima klima na naše iznenađenje radi, dok je u drugima veoma toplo i hlađenje definitivno ne funkcioniše.
Ovo je hronološki pregled "Telegrafove" kontrole gradskog prevoza od Novog Beograda do Rakovice i natrag. Spremili smo termometar, dnevnu kartu, pres karticu, kremu za sunčanje, kapu i mnogo strpljenja.
Prošli smo 11 privatnih autobusa i u svima je klima radila. Od 15 GSP-ovih autobusa klima je radila u 8.
Vreme: 13.37
Stanica: Blok 42
Linija: 85, garažni broj 1117 (GSP)
Autobus u kvaru, majstori ga popravljaju neposredno posle stanice. Ljudu stoje gde stignu na stanici, samo da uhvate parčence senke.
Vreme: 13.45
Stanica: Blok 42
Linija: 85, garažni broj 3281 (GSP, ikarbus)
Klima lepo radi i na putu ka Banovom brdu nije gužva. Nije kao u kući kada odvrnete na "18 stepeni", ali je sasvim korektno za autobus. Tu su i lepeze kao ispomoć.
Vreme: 13.49
Stanica: Ada Ciganlija
Linija: 51, garažni broj p42619 (privatni)
Ovde je još hladnije nego u prethodnoj 85-ici, a mesta za sedenje koliko hoćete.
Vreme: 13.53
Stanica: Kirovljeva
Linija: 52, garažni broj 1355 (GSP, ikarbus)
Ovo je prava sauna. Lepeze samo rade. Autobus ima klima uređaj, ali ne hladi... Sedam pozadi, u najtopliji deo autobusa gde je motor i koji je definitivno za izbegavanje. Osećam kapljice znoja koje mi se slivaju niz čelo. Termometar pokazuje 39 stepeni.
Vreme: 14.27
Stanica: Pilota Mihajla Petrovića
Linija: 53, garažni broj 191 (GSP, mercedes)
Jedna žena briše se nekom krpom koju je dohvatila u torbi. Ovaj autobus fabrički je bez klime, ali je ona naknadno ugrađena.
Vreme: 14.38
Stanica: Toplana (Vidikovac)
Linija: 53, garažni broj 3237 (GSP, ikarbus)
Klima radi, a i prozori su zatvoreni. Putnici se, ipak, ne usuđuju da na vožnju do grada krenu bez flašica vode.
Vreme: 14.40
Stanica: Vidikovački venac
Linija: 59, garažni broj p41529 (privatni)
Klima uredno radi, ali jedna gospođa nije odolela da u autobus ne uđe sa sladoledom. Samo da ne bude naglog kočenja...
Vreme: 14.50
Stanica: Janković Stojana (Rakovica)
Linija: 50, garažni broj p40516 (privatni)
Paklena pedestica. Klima "piči", ali u autobusu nije ni malo prijatno. Mirisi i osećaj vlažnog, a ipak toplog vazduha dokaz su da ni upaljena klima nekad ne znači prijatnu vožnju.
Vreme: 14.53
Stanica: Marička (Rakovica)
Linija: 37, garažni broj p40516 (privatni)
U ovom autobusu baš i nije prijatno iako definitivno nije ni sauna. Kada se prstom priđe klimi jasno se oseti da je ona uključena.
Vreme: 15.54
Stanica: Gospodarska mehana
Linija: 55, garažni broj p41426 (privatni)
Autobus je pun i dobro rashlađen.
Vreme: 15.57
Stanica: Ruska
Linija: 37, garažni broj p40735 (privatni)
Klima radi.
Vreme: 16.00
Stanica: Sajam
Linija: 551, garažni broj p45383 (privatni)
Klima radi besprekorno.
Vreme: 16.10
Stanica: Savski trg
Linija: 78, garažni broj p42022 (privatni)
Milina je prelaziti preko Starog savskog mosta u klimatizovanom autobusu.
Vreme: 16.30
Stanica: Šest kaplara
Linija: 75, garažni broj 3358 (GSP, novi turski BMC)
Klima radi, ali u autobusu nije nimalo prijatno. Da hlađenje zaista radi oseti se kada se prst primakne otvoru klime.
