Sve što vas je zanimalo o beogradskom metrou: Evo kuda će ići, i da li ćemo se voziti ispod, ili iznad zemlje
Beograd će 2023. godine prema najavi čelnika naše predstonice dobiti prvu liniju metroa, a prema Master planu koji su prošle nedelje usvojili odbornici Skupštine grada, metro ćemo imati 2027. godine.
U Beogradu na vodi niče još 5 zgrada, a metro će biti šlag na tortu
Prva linija beogradskog metroa gradiće se najviše u plitkim tunelima i iznad zemlje, a predviđeno je da bude na deonici od Makiškog polja do Ade Huje. Duboke podzemne trase nalaziće se samo u centru grada, kao i ispod Banovog i Julinog brda.
Komisija za sprovođenje ovog saobraćajnog plana, kao i konsultant, rukovodili su se cenom izgradnje (znatno jeftinije ako nema dubokih tunela, a radove bi mogle da izvode i domaće firme), a s obzirom na postojeće železničke koridore deo budućeg nezavisnog metro sistema mogao bi da koristi i površinske deonice. Ti pravci su postojeća pruga pored Sajma, pruga od Luke Beograd, preko Dunav stanice do Ade Huje i deo železničke infrasrtrukture u Makišu.
Svrha prve linije metroa, kako stoji u Master planu, nije samo da rastereti autobuse i tramvaje i da pruži komfornije putovanje već da bude i osnova za budući razvoj neizgrađenih delova grada ili pretvaranja industrijskih zona u komercijalne centre. To su Luka Beograd, Jugopetrol-Hipodrom, Staro sajmište, blokovi 18 i 26, Ada Huja i Makiško polje. Bez uvođenja efikasnog šinskog sistema te zone teško da bi mogle da se transformišu u atraktivne delove grada.
Pri analizi budućih linija metroa uzeta je u obzir i veza sa BG vozom, te će oni zapravo preuzeti ulogu metroa. U dokumentu Skupštine grada navodi se da BG voz do sada nije razmatran na takav način, a njegov potencijal je veliki jer koristi već izgrađenu infrastrukturu Beogradskog železničkog čvora, u koju je sedamdesetih i osamdesetih godina uložen ogroman novac.
Tunel ispod centra grada, podzemna stanica Vukov spomenik, prolaz kroz buduću glavnu železničku stanicu, ali i efikasna veza sa Rakovicom, Novim Beogradom, Zemunom i Batajnicom uz planiranu izgradnju linije do aerodroma omogućavaju brz razvoj BG voza uz ne tako velika ulaganja. Ako se uzme u obzir da država gradi glavnu železničku stanicu, a "Infrastruktura železnica Srbije" zadužena je i za obnovu koloseka do Resnika i Stare Pazove, preostaje još samo dogovor sa "Srbija vozom" oko nabavke novih savremenih vozova.
USTANIČKA – ZEMUN DO 2033.
Prema Master planu koji je prezentovan početkom jula ove godine, prva linija metroa bi povezala Makiško polje i Adu Huju, a deo do Pančevačkog mosta trebalo bi da bude gotov 2027. Druga linija predviđena je na relaciji Ustanička - Zemun, a rok je 2033.
TREĆA LINIJA DO VOŽDOVCA
U analizi se navodi da bi "prilikom izrade planova trebalo uzimati u obzir i dalji period, kada će se stvoriti uslovi za uvođenje treće linije metroa, od novoizgrađenih delova Voždovca, preko Autokomande i Prokopa, do centra grada".
(Telegraf.rs)
Video: Neko se baš potrudio da ukrasi ovaj automobil: Ovo je jelka na četiri točka
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
☆☆☆
Jubilarni 50 put se objavljuje famozna prva linija metroa.Svaki put je drugačija.Prošli put je bilo do Mirijeva,sada do Ade Huje.Dakle nebitno je napraviti korisnu liniju,nego samo da se kaže da je napravljeno.Na Adiji Huji nikome ne znači.Taj deo je nenaseljen.Da bi neko došao dotle ili odatle kući mora da se spušta sa Karaburme,Mirijeva,Višnjice...čeka autobuse..i šta ste rešili? Metro se vuče od kraja do kraja.A ne na polovini.
Podelite komentar
dragana
Umesto sto ste prikazali voz bolja bi bila mapa grada sa iscrtanim linijama.
Podelite komentar
Mrgud
Hahahah i opet aamo da ae nabave novi savremeni vozovi posto su ovi koji su nabavljeni pre 7 pa pre 3 godine vec istroseni po BRZIM PRUGAMA SRBIJE... i da koliko mi je poznato metro ide ispod zemlje a na po zemlji
Podelite komentar