Da li još jedno pakleno leto čeka Beograd? Od redovnih tramvajskih linija ostaju samo dve, a trole dobijaju novu okretnicu nasred Terazija
Veliki radovi širom centra grada zahuktaće se do leta, što će potpuno promeniti saobraćajnu sliku u gradu.
Trolejbusi će okretati na poptuno novoj, privremenoj okretnici kod Palate Albanija i više neće biti vraćeni na Studentski trg, jer čitava zona od Albanije do Kalemegdana postaje pešačka.
Od tramvajskih linija u jednom trenutku na redovnoj trasi biće samo linije 6 i 14, jer će se ubrzano raditi na uređenju Savskog trga, kako bi u septembru bio spreman za otkrivanje spomenika Stefanu Nemanji.
Istovremeno će se raditi ispred Narodnog pozorišta na Trgu republike, rekonstruisaće se Savski trg, kao i potez od Vukovog spomenika do Kalemgdana, tačnije ulice Kraljice Marije, 27. mata i Cara Dušana, koje su trenutno jedna od najproblematičnijih trasa kada je u pitanju saobraćaj i parkiranje.
Planiran je i nastavak radova u Takovskoj, završetak pasarele od Beton Hale do Kalemegdana, ali i početak izgradnje žičare koja će spojiti stari i novi deo grada.
Radi se na rekonstrukciji Karađorđeve, kao i postavljanju šina preko Mosta na Adi.
Dve najveće promene doneće radovi na Savskom trgu i Trgu Republike.
SAVSKI TRG: PRIVREMENO UKIDANJE TRAMVAJA
Radovi na uređenju Savskog trga predstavljaju veliku transformaciju ovog dela grada. Umesto autobuske okretnice, gomile semafora i raskrsnice, ispred zgrade nekadašnje Glavne železničke stanice radi se pravi trg kojim će dominirati spomenik Stefanu Nemanji.
Tramvaji će ići po sredini, a motorni saobraćaj po obodu trga, čime će Beograd dobiti prvu tramvajsko-pešački trg poput onih u evropskim gradovima poput Strazbura, Brna, Zagreba...
Premda konkurs još nije završen, izvesno je da će radovi početi na leto, a da će u septembru biti uređen makar deo trga u kojem će biti postavljen spomenik.
To znači izmeštanje postojeće autobuske okretnice linija 46, 51, 511, 551, 553, 860, 860E..., koje će se privremeno okretati u zoni nedaleko od budućeg trga, a potom biti preusmerene na buduću okretnicu kod Mostarske petlje.
Osim toga, tramvajski saobraćaj će biti obustavljen u nekom trenutku, tako da će biti blokirane linije 2, 3, 3L, 7, 9, 11L i 12L. Istovremeno počeće i rekonstrukcija mreže od Vukovog spomenika do Kalemegdana, tako da ni linije 5 i 10 neće biti u funkciji.
U redovnom režimu rada biće samo linije 6 i 14, dok će devetka verovatno biti preusmerena na Tašmajdan.
Očekuje se da se do tog trenutka za tramvajski saobraćaj otvori i Most na Adi, preko kojeg će ići linija 13 (Blok 45-Banovo brdo) i nova linija 4 (Blok 45-Kneževac). Postoji velika mogućnost i da se završe radovi na šinama u Karađorđevoj, pa da se linija 11 vrati na staru trasu, što bi bilo dragoceno za vezu Novi beograd - BAS.
TRG REPUBLIKE: SKRAĆENJE TROLEJBUSA
Ovog leta očekuje se da se radovi na uređenju Trga republike presele i na kolovoz ispred Narodnog pozorišta, što znači i ukidanje trolejbuskog saobraćaja. Kada se završe ovi radovi, očekuje se da se nastave i duž Vasine ulice, potom na Studentskom trgu i u Kolarčevoj. Plan je da se zajedno sa pločama ugrađuju i tramvajske šine buduće linije 1 (Slavija - Kalemegdan).
