Kako bi Beograd izgledao da se sutra uvede besplatan prevoz: U Jagodini je već krenuo haos, pitaju se - da li je ovo utopija? (ANKETA)

 ≫ 
  • 49

Kad god se neko dobro proglasi besplatnim, Srbi se sjate da oberu plodove. Grabile su se plastične kese, karte za besplatno krstarenje, naređani sendvičići na promocijama u supermarketima odlaze kao alva... Karte za besplatne koncerte planu u sekundi, a u najjeftinijim pekarama redovi su do vrata.

Možete li da zamislite šta bi se desilo kada bi prevoz postao besplatan? Da uđete u autobus bez ikakve legitimacije i da ne brinete za kontrolu. Kakav bi haos nastao na stanicama i autobusima, kada bi svako hteo da uđe i provoza se makar jednu stanicu, pa još zadao sebi i viši cilj: da za svoju besplatnu vožnju nađe što bolje mesto.

Foto: Palma Plus

Ne moramo mnogo ni da zamišljamo, dovoljno je da čujemo samo jednu priču iz Jagodine, koju nam je ispričao učenik iz okoline ovog grada.

- Ljudi, ja već nedelju dana kasnim u školu. Ne mogu da uđem u autobus, na Trnavi se napuni već na prvoj stanici. Ljudi se guraju, uglavnom stariji, kao da nikad nisu bili u gradu ili još gore, kao da nikad nisu ušli u autobus. Guraju se da uđu, pa se zadržavaju na vratima, ispituju vozača da li je stvarno besplatno i, na kraju, za nas đake i one koji rade dole nema mesta. Ili da ideš peške ili da čekaš sat vremena sledeći. Po gradu se voze i za jednu stanicu, ulaze kao izgubljeni, pa pogreše liniju, onda traže da im se stane van stanice - priča jedan maturant za "Telegraf".

Foto: Mateja Beljan

Polaske autobusa u Jagodini za većinu linija možete izbrojati i na prste. A kako bi ovaj haos izgledao u Beogradu? Vožnja za pola stanice, vožnja da se ubije vreme i zagreje u autobusu... Mnogi bi sigurno pohrlili da se provozaju do grada, da isprobaju sve linije i osete sve blagodeti slobodnog kretanja od Dunavca do Dudovice.

A šta je sa ljudima koji voze automobile i shvate da im se mnogo više isplati da sednu u autobus za "dž". Gužve su već velike, autobusi kasne i izostaju, a gomila novih i neinformisanih putnika mogla bi da dovede do pravog ludila u njima.

Neki bi otišli i korak dalje, pa bi autobus koristili i za selidbe i transporte. Viđali smo ljude sa šporetima i kadama, čitavim kofama sira i sumnjivim kesama koje jednu po jednu ubacuju neobični putnici.

Foto: Mateja Beljan

Ima li besplatnog ručka i da li i na prevoz može da se primeni ono društveno pravilo da o javnom dobru niko ne brine, samo se arči i uništava? Kako bi izgledala sedišta, rukohvati, koliko dugo bi vrata ostala čitava? Da li uslugu koju platimo više cenimo, ma kako bili nezadovoljni realnim stanjem u kojem se nalazi sistem gradskog prevoza u Beogradu?

Naravno, prestonica se u odnosu na Jagodinu razlikuje i po tome što veliki procenat putnika već sada čine šverceri, broj autobusa i linija ne može da se poredi ni sa kakvom varošicom, ali čini se da u sadašnjoj situaciji fali samo kap koja bi prelila čašu i da gradski prevoz u postane neupotrebljiv.

Da li besplatan prevoz u gradu vodi ka utopiji? Ostavite nam odgovore u komentarima.

VIDEO: Gužve u Beogradu su mala maca za Indiju

(M. B.)

Video: Pepeo i garež je sve što je ostalo od dva spaljena automobila na Novom Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nata nekretnina

    30. januar 2019 | 21:54

    Prelepo, srećno i bezbedno!!! S obzirom koliko se novca izdvaja iz gradskog budžeta - subvencije za funkcionisanje gradskog prevoza, jeftinije bi bilo da je gradski prevoz besplatan. Matematika je čudo!

  • Kodiaq

    30. januar 2019 | 22:31

    Srbija je najskuplja zemlja za zivot ako uzmemo odnos prosecna plata/cene.

  • Hladni

    30. januar 2019 | 22:14

    Mislim da je cena autobuske karte nerealno visoka, u odnosu na primanja građana. Kada bi se cena karte dovela na ekonomsku cenu karte, mislim da bi mnogo, mnogo manji procenat svercera bio. Moja sestra se u Nemačkoj vozi za 40e mesečno metroom, autobusom, tramvajem.. Sto mu dodje oko 1.5% plate!! A kod nas je markica oko 10% realne plate. Imamo li 7x bolji standard od Nemačke, ili barem 7x bolje stanje javnog prevoza!? Naravno, cena karte u jednom pravcu mislim da je oko 2.7e, a kazne su poprilične. Pa se ti vozi bez karte. Sve u svemu, moje mišljenje je da bi se usluga naplatila mora da bude KVALITETNA a ne ovo sto nama guraju..

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA