GSP Beograd ostaje bez vozača: Odlaze u Sloveniju gde zarađuju i do 2.500 evra

 
 ≫ 
  • 62

Od početka godine preduzeće napustilo više od 150 šofera, a procena je da im po sistematizaciji rada iz 2014. godine nedostaje oko 1.000 radnika

Iako najveći prevoznik u regionu, JKP GSP "Beograd" u poslednjih godinu dana suočava se sa odlivom radne snage.

Gradonačelnik obišao radnike GSP: Razgovarali o platama, ali i o proširenju voznog parka (FOTO)

Naime, zbog loših uslova rada, malih plata, svakodnevnog stresa u saobraćaju, pritisaka koje trpe od šefova, sindikalaca, ali i putnika, od početka godine više od 150 radnika je napustilo preduzeće, dok se veliki broj njih tek odvažava na ovaj korak.

Osim šofera, otkaze daju i inženjeri, saobraćajno osoblje i stručnjaci održavanja, a procena je da po sistematizaciji rada iz 2014. godine nedostaje oko 1.000 radnika.

Sabotaža ili nešto drugo: Nezadovoljni radnici GSP-a podmeću požare u autobusima?!

- Smene nam traju po osam sati, a zbog toga što su nam plate između 45.000 i 55.000 dinara, mnogi od nas su prisiljeni da rade dodatni posao. Prelazimo više stotina kilometara dnevno, ne sme da bude kašnjenja, nekada nemamo vremena ni za pauzu, na pojedinim okretnicama nemamo ni toalet ni vodu, umorni smo. Bukvalno smo kao tempirane bombe! - navodi za Telegraf jedan od šofera.

On kaže da su nadređeni sve zahtevniji: ne sme da se razgovara mobilnim, moraju da nose košulje, ne smeju da pričaju sa putnicima, niti da im dozvole da stoje pored njih, a na njih je pala i obaveza prodaje karata. 

- Najgore od svega je što u slučaju da otvorimo bolovanje, posle toga slede kazne. Opcije su šihta (dvokratni rad), promena linije ili sledovanje lošijeg vozila - kaže ovaj dugogodišnji vozač u GSP "Beograd".

Kako kaže, ne čudi što su svi pohrlili u inostranstvo, a pre svega u Sloveniju

FOTO TANJUG / DANILO PETERNEK

- Tamo voze kamione za 1.500 do 2.500 evra i bez problema mogu odmah da se zaposle. Jedini uslov je da se položi Euro code 95, koji ih košta oko 600 evra. A da je u pitanju masovna pojava, potvrđuje podatak da postoje i organizovane ture za ovu pripremnu nastavu za polaganje temeljne kvalifikacije - kaže naš sagovornik.

On naglašava i to da je GSP primoran da zapošljava koga stigne, pa da se dešava da su smanjeni kriterijumi i da do posla dolaze "oni koji nit vide, nit čuju".

Iz GSP "Beograd" potvrdili su da se suočavaju sa odlaskom nezadovoljnih radnika, ali su istakli i to da planiraju da prevaziđu problem.

- Da bi se ovakva situacija rešila, GSP planira da u sledećoj godini sprovede projekat obuke i edukacije 200 vozača, kojima bi se, uz potpisivanje radnog ugovora na 5 godina, finansirala kompletna obuka i dobijanje svih potrebnih licenci - rekli su iz ovog gradskog preduzeća, odakle dodaju da je konkurs za prijem vozača stalno otvoren, a sve informacije se mogu naći na sajtu GSP-a, www.gsp.rs.

Daljinac

(S.I. / s.ilic@telegraf.rs)

Video: Koncert filmske muzike Enija Morikonea i Nina Rote u Sava Centru

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Новак

    17. oktobar 2017 | 19:36

    Дакле све су спремни да ураде али да повећају плате нису.Дајте плату возачу 70-80 000 и неће вам нико напуштати фирму.

  • Marko

    17. oktobar 2017 | 17:32

    Imam drugara otiso u Minhen vozi gradski autobus 2300 eura plata placaju stan njih troje 900 eura znaci 300 odvaja od plate i on potrosi oko 350 eura kuci salje svojima 600 i ostane mu 1050 eura mesecno. A ovde u Srbiji si u minusu sa platom ceo zivot zato ljudi i odlaze.

  • dago1

    17. oktobar 2017 | 20:30

    Evo ima onaj mali sto je ukrao autobus. 😂😂😂,

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA