Most na Adi menja izgled: Postavljaju se šine i neobični stubovi, ali do prelaska prvih tramvaja ima još mnogo posla

  • 1

Na deseti rođendan otvaranja gradilišta Mosta na Adi, teče i poslednja faza na njegovoj izgradnji. Na proleće ove godine započeti su radovi na završetku preostalih prilaznih konstrukcija na Radničkoj petlji, kao i na opremanju šinskog koridora na mostu i postavljanju tramvajskih šina, piše portal Beobuild.

Otvaranjem nove tramvajske pruge preko Ade biće stvorena alternativa Starom savskom mostu, čime se otvara mogućnost novih linija, poput one između Rakovice i Banovog brda ili Novog Beograda i Rakovice. Vrednost radova je oko 2 milijarde dinara, što ovaj projekat čini i najvećom gradskom investicijom u infrastrukturu u ovoj godini. 

Foto: Beobuild.rs

Ukupni radovi obuhvataju postavljanje tramvajske pruge, dužine oko 2.700 metara, preko Mosta na Adi i severnih i južnih petlji, sa uklapanjem u postojeću prugu sa obe strane reke. Dobar deo radova je završen do sada, a sa završenom izradom betonske podloge počelo je postavljanje i zavarivanje prvih metara šina.

Foto: Beobuild.rs

Uz ispitivanje varova kao i postavljanje propratnih elemenata gornjeg stroja, do sada je na novobeogradskoj strani zavareno oko 850 metara šina, od čega je oko 600 metara u završnoj faza betoniranja. Sa čukaričke strane je istovremeno zavareno oko 130 metara šina. Stubovi kontaktne mreže i vod za kontaktno pojačanje su postavljeni na skoro celoj trasi. Trenutno se vrši postavljanje kontaktne mreže, kontaktnih provodnika i uređeja za automatsko zatezanje sajli na stubovima.

Foto: Beobuild.rs

Na čukarickoj strani postoje značajniji građevninski radovi na izgradnji nedostajućih prilaznih rampi i rekonstrukciji tramvajskog mosta preko Topčiderke.

U međuvremenu završeni su radovi na dva ključna potporna zida kod Hipodroma, koji obezbeđuju povezivanje trase sa Mosta na Adi sa mostom preko Topčiderske reke i konstrukcijom na terenu u smeru prema Banovom brdu.

Foto: Beobuild.rs

Kod nadvožnjaka iznad železničke pruge i Bulevara vojvode Mišića izvedeni su šipovi, temelji i stubovi i postavljena je skela radi izgradnje nove konstrukcije nadvožnjaka za vezu prema Rakovici. Jedan od najvažnijih elemenata nove tramvajske pruge je i nova ispravljačka stanica "Novi Beograd 4", a na trasi su planirana i dva stajališta - "Blok 42" i "Petlja Radnička".

Foto: Beobuild.rs

Projektom je predviđeno njihovo opremanje liftovima, nadstrešnicama i ostalim mobilijarom.

Foto: Beobuild.rs

Sredstva za ovu investiciju obezbeđena su iz budžeta Grada, a investiciju realizuje Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Rok za završetak je jun naredne godine, a radove izvodi srpsko-francuski konzorcijum "Energoprojekt niskogradnja" i "Colas rail".

(Telegraf.rs/Beobuild)

Video: Osuđenici u Okružnom zatvoru okitili jelku!

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mile ore al duboko

    5. decembar 2018 | 11:56

    Zar moraju francuzi da nam rade šine preko mosta.....zato dovode Makrona..na celu Autokomandu su se nameračili..

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA