Gondola u funkciji do kraja godine, a evo šta se dešava sa postavljanjem Kalemegdana na UNESKO listu

  • 5

Najstarije tvrđave u Evropi i svetu poput Salzburga, San Marina, Jerusalima, imaju gondolu kao rešenje za brzo povezivanje delova grada pa će tako i naša gondola biti još jedan način na koji će se povezati Novi Beograd sa Starim gradom, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

On je gostujući na TV Prva podsetio da je plan da JP „Skijališta Srbije” bude investitor, a da Grad Beograd učestvuje u finansiranju sa jednom trećinom.

- Radovi na izgradnji gondole će početi čim se završe svi pripremni radovi. Do kraja ove godine gondola će biti u funkciji i Beograd će postati jedan od gradova u svetu koji će imati svoju gondolu i koja će raditi tokom cele godine - rekao je zamenik gradonačelnika.

Vesić je naglasio i da su evropske i svetske tvrđave, koje imaju gondole, pod zaštitom UNESKO-a što nije slučaj sa Kalemegdanom zbog Vojnog muzeja koji je u nadležnosti Vojske Srbije.

- Prvi korak za sređivanje Beogradske tvrđave je da se stavi na listu UNESKO-a, a to se može učiniti tako što će Grad Beograd da dobije osnivačka prava nad Vojnim muzejom, koji će ostati u funkciji vojnog muzeja sa civilnom upravom, a zatim da uz pomoć UNESKO-a sredi čitavu tvrđavu, kao što je to urađeno sa Golubačkom - rekao je Vesić.

Foto: beograd.rs

On je podsetio da je Grad uredio Malo stepenište na Kalemegdanu, Spomenik zahvalnosti Francuskoj, a rekonstruisaće se i Paviljon „Cvijeta Zuzorić”, Sahat kula i Veliko stepenište kao i drugi delovi koji decenijama nisu uređivani.

Govoreći o uređenju grada zamenik gradonačelnika je istakao da se intenzivno radi na tome da najveća gradilišta, Trg republike, Karađorđeva ulica i Topličin venac budu gotovi do 1. septembra kako bi kada đaci budu krenuli u školu sve te saobraćajnice bile otvorene za saobraćaj.

- Odštampana je i posebna brošura kojom se građani obaveštavaju o najvažnijim radovima u gradu kako bi znali koje linije gradskog prevoza i alternativne pravce da koriste. Najvažniji radovi su uređenje Karađorđeve ulice od Brankovog mosta do Beogradske tvrđave zajedno sa Savskim kejom. Pored toga do jeseni završavamo pasarelu koja povezuje Beogradsku tvrđavu sa Beton halom i tako ćemo prvi put imati fizičku vezu između centra grada i reke Save. Ušli smo u drugu fazu rekonstrukcije Trga republike koja podrazumeva zatvaranje i velike promene u režimu saobraćaja. Ja znam da svi radovi izazivaju određene promene u navikama ljudi i izvinjavam se zbog toga, ali suština je da se grad uređuje kako bi bio lepši i to je naša politika - naglasio je Vesić.

(Telegraf.rs)

Video: Neko se baš potrudio da ukrasi ovaj automobil: Ovo je jelka na četiri točka

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nije nego

    3. april 2019 | 12:10

    Sad tu pored na Kalemegdanu fali kafić ? Tamo umesto ona 4 borca je idealno za šank !

  • Gagi, dipl. ing. saobraćaja

    4. april 2019 | 00:23

    U Studiji opravdanosti izgradnje kabinske žičare Ušće – Kalemegdan je zapisano da će se uloženi novac u izgradnju; 15 mil. evra vratiti za šest (6) godina, jer se predviđa da će u toku godine kabinska žičara imati 1,8 miliona putnika i to od 1,1 mil. turista i 1,7 mil. stanovnika Beograda. Imajući u vidu da kabinska žičara Emirates Cable Car u Londonu, koji ima oko 9 mil. stanovnika i koga godišnje poseti oko 31 mil. turista, u godini dana preveze oko 1,35 mil. putnika, više je nego očigledno, da se novac uložen u izgradnju kabinske žičare Ušće – Kalemegdan neće nikada vratiti, kao i da će za normalan rad i tehničko održavanje morati »duboko da se zavuče ruka« u budžete Beograda i Srbije.

  • Prc

    3. april 2019 | 11:27

    To se zove žičara narode.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA