Postavljen čelični most koji povezuje Kalemegdan sa Beton halom, do idućeg proleća gotovi svi radovi (FOTO)
Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je danas da je tokom proteklog vikenda postavljena čelična konstrukcija mosta preko Bulevara vojvode Bojovića, u okviru radova na izgradnji pešačke pasarele kojom će se ostvariti veza Velikog stepenišnog silaza i Savskog keja.
- Ovaj objekat će povezati Beogradsku tvrđavu i pešačku zonu sa šetalištem duž Save i Dunava. Takođe, izgradnjom pešačke pasarele obezbediće se bezbedan prelazak preko frekventne ulice - rekao je Vesić, navedeno je u saopštenju Gradske uprave.
On je podsetio da su radovi na izgradnji pasarele počeli u oktobru prošle godine i da su podeljeni u dve faze, s obzirom da se radi o više prostornih celina.
- Trenutno se izvode radovi prve faze u okviru koje se gradi čelični most i betonska spiralna rampa, dok će u drugoj fazi biti uređen plato Savskog šetališta prema Ušću, deo biciklističke staze, kao i staze na padini Beogradske tvrđave - naveo je Vesić precizirajući da je vrednost svih ugovorenih radova sa izradom tehničke dokumentacije 214 miliona dinara.
- Za prvu fazu prvobitno je bio određen rok od 270 dana od uvođenja izvođača u posao, odnosno do kraja juna ove godine - podsetio je Vesić ali i dodao da se tokom radova ispostavilo da se ispod zemlje nalazi jedan red zatega koje učvršćuju obaloutvrdu, a o kojima nije postojao nijedan podatak ni u projektu niti u arhivima. Najvažnije je bilo da se tokom radova ne preseku zatege, kako se ne bi ugrozila stabilnost obale.
On je naveo da će se u drugoj fazi realizacije urediti slobodne površine Savskog šetališta, kao i staze na padini Beogradske tvrđave.
- Realno je da na proleće sledeće godine ovaj prostor u potpunosti bude dostupan građanima i posetiocima Beograda - rekao je gradski menadžer.
U saopštenju piše da se pasarela gradi prema idejnom rešenju Mosta na Kalemegdanu, koje je izradilo JP "Beogradska tvrđava" 2008. godine, a rešenje je 2015. godine implementirano u gradski projekat IME u okviru pešačke zone Knez Mihailove ulice.
Pešačku pasarelu od Savskog keja do rova Beogradske tvrđave čine dve celine, navodi se u saopštenju u kom se dodaje da je prva zavojita rampa sa liftovskom kulom i skulpturom na vrhu, a druga pešački most koji prelazi iznad kolske i železničke saobraćajnice i završava se stepeništem koji vodi do kote u podnožju Velikog stepenišnog silaza Beogradske tvrđave.
Pešački most ima još dve pešačke grane, dva kratka čelična mosta koji ga povezuju sa parkingom na krovu Beton hale i sa zelenom padinom na obodu Beogradske tvrđave, dodaje se u saopštenju.
Gradski menadžer je najavio i da će za osam dana biti raspisan tender za izvođenje radova u Karađorđevoj ulici i uređenje Savskog keja, od Brankovog mosta do Beton hale.
- Čitav ovaj deo grada dobija potpuno novu dimenziju i ponosan sam što sam deo gradske vlasti koja polako ostvaruje viševekovni san ovog grada o spuštanju na njegove reke - dodao je Vesić.
(Telegraf.rs / Tanjug)
Video: Snežna vejavica u Pančevu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dušan
Ideja možda nije loša i ima smisla ali ovaj most isuviše odudara od arhitekture tvrđave. Možda je rešenje trebalo da bude malo starije sa više drveta, kocke ili kaldrme, recimo kao most na ulazu u tvrđavu. Alu ko nas pita.
Podelite komentar