Čuvajte svoje automobile, u ovim delovima grada je najopasnije: Počela je sezona krađe akumulatora!
Akumulatori, glavni "pokretači" svakog motornog vozila i ovog proleća su na meti sitnih beogradskih lopova. Mogućnost lake zarade uz relativno mali rizik, kao i veća potražnja za kradenom robom po nižim cenama, glavni su uzroci ovog zabrinjavajućeg trenda.
U istom danu u martu policija je u dve beogradske opštine uhapsila nekoliko osoba zbog krađe akumulatora iz više desetina vozila. Policija u Grockoj privela je jednu osobu pod sumnjom da je u protekla dva meseca na teritoriji te opštine odnela akumulatore iz čak 14 automobila, dok su u novobeogradskom Bloku 70 privedena dva muškarca pošto su obili dva "juga".
Da je početak proleća vreme kada se akumulatori najviše kradu potvrđuju nam i iskusni automehaničari.
- Nije nikakvo čudo što se akumulatori najviše kradu u proleće - objašnjava nam Radmilo Horvatić, mehaničar i prodavac auto-delova sa višedecenijskim iskustvom.
- U to vreme vozači se najlakše odlučuju za popravke na svom vozilu, uključujući i zamenu akumulatora. Lopovi ovo znaju i reaguju na povećanu tražnju nudeći kradenu robu po znatno nižim cenama.
Cena novih akumulatora standardne snage u prodavnicama iznosi od 4.000 do 7.000 dinara, dok se kradeni u oglasima i na buvljim pijacama mogu naći za od 2.000 do 3.000 dinara, što je dovoljna razlika da se kupci opredele za crno tržište.
Kradljivci uglavnom biraju starije automobile srednje klase, kod kojih se akumulator nalazi u motornom prostoru, ispod haube.
- Lopovi se teže opredeljuju za novije automobile kod kojih se akumulator nalazi u prtljažniku - kaže nam Radmilo Horvatić. - U tom slučaju moraju da obijaju gepek, što uz bolje sisteme zaštite kod ovakvih vozila predstavlja prevelik rizik.
Kradeni akumulatori veoma brzo se nađu na tržištu. Prodaju se preko oglasa ili na auto-pijacama. Nije retko da ih prodaju kao sekundarne sirovine.
- Apsolutna zaštita od krađe akumulatora ne postoji - kaže majstor Radmilo. - Međutim, kombinovanje različitih tipova zaštite će najefikasnije odvratiti lopove od vašeg automobila.
Uz standardnu zaštitu putem alarma, pogotovo onog sa rezervnom baterijom i prekidačem na haubi, automehaničari predlažu i različite tipove fizičkog obezbeđenja, odnosno ograđivanje akumulatora nekom vrstom kaveza sa katancem koji se po potrebi može otključati.
Lopovi, sudeći po lokacijama gde kradu, nemaju nimalo humanosti. Preko dana, gotovo svakodnevno "operišu" po parkinzima oko Kliničkog centra i Dečje klinike u Tiršovoj. Uigrana ekipa ima nekoliko članova. Jedan tipuje kada neko dođe sa pacijentom na pregled, a drugi tada natenane obija automobil.
(Telegraf.rs / Izvor: novosti.rs)
Video: Da li je manje štetno ako pijemo piće "bez šećera" i zašto je plastika za jednokratnu upotrebu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
ZS
Najveci problem je sto lopovi i kada budu uhvaceni ne odgovaraju nizasta.Daju izjavu i ponovo na radno mesto.Pojedini imaju i po stotinu dela i nista.Imam utisak da to apsolutno ne interesuje ni policiju ni sudstvo.
Podelite komentar
Свети светац Светомир
Све под мач бато.
Podelite komentar
Shone
Sezona nemastina i gladi
Podelite komentar