Ispred nosa vam je proleteo "prevoz u kvaru", po ko zna koji put ove zime: Kako vozi u punoj brzini, a neispravan je?
Stojiš na prepunoj stanici. Gledaš u sat - već sve u gradskom saobraćaju kasni, pa i ti s njim na posao. Evo ga autobus, konačno, ugledaš ga u daljini. U glavi pretumbavaš izvinjenja za šefa, ne mora ono najtužnije, ipak nećeš baš toliko okrnjiti radno vreme, i smišljaš taktiku s kojih vrata ćeš ući. On projuri pored tebe sa oznakom "u kvaru". Pa još jedan.
Građanima deluje da ako su vozila u ovakvim situacijama označena "za garažu" noćni sindrom, onda su "u kvaru" zimski, a čini se da u punoj brzini vozilima ništa ne manjka.
Iz Gradskog saobraćajnog preduzeća tvrde da se ovo događa pre svega zbog bezbednosti putnika, a kvar ne mora da bude "vidljiv golim okom" ili da utiče na brzinu, pa zato prevoz koji ste čekali može da u normalnoj kretnji prođe i ne pokupi putnike.
- Najčešći kvarovi zbog kojih se vozila isključuju sa linija su na sistemima za zatvaranje vrata, sistemu kočenja, signalizaciji - navode iz GSP-a, objašnjavajući proces isključivanja vozila:
- Budući da vozač snosi potpunu odgovornost za bezbednost velikog broja putnika, ukoliko vrata ne mogu da se zatvore on procenjuje koliko je bezbedno da putnike prevozi sa pokvarenim vratima do terminusa ili prvog stajališnog mesta. Zatim, kvar prijavljuje otpravniku i dispečeru u svojoj garaži i od njih dobija dalje instrukcije, da li da sačeka servisno vozilo na liniji, to jest u stajališnom mestu ili da prazno vozilo preveze do terminusa gde se nalaze terminusni majstori - rečeno je iz GSP-a.
Iz Gradskog saobraćajnog preduzeća dodaju da postoji veoma striktna i precizna procedura koju svi vozači znaju i zbog efikasnosti popravke vozila postoje ekipe majstora na različitim mestima:
- Na većini terminusa se nalaze ekipe majstora koje otklanjaju kvarove na vozilima u terminusima, svaka garaža ima svoja servisna vozila i majstore koji se šalju na linije gde otklanjaju kvarove na vozilima. Efikasnost popravke zavisi od kvara, u velikom broju slučajeva kvarovi se otklanjaju na terminusima, ili servisni majstori otklanjaju kvarove na linijama te vozila mogu da se uključe i nastave sa prevozom putnika. Uključenjima popravljenih vozila (tramvaja i trolejbusa) kordiniraju otpravnici kako bi se najefikasnije uklopila u red vožnje, a kada su autobusi u pitanju za to je zaduzen Operativno-kontrolni centar Sekretarijata za javni prevoz.
U situacijama kada kvar ne može da se u potpunosti otkloni na terenu, a ugrožava bezbednost saobraćaja naručuju vuču vozila do garaže.
- U svakom slučaju servisiranju i popravci vozila se sistematski pristupa i niko u tom sistemu ne donosi proizvoljnu odluku, pre svega, jer naša vozila bilo da govorimo o tramvajima, trolejbusima ili autobusima prevoze veliki broj putnika i njihova bezbednost ne sme da se dovodi u pitanje - ističu iz GSP-a.
4 NAJČEŠĆA RAZLOGA I "KVARA" I "GARAŽE"
Iz GSP-a navode zašto je istaknuto "u kvaru" i "za garažu" na autobusima i tramvajima, i zbog čega prazni voze u punoj brzini, bez putnika:
1. Kada se vozilo isključilo sa linije zbog tehničke neispravnosti i ide za garažu. Postoje razne vrste tehničkih neispravnosti koje ne ugrožavaju bezbedno kretanje autobusa brzinom od 50 km/h.
2. Kada vozilo izlazi iz garaže i ide do početnog terminusa na kom se ukljućuje u saobraćaj, odnosno počinje sa radom.
3. Kada se vozilo vraća u garažu nakon završetka rada na liniji.
4. Kada je bilo zastoja na trasi linije na kojoj vozilo radi pa se isto ubrzava-krati da bi se uklopilo u red vožnje.
Video: Putnik ispao iz autobusa gradskog saobraćaja
(M.Rodić)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milan
I onda revoltirani putnici nece da kupe kartu normalno
Podelite komentar