Ova sitnica GSP ništa ne košta, a Beograđane dovodi do ludila: Mnogi su očitali kartu, pa put morali da nastave pešice

 
 ≫ 
  • 14

Informisanje putnika je slaba strana GSP-a, tramvaji su posebno problematični

Beograd ima 12 tramvajskih linija, ali to važi samo kada je situacija u saobraćaju perfektna - u praksi, pojavljuju se nove - "fantomske", odnosno privremene skraćene ili preusmerene linije, pa često putnici pojma nemaju gde će da završe ili se iznenade kada shvate da je tramvaj skrenuo sa trase ili završio vožnju.

Sve to ne bi bio toliki problem kada bi bili bolje obaveštni. Umesto toga, oni koji putuju oslanjaju se na intuiciju, vozače ili sreću... Jer displeji i rolo trake ne samo da nisu pouzdani, već će svojim natpisom često i da vas prevare, kojekakve oznake kojima se dodaje slovo "L" nisu od velike pomoći, a ponekad vozač samo na papiru nekom bledom olovkom napiše krajnju destinaciju i postavi na prednje staklo.

Koja je ovo linija? Foto: M. Beljan

Ko će da vam nadoknadi pare od karte ako ste ušli u tramvaj na liniji 11, kako je pisalo na tramvaju, a on je zapravo radio na liniji 9? Upravo takva situacija zabeležena je pre neki dan na tramvaju koji je bio sastavljen iz dva dela - napred je pisalo 9, a nazad 11.

Možda bi GSP, da je odgovorio na pitanja "Telegrafa" upućena, rekao da se greške dešavaju. 

Međutim, ovakvi problemi su svakodnevica. Najčešća omaška je ispisivanje pogrešnog smera vožnje, a onda i zaboravnost vozača da promene broj linije ili napišu da tramvaj ide za garažu, skraćenom ili izmenjenom trasom.

- Žurila sam na posao, kada na moje iznenađenje tramvaj 7 nije skrenuo ka Buvljaku, već nastavio pravo kroz Milutina Milankovića. Vozač je samo rekao da ne ide dalje. Onda smo sišli, prelazili preko ulice, čekali drugi. Zbog čega nije mogao da nas obaveti preko razglasa ili da napiše da ide za garažu? - požalila nam se jedna čitateljka.

Jedan od omiljenih načina da skrenu pažnju putnicima da tramvaj ne ide redovnom trasom je dodavanje slova "L" pored broja linije. Ponekad je to i zvanična oznaka u slučaju planirane izmene. Ali, jedno "L" putniku ništa ne govori o tome gde tramvaj završava vožnju ili kojim putem ide. Obaveštenja se ponekad zalepe na stanicama, ali se vremenom odlepe i ni po čemu se ne razlikuju od običnih oglasa.

Još gora situacija je kada, u nedostatku papira ili bilo kakve druge oznake vozač rolo traku zaglavi između dva broja, ili pak napiše broj koji ne postoji, recimo četiri, kao što je to nedavno zabeležio i "Telegraf".

Foto: M. Beljan

Beograđani, koji poznaju trase tramvaja, navike vozača i uobičajene izmene, snaći će se nekako, ali putnici iz ostalih gradova Srbije, a naročito stranci, ostaće potpuno zbunjeni. 

Ovaj problem nema nikakve veze sa novcem, ulaganjima i GSP nema nikakav izgovor za greške koje se pojavljuju sa oznakama linije. U pitanju je samo nedostatak discipline i, eventualno, papira i markera.

Spisak linija na kojima su najčešće aktuelna skraćenja

LINIJA 2: PRISTANIŠTE - VUKOV SPOMENIK - PRISTANIŠTE

Foto: M. Beljan

Kružna linija 2 ponekad ne funkcioniše samo u jednom smeru, pa ako vidite tramvaj sa druge strane ulice nije sigurno da će doći i u smeru u kojem ga čekate. Baš takva situacija trajala je duže vreme zbog radova kod glavne autobuske stanice, a da obaveštenje nije bilo postavljeno na mnogim stanicama.

Umesto dvojke u slučaju prekida saobraćaja u Karađorđevoj obično vozi linija 2L na relaciji: Gospodarska mehana - Slavija - Vukov spomenik - Dorćol.

Tramvaji na liniji 2 ponekad od Pravnog fakulteta do 27. marta voze i Beogradskom ulicom, a izmena može da bude i takva da obiđu Slaviju vozeći Resavskom ulicom. Tada neretko vozač napiše "Resavska" ili "Starine Novaka".

LINIJA 3: OMLADINSKI STADION - KNEŽEVAC

Kada je skraćena do Topčidera sa jedne ili do Tašmajdana sa druge strane linija 3 postaje 3L. Međutim, dodatnu zabunu u celu priču oko trojke donelo je uvođenje nove redvne linije 3L: Tašmajdan - Topčider, nakon što je topčiderska železnička stanica aktivirana.

LINIJA 7: USTANIČKA - BLOK 45

Ovako izgleda obaveštenje na stanicama, Foto: Privatna arhiva

Linija je ponekad skraćena i saobraća na relaciji Tašmajdan - Blok 45, sa oznakom 7L. Ovo se dešava i kada ne postoje neki veliki zastoji, ali je poremećen red vožnje.

U slučaju prekida saobraćaja u zoni glavne autobuske stanice linija 7 se najčešće preusmerava tako da vozi preko Dorćola i tada ima oznaku 7L1, ali često vozači istaknu samo 7L.

Ponekad se tramvaji na linijama: 5, 6, 7 i 14 skraćuju i na Zvezdari, pa umesto do Ustaničke voze do Kluza (stara okretnica).

U slučaju zastoja na starom tramvajskom mostu linije 7, 9 i 13 voze do Pristaništa.

LINIJA 9: BANJICA - BLOK 45

Kada sedmica mora da vozi preko Dorćola, devetka se kao 9L uglavnom preusmerava na Gospodarsku mehanu. Skraćenja su nekada i na Voždovcu, kada umesto do banjice tramvaji voze do Trošarine, retko i do Autokomande, a u nekim slučajima uvodi se i linija Banjica - Slavija.

Foto: M. Beljan

LINIJA 12: BANOVO BRDO - OMLADINSKI STADION

Linija 12 trenutno ne saobraća zbog radova kod Hipodroma, pa je u saobraćaju privremena linija 12L: Omladinski stadion - Blok 45. 

U redovnom režimu dvanaestica može biti skraćena do Gospodarske mehane, Tašmajdana ili može da saobraća preko Slavije umesto preko Resavske.

VIDEO: Tramvaj "zmija" prošao Novim Beogradom

(M. Beljan)

Video: Petra je prevremeno rođena beba: Na rođenju imala je svega 680 grama i 33 centimetra

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Zoran Veteran

    8. novembar 2018 | 19:54

    Gsp je užas, a karte preskupe, smanjite cenu karata biće bolje..

  • Даца

    8. novembar 2018 | 19:48

    Е браво за ова запажања... А још плус што на свим линијама градског превоза уопште, врло често испишу погрешан смер, нпр. ако аутобус иде у смеру ка Студентском тргу онда тако и напишите, а не Коњарник, зар је то толико тешко? Стварно ми није јасно зашто, ако ништа, бар због људи који не познају град и линије, изгубе се за час ако то читају... а тек датум и време које је подешено у новијим аутобусима које везе с мозгом нема... да ли је могуће да то некога толико мрзи? Не могу да верујем...

  • Mikan

    8. novembar 2018 | 19:52

    Zato se i ne placa karta

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA