Ako niste platili kartu, nemate prava da se žalite! Novi način obračuna sa švercerima u gradskom prevozu
Informacije o dolasku autobusa, njihovom kretanju ili izostanku, putnici od Nove godine mogu da dobiju samo ako imaju uplaćenu mesečnu kartu za prevoz! Službenici u dispečarskom centru Sekretarijata za javni gradski prevoz sada traže od sugrađana da im pročitaju identifikacioni broj sa "bus plus" kartice čijom proverom imaju uvid u mesečne uplate.
- Pozvala sam broj Sekretarijata koji je istaknut na stajalištu da bih se požalila na liniju 101, od Padinske skele ka Gradu, jer dva polaska nisu održana - priča za "Novosti" sugrađanka Ana T.
- Na moje iznenađenje, dispečar mi je rekao da će zabeležiti prijavu i proslediti saobraćajnoj inspekciji ako mu dam podatke sa "bus plus" kartice, odnosno ako imam uplaćenu markicu. Čim sam izdiktirala broj na poleđini "plastike", a gospodin utvrdio da plaćam prevoz, dobila sam željenu informaciju, a prijava je prosleđena.
Ovo je očigledno još jedan od načina Grada da se obračuna sa švecerima. Oni koji ne plaćaju prevoz, nemaju pravo na žalbe, ali ni na informacije o dolasku vozila.
Dispečari tvrde da i sugrađani koji imaju nepersonalizovane karte i oni koji vožnje plaćaju "masterkard" platnim karticama, mogu da dobiju informacije nakon provere.
Ipak, postavlja se pitanje da li i putnik iz Obrenovca ili Mladenovca, koji nepersonalizovanu kartu koristi jednom mesečno, da bi, na primer, došao kod lekara, može da se požali Sekretarijatu. Da li je jedna otkucana vožnja sedmično dovoljna da bi dispečar prijavio neodržan polazak?
Odgovore na ove nedoumice iz Sekretarijata za javni gradski prevoz "Novosti" nisu dobile. Nejasno je i kako su zaštićeni podaci kada dispečaru putnik izdiktira broj sa platne kartice.
ŠVERCERI
Zbog velikog broja sugrađana koji ne plaćaju prevoz, grad je još krajem decembra najavio brojne mere kako bi se stalo na put onima koji vožnje u javnom prevozu ne plaćaju. Jedna od njih je ponovno uvođenje pravila ulaska samo na prednja vrata na linijama sa manjim brojem putnika, rigoroznije kontrole, kao i pisanje kazni vozačima ako se u njihovom vozilu zatekne putnik bez karte.
(Telegraf.rs/Novosti)
Video: Muzej grada Beograda otvorio izložbu o nobelovcu Ivi Andriću u Pekingu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
slađa
Videćemo. Ima sto načina da se odere mačka. Drvena sedišta, zimi hlađenje, leti grejanje u autobusu, aplikacija za masterkard koja koči Bus Plus sistem, vožnja koja traje 40 minuta umesto 25 do radnog mesta. Mislite da je neko, sa recimo diskushernijom, zaludan da gubi vreme i živce sa neorganizovanim i zagušenim saobraćaem u Beogradu i da ne plaća kartu, da ga guraju u prevozu, da rizikuje svoje zdravlje i mentalnu stabilnost, fizičku snagu koja mu je potrebna za obavljanje svojih radnih zadataka? Prvo obnovite i pojačajte vozni park, razgušite centar od šlepera i cisterni, pa onda od sugrađana tražite disciplinu. Jedini dan kada je sve funkcionisalo kako treba je bilo za vreme posete Putin Beogradu. I još nešto. Kome na račun ide naplata od Bus Plusa?
Podelite komentar
A
Kako ih nije sramota da nam šalju buseve koji se jedva vuku, prljave, hladne, bučne, koji se ne pridržavaju reda vožnje. Neka prvo oni nas ispoštuju pa ćemo kupovati karte.
Podelite komentar
A ja
Ja kupujem kartu kod vozača, jer koristim bus 2 puta mesečno. Znači da mi dispečer neće reći kada dolazi krš od busa?
Podelite komentar