Most na Adi menja izgled: Postavljaju se šine i neobični stubovi, ali do prelaska prvih tramvaja ima još mnogo posla
Na deseti rođendan otvaranja gradilišta Mosta na Adi, teče i poslednja faza na njegovoj izgradnji. Na proleće ove godine započeti su radovi na završetku preostalih prilaznih konstrukcija na Radničkoj petlji, kao i na opremanju šinskog koridora na mostu i postavljanju tramvajskih šina, piše portal Beobuild.
Otvaranjem nove tramvajske pruge preko Ade biće stvorena alternativa Starom savskom mostu, čime se otvara mogućnost novih linija, poput one između Rakovice i Banovog brda ili Novog Beograda i Rakovice. Vrednost radova je oko 2 milijarde dinara, što ovaj projekat čini i najvećom gradskom investicijom u infrastrukturu u ovoj godini.
Ukupni radovi obuhvataju postavljanje tramvajske pruge, dužine oko 2.700 metara, preko Mosta na Adi i severnih i južnih petlji, sa uklapanjem u postojeću prugu sa obe strane reke. Dobar deo radova je završen do sada, a sa završenom izradom betonske podloge počelo je postavljanje i zavarivanje prvih metara šina.
Uz ispitivanje varova kao i postavljanje propratnih elemenata gornjeg stroja, do sada je na novobeogradskoj strani zavareno oko 850 metara šina, od čega je oko 600 metara u završnoj faza betoniranja. Sa čukaričke strane je istovremeno zavareno oko 130 metara šina. Stubovi kontaktne mreže i vod za kontaktno pojačanje su postavljeni na skoro celoj trasi. Trenutno se vrši postavljanje kontaktne mreže, kontaktnih provodnika i uređeja za automatsko zatezanje sajli na stubovima.
Na čukarickoj strani postoje značajniji građevninski radovi na izgradnji nedostajućih prilaznih rampi i rekonstrukciji tramvajskog mosta preko Topčiderke.
U međuvremenu završeni su radovi na dva ključna potporna zida kod Hipodroma, koji obezbeđuju povezivanje trase sa Mosta na Adi sa mostom preko Topčiderske reke i konstrukcijom na terenu u smeru prema Banovom brdu.
Kod nadvožnjaka iznad železničke pruge i Bulevara vojvode Mišića izvedeni su šipovi, temelji i stubovi i postavljena je skela radi izgradnje nove konstrukcije nadvožnjaka za vezu prema Rakovici. Jedan od najvažnijih elemenata nove tramvajske pruge je i nova ispravljačka stanica "Novi Beograd 4", a na trasi su planirana i dva stajališta - "Blok 42" i "Petlja Radnička".
Projektom je predviđeno njihovo opremanje liftovima, nadstrešnicama i ostalim mobilijarom.
Sredstva za ovu investiciju obezbeđena su iz budžeta Grada, a investiciju realizuje Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Rok za završetak je jun naredne godine, a radove izvodi srpsko-francuski konzorcijum "Energoprojekt niskogradnja" i "Colas rail".
(Telegraf.rs/Beobuild)
Video: Osuđenici u Okružnom zatvoru okitili jelku!
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mile ore al duboko
Zar moraju francuzi da nam rade šine preko mosta.....zato dovode Makrona..na celu Autokomandu su se nameračili..
Podelite komentar