Ove 4 stvari ne ispuštajte iz vida kada prelazite Pupinov most: Već tri osobe izgubile su život
Da je postojala zaštitna ograda na razdelnom ostrvu, jedan život ne bi bio izgubljen na pristupnom putu Pupinovom mostu, kaže za "Telegraf" direktor Komiteta za bezbdnost saobraćaja Damir Okanović.
U stravičnoj nesreći koja se preksinoć dogodila na ovom putu nedaleko od petlje kod Borče (ukrštanje sa Zrenjaninskim putem) poginuo je vozač automobila "dačia" koji je prešao u suprotnu traku i direktno se sudario sa džipom.
Ovaj dramatičan udar zabeležila je i kamera džipa čiji je vozač ostao nepovređen, ali žena suvozač prošla je sa teškim povredma. Vozač "dačije" je preminuo.
I to je samo jedna u nizu nesreća koje su se od otvaranja događale na ovom širokom i ravnom putu. Mnoge bandere su oštećene i svedoče o udesima, a ljudi su stradali i na potpuno praznom putu, u ranim jutarnjim satima.
Tako je 13. januara prošle godine poginuo muškarac koji se svom silinom zabio u stub javne rasvete, a nalazio se sam u automobilu.
Novembra 2016. jedan automobil takođe je sleteo sa puta i udario u stub i tada je poginuo jedan muškarac, a dve žene teško su povređene.
ČETIRI FAKORA RIZIKA
1. Nisko ograničenje brzine
Maksimalna dozvoljena brzina na ovom putu koji ima čak tri saobraćajne trake i nalazi se van naselja je 50 kilometara na sat. Da je maksimalna brzina na ovom pravcu veća, bila bi i manja razlika u brzinama pojedinačnih vozila. Jer, u realnosti dešava jeste da vozači voze i po 120 na sat, zbog prohodnosti pravca.
- Tri trake vuku vozače da povećavaju brzinu, to je dokazano u psihologiji. Posebno je opasna situacija kada neko na istom putu vozi brzo, a neko sporo - objašnjava Okanović.
2. Nepostojanje odbojne ograde
Imeđu dva smera nalazi se samo malo ostrvo, a bez odbojne ograde opasnost od čeonog sudara se povećava.
3. Nepostojanje zaštitne ograde
Posebna opasnost o kojoj vozači često ne razmišljaju je divljač na putu. Ovaj pravac seče priobalje Dunava, prolazi kroz njive i nedaleko od šume, pa je i opasnost od pretrčavanja divljih životinja veća.
Zabeležen je i jedan slučaj kada je na ovom putu karambol napravila divlja svinja.
4. Osvetljenje u kvaru
Osvetljenje pristupnog puta Pupinovom mostu na celoj dužini, od Pančevačkog, preko Zrenjaninskog puta, pa do samog mosta je kritično. Pokradene su trafo stanice, pa su mnoge deonice u mraku, a nedostaju i čitavi stubovi javne rasvete.
REŠENJE TRI OGRANIČENJA
Kod puteva koji imaju tri trake bilo bi dobro i razdvojiti tri glavne kategorije vozila: Za kamione bi bila rezervisana krajnja desna traka sa ograničenjem od, recimo 90 na sat, za autobuse srednja sa ograničenjem 100, a za automobile krajnja leva sa ograničenjem od 130 na sat, čime bi se izbegavalo preticanje.
Video: Sudar "dačije" i džipa
(Mateja Beljan)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nauticari
Taj put nema dozvolu za rad pa to moze samo u banana srbiji kvazi drzavi...ogranicenje 50 uzas mrak
Podelite komentar
Laki
Apsolutno je covek u pravu. Obavezno zastitna ograda i povecati brzinu. Za kamione krajnja desna i kazne ako voze brzom trakom. Kako nemacka funk.nema ogranicenja a koliko manje udesa
Podelite komentar
Ana
Popravite puteve parama iz budžeta umesto što vraćate ljudima kredite.
Podelite komentar