Da li linija 85 služi za ukras ili testiranje živaca? Zbog ovog autobusa obesmišljeni su Most na Adi i Pupinov most
Živite na Banovom brdu, a radite na Novom Beogradu. E pa, prevoz će za vas, ako nemate sopstveni automobil biti pravi pakao.
Dok nije bilo mosta na Adi ljudi su išli na 88, pa presedali dalje ako je za to bilo potrebe. Ali, Gazela je postala pravi pakao, a kao alternativa pojavio se novi most kao najbrža veza Čukarice i Novog Beograda
I to zaista deluje kao super brza veza, ali samo ako imate bicikl, trotinet ili planirate da džogirate do posla. Autobus 85 koji ide preko novog mosta samo je slovo na papiru i čudo koje možete da vidite na ulici jednom do dva puta u sat vremena, ako ste srećne ruke.
Ova linija, jedna od najdužih u gradu koja prelazi preko dve reke i spaja četiri opštine, pravi je eksperiment. Kako je napisao jedan nezadovoljni čitalac "Telegrafa", to je najbolji test izdržljivosti prosečnog putnika beogradskog autobusa.
A gužva je najveća upravo na stanicama pre mostova, tamo gde više nema alternative za prevoz. Tako da, ako ostanete u autobusu do Zemuna, budite što bliže vratima, jer će vas u špicu kod stanice u Banatskoj sačekati pravi stampedo Borčanaca koji ne žele da propuste jedini prevoz do kuće.
Pravi grabež za mestom (mislim na mesto za stajanje, pa makar i sa leđima na vratima) je i na Novom Beogradu, neposredno pre mosta na Adi. Jer, nema neke posebne alternative, pošto ni u autobusu 89 koji ide ka Vidikovcu nije ništa bolja situacija.
LJUDI ODUSTAJU OD ČEKANJA
Jednom prilikom sedeo sam u autobusu broj 60, jednoj od najpraznijih linija u gradu, koja ima zajedničku stanicu sa 85 i 89. Uletele su neke devojke, pa pomislih - pogrešile su autobus. Ispostavilo se da su izgubile živce i odlučile da odu na Zeleni venac, pa odatle da nastave vožnju ka Čukarici.
Tako, umesto da se koristi most koji je trenutno najmanje opterećen u gradu, koji sa svoje 3 trake po smeru vodi pravac na Banovo brdo i Čukaričku padinu, ljudi se upućuju da presedaju na druge linije koje su već preopterećene, poput 88 i 95.
ŠTA JE PROBLEM SA LINIJOM?
Linija je, najpre, preduga. Od Borče do Zemuna vozi manje-više prohodnim saobraćajnicama, a onda polako ulazi u gužvu u Ugrinovačkoj i Vrtlarskoj ulici. Potom prolazi pored opštine i mic po mic kreće se zagušenom Ulicom omladinskih brigada. Potom malo kruži oko Belvila, da bi autobusi potom prišli Mostu na Adi iz Jurija Gagarina i nastavili preko Požeške sve do okretnice Banovo brdo.
Uz to, na njoj radi relativno mali broj autobusa. Svaki zastoj i sustizanje utiču na to da se sledeći autobus čeka i po 30 ili više minuta.
Treća stvar, operater je GSP, koji sve više kuburi kako s vozilima tako i sa vozačima.
Ali, najveći problem je organizacija. Ljudi koji koriste ovu liniju svedoci su mnogih isključenja za garažu, neopravdano dugog čekanja čak i kada nema saobraćajnih gužvi i kvarova na vozilima. Ako već ne mogu da pojačaju liniju, nadležni bi, makar, morali da se pobrinu da ona sa postojećim autobusima bolje radi.
A tome služe dispečeri u Operativno-kontrolnom centru Sekretarijata za saobraćaj koji na svojim monitorima mogu tačno da vide gde se koji autobus nalazi.
LINIJA JE SAMO UKRAS
Linija 85 je, inače, i prva linija koja je išla preko Mosta na Adi. Ona je, kao minibus lokal prevozila ljude od Čukaričke padine do naselja Belvil. Niko nije tada očekivao da će autobusi biti toliko puni da su uskoro morali da se zamene dužim vozilima.
U kasnijoj fazi linija 85 je produžena do Paviljona, ali se još nije dovoljno ozbiljno shvatala kao alternativa autobusu 88, bar od strane nadležnih. Naime, uprkos tako velikoj promeni kao što je novi most, linija 88 nije pretrpela nikakvu izmenu, a na 85 se nekako gledalo kao da je tu samo radi reda.
Pošto je iozgrađen Pupinov most, linija je produžena do Borče, ali ponovo se nije razmišljalo o tome da će mnogo veći broj ljudi da koristi ovaj prevoz, čija je trasa celom dužinom pogodna za nove pravce kretanja putnika (deo oko Belvila postaje praktično novi poslovni centar grada).
Prema predlogu nove mreže linija Saobraćajnog fakulteta, autobus 85 ponovo je trebalo da bude skraćen do Novog Beograda, dok bi ovu opštinu sa Čukaricom preko Pupinovog mosta povezala sadašnja linija 82.
KOMENTARI: BUS ZA IZBEGAVANJE
Na popularnom sajtu busevi.com komentari korisnika sve govore. Nikakva analiza ni brojanje putnika nisu potrebni, kada vidite kako ljudi iz prve ruke komentarišu ono kroz šta su toga dana prošli da bi stigli svojim kućama.
1. Nepouzdanost
Linija je potpuno nepouzdana, pogotovo u jutarnjim i popodnevnim časovima, baš kad ljudi treba da stignu na posao, školu ili bilo gde drugo, zamolio bih da se to što pre promeni jer ovako ne može.
2. Neostvareni polasci
Na šta liči to da se ne realizuju četiri uzastopna polaska na trasi Borča-Banovo brdo? Nisu realizovani polasci: 9.29, 9.47, 10.05 i 10.23. Između poslednja dva termina za polazak prošlo je prazno vozilo koje se nije zaustavljalo na stajališta. Hoće li GSP da mi da opravdanje za kašnjenje? Sramota ljudi, sramota.
3. Malo predviđenih polazaka
Linija je mnogo retka. Svaki dan kad idem u skolu, cekam ga na stanici u bloku 42 u smeru prema Banovom brdu. I mogu da kazem, da jedva stignem u školu, jer se mnogo čeka, a sa linijom se mnogo brzo stiže iz jednog u drugi deo grada. Bilo bi najbolje kada je već 85 mnogo dugačka linija, da ide barem na svakih 5-10 min.
4. Autobusi prolaze bez putnika
Stigao sam u 08.30 na okretnicu na Banovom brdu, za 25 minuta su došle dve 85 i nijedna nije stala. Uveliko kasnim na posao zbog vaše neodgovornosti, a posle se žale da niko ne plaća prevoz. Bravo za gsp!
5. Scene kao iz devedesetih
- Sinoć su ljudi u Banatskoj ka Borči snimali scenu kao iz najgoreg vremena devedesetih… i posle dva busa ostalo je ljudi na stanici da ceka sledećih 28 stanica ili da idu preko grada… i tako je danima u vremenu od 18 sati.
OD JUNA TRAMVAJI, ALI SA KRUŽENJEM
Ako jeza utehu, tramvajske šine preko Mosta na Adi uveliko se postavljaju, što znači da će linija 13 od predstojećeg leta moći ekspresno da poveže Čukaricu i Novi Beograd. Ali, sam pristup novobeogradskoj mreži neće biti nimalo brz, jer će tramvaji posle stanice kod Buvljaka nastaviti vožnju sve do Đorđa Stanojevića, pa potom skretati u Bulevar Milutina Milankovića i vraćati se natrag u Antifašističke borbe.
To znači da će se tramvaj dva puta naći na istoj tački (najpre na nadvožnjaku, potom i "na zemlji"), a da u putu između prođe dodatnih 1,3 kilometara i tri semafora.
Takvo stanje biće sve dok se ne sagradi pruga oko Belvila, koja pored "Delta sitija" treba da izađe na Jurija Gagarina.
VIDEO: Novi model autobusa GSP-a "Kabriolet 27"
(Mateja Beljan - m.beljan@telegraf.rs)
Video: Prestonica na udaru jake vejavice: Mećava na putevima
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Aca
Ne koristim liniju, ali poznajem ljude koji je koriste i slažem se sa svim iz teksta. Produžili su liniju do Borče uz najminimalnije moguće angažovanje dodatnih vozila. Zanimljiva činjenica je da se ponovo priča o nedostatku vozila i vozača, a u prethodnih godinu i po dana su produžene linije 94, 401 i 402, a uspostavljena je linija 70 koja je dugačka više od 20 kilometara. I za to treba dodatnih vozila i vozača. Pod hitno smeniti sve nadležne od GSP-a do Direkcije za javni prevoz i povećati platu vozačima.
Podelite komentar
Južnije još tužnije
Tako je to kad svi hoće da budu Beograđani. Da ste ostali u svom zavičaju te probleme ne biste imali. Doduše glavni krivac je država koja nije brinula da i ljudi sem Beograda imaju gde da se zaposle. Južna Srbija kao da ne postoji a verujem da nije bolje ni u ostalim delovima sem Vojvodine.
Podelite komentar
Ja
Bravo za tekst.Mislim da je ovo najgora gradska linija,svakodnevno se vozim sa njom I pravi je pakao.
Podelite komentar