Vreme: 16.31
Stanica: Palata Srbija
Linija: 16, garažni broj 3287 (GSP)
Klima radi, ali izuzetno slabo.
Vreme: 16.33
Stanica: Španskih boraca
Linija: 83, garažni broj 3235 (GSP, ikarbus)
Klima radi srednjeg intenziteta.
Vreme: 16.43
Stanica: Blok 30
Linija: 65, garažni broj 3138 (GSP, solaris)
Klima ne radi i u autobusu je veoma vruće.
Vreme: 16.56
Stanica: Tošin bunar ŽS
Linija: 45, garažni broj p40541 (privatni)
Klima odlično radi.
Vreme: 17.10
Stanica: IMT
Linija: 601, garažni broj 3329 (GSP, novi turski BMC)
Klima uredno radi.
Vreme: 17.12
Stanica: Tošin bunar ŽS
Linija: 71, garažni broj p42703 (privatni)
Klima radi.
Vreme: 17.26
Stanica: Blok 30
Linija: 16, garažni broj 3153 (GSP, solaris)
Klima ne radi u režimu hlađenja, veoma je vruće, a iz otvora za hladan vazduh oseća se samo da radi ventilacija.
Vreme: 17.58
Stanica: Ušće
Linija: 15, garažni broj 1372 (GSP, ikarbus)
Sve što se oseća iz otvora za klimu je ventilacija koja piri.
Vreme: 18.11
Stanica: Karađorđev trg
Linija: 84, garažni broj p41123 (privatni)
Klima radi.
Vreme: 18.20
Stanica: Zemun pošta
Linija: 704, garažni broj 3241 (GSP, ikarbus)
Klima radi, hlađenje je blago.
Vreme: 18.25
Stanica: Nade Dimić
Linija: 73, garažni broj 382 (GSP, ikarbus)
Klima ne radi.
Vreme: 18.31
Stanica: Filipa Višnjića
Linija: 17, garažni broj 3082 (GSP, solaris)
Klima ne radi.
Vreme: 18.39
Stanica: Zemun gornji grad
Linija: 707, garažni broj 3276 (GSP, ikarbus)
Klima radi odlično.
I na kraju, do kraja svog "radnog dana" vozim se starom 73-kom bez klime.
BEZIMENA STANICA KOJU VOZAČI PRESKAČU, A BETON GORI
Kod rakovičke livnice stoji jedna stara, bela tabla sa nasumično izlepljenim brojevima. Ali džaba, ovde nije stao ni 94, ni 54, ni 505, pa ni 47. Prelazimo na drugu stranu i dvadesetak minuta na vrelini čekamo liniju 3A na improvizovanoj stanici koja se nalazi na šinama privremeno ukinutog tramvaja.
Jedan autobus prolazi i ne staje. Čeka se sledeći, a već se i prolaznici pitaju staje li tu 3A. Vreo beton usijava i termometar, pa je u hladu temperatura bila čak 39.
Konačno, stiže 3A toliko star da u njemu nema šta nije škripalo, puhtalo, zveckalo i koji jedva da se uopšte kretao. Samo jedan minut vožnje ovim busem koji nema ugrađenu klimu može da dočara pakao beogradskog prevoza. 41 stepen.
VIDEO: Kako pravilno koristiti klima uređaje
(Mateja Beljan - m.beljan@telegraf.rs)
Video: Da li je manje štetno ako pijemo piće "bez šećera" i zašto je plastika za jednokratnu upotrebu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nema KLIME nema KARTE
NO KLIMA NO KARTA Ajde da uvedemo ovo pravilo.Ja ako nema klime ne pokazujem kartu kontroli pa makar dubili na glavi!
Podelite komentar
NO KLIMA NO KARTA
Ajde da uvedemo ovo pravilo.Ja ako nema klime ne pokazujem kartu kontroli pa makar dubili na glavi!
Podelite komentar
Milos
I jos kad mi udje kontrola da trazi kartu pa pojeo bih nekog,za sta?
Podelite komentar