Trolejbusi će biti skraćeni i okretaće se kod Palate Albanija. To će, kako kažu u Sekretarijatu za saobraćaj, biti privremena okretnica. Pošto će saobraćajnica ka Trgu biti zatvorena, na ovom trgu biće dovoljno prostora da se okreću trolejbuske linije 19, 21, 22 i 29.
Kada se Trg i otvori za saobraćaj, deo trolejbusa moći će da odlazi i u Makedonsku ulicu, a deo će ostati na okretnici Terazije ili će se okretati na Trgu pored Doma vojske.
Za potrebe odlaska trolejbusa u garažu biće napravljena mreža kroz Gundulićev venac i Nemanjinu ulicu.
Već naredne godine tramvajske šine mogle bi da počnu da se ugrađuju i na delu od Terazija do Slavije, a trolejbusi će dobiti novu okretnicu pored Narodne banke Srbije.
CILJ: OTERATI AUTOMOBILE, PRIVUĆI PEŠAKE
Radovi koji nam slede proističu iz dugoročne strategije razvoja grada, koju prati konstatno donošenje planova detaljne regulacije. U poslednjih nekoliko godina doneseno je dvestotinak takvih planova, ali i novi Generalni urbanistički plan, kazao je glavni gradski urbanista Milutin Folić.
- Cilj nam je da u centar grada bude pešačka zona u koju će pešaci dolaziti pre svega javnim prevozom i biciklima. Planovi za metro i nove biciklističke staze, kao i uvođenje tramvaja u sam centar grada trebalo bi da doprinesu da se broj automobila smanji, a izgradnja novih podzemnih garaža treba da oslobodi gradske ulice od parkiranih automobila - objasnio je za "Telegraf" glavni gradski urbanista.
Kako kaže, sve se radi planski, a zbog toga što decenijama nije ulagano u uređenje infrastruktire, dešava se da se projekti rade paralelno.
- Osnovni cilj je izmeštanje industrijskih objekata iz centra grada i zgušnjavaje grada u centralnoj zoni, gde postoje svi neophodni infrastrukturni uslovi. Drugi cilj je silazak grada na reke, i uveliko radimo na izgradnji pasarele kod Beton hale, pripremamo izgradnju gondole Kalemegdan - Ušće, plan je da se stari železnički most pretvori u pešački, a stari tramvajski da se izmesti kod Ade Ciganlije i sa ovim izletištem poveže Blok 70. Treći cilj je promena hijerarhije u saobraćaju u korist pešaka, javnog prevoza i biciklista - objašnjava Folić.
Kako kaže, sada je preko 60 procenata grada pokriveno urbanističkim planovima, zbog čega je i investitorima lako da ulažu u izgradnju poslovnih i stambenih objekata.
VIDEO: Čovek gura tramvaj na Novom Beogradu
(M. Beljan)
Video: Gori automobil u blizini Slavonskog Broda: Vatra "progutala" vozilo
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Tanja
Zar su za ovo bile smanjivane penzije narodu? Ovo me toliko deprimira, potpuna nemoc, prave cirkus od drzave. Prvu priliku grabim da bezim odavde.
Podelite komentar
Marina
A šta je sa metroom. To je ključ za Beograd.
Podelite komentar
Dragan
Bravo kakve kolosalne ideje,pa samo neko ko nije svoj u glavi može da smisli ovako nešto.Zatvoriti centar grada u delu gde se nalaze bar 5 hotela i onemogućiti život ljudima koji žive tu,ja ne vidim poentu.Zatrpati ponovo ostatke Brandenburške kapije umesto da bude gradski artefakt.Ako su hteli da smanje saobraćaj u centru imalo je i drugih načina.Ko je gradski arhitekta ,gde su tu timovi i ljudi koji rade u tom istom gradu.Bilo bi bolje da su počeli da rade na metrou i to onom pravom a ne da se bave stvarima koje ne razumeju.
Podelite komentar