25 moćnih kompanija želi beogradski aerodrom
Odabrani koncesionar će morati da uloži nekoliko stotina miliona evra u razvoj aerodroma
U Vladi Srbije očekuju učešće dvadesetak poznatih svetskih kompanija u nadmetanju na izboru koncesionara za beogradski aerodrom "Nikola Tesla" za period od 25 godina.
Pitali smo Babića da li preuzima aerodrom! Evo kako je on reagovao
Kako je novinarima u Vladi Srbije rekao pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj Zoran Ilić sve u svetu poznate kompanije će biti zainteresovane za ovaj posao.
- Reč je o dvadesetak svetski poznatih igrača, kada je ovaj posao u pitanju - rekao je Ilić i dodao da se vlada opredelila za koncesiju pošto su postojeći kapaciteti aerodroma skoro dostigli svoj maksimum.
On je podsetio da su neke od najpoznatijih firmi u toj oblasti "Ferrovial Hoh Tif", "Aerports de Paris", "Sc hipol" i druge.
Koncesionar će, prema njegovim rečima, morati da uloži nekoliko stotina miliona evra u razvoj aerodroma.
Prema procenama konsultanata, postojeći kapaciteti aerodroma su od pet do sedam miliona putnika godišnje, a u narednih 25 godina beogradski aerodroma bi uz investicije mogao da ima najmanje 17 miliona putnika, rekao je on.
Beogradski aerodrom je u 2016. imao 4,92 miliona putnika, a Ilić podseća da je u toku rekonstrukcija Terminala 1 koji će obezbediti kapacitete za dodatnih dva miliona putnika.
"Aerodromi su dobar posao"
On je istakao da su "aerodromi dobar posao" i da vlada ne bi ni pokušala da pronađe koncesionara da nema zainteresovanih.
Ilić je rekao da je poziv za izbor koncesionara upućen domaćim i stranim kompanijama.
- Vlada se opredelila za koncesiju pošto je obim saobraćaja dostigao dobar nivo za svega nekoliko godina - putnika, robe i aviooperacija i za par godina nećemo moći sve to da ispratimo. Aerodrom je došao do kraja svojih kapaciteta - naveo je Ilić.
Pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj je odgovarajući na pitanja novinara rekao da je beogradski aerodrom profitabilan i sposoban da se održava na postojećem nivou.
- Eventualne manje korekcije su sada moguće, ali to nije ni blizu potrebnim sredstvima za budući razvoj. Očekujem ulaganje od nekoliko stotina miliona evra - kazao je Ilić.
On je dodao da će biti potrebna alternativna pista, razvoj teminalnih kapaciteta za prihvat i otpremu putnika i robe.
Prema njegovim rečima, aerodrom ne može sada iz sopstvenih prihoda da finansira tako velike investicije.
Ilić kaže da su ukupni godišnji prihodi aerodroma oko 80 miliona evra.
Prema uslovima koncesije u nadmetanju neće moći da ucestvuju kompanije koje već upravljaju aerodromima u radijusu od 450 kilometara od Beograda.
Ilić je rekao da je to ograničenje predviđeno zato što se u tom krugu nalaze aerodromi koji, prema proceni naših konsultanata, mogu da konkurišu beogradskom aerodromu.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Hapšenje grupe zbog pripreme teškog ubistva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
dragon
Aerodrom i telekom ne smeju ni pod koju cenu da se daju pod koncesiju jer su to pa skoro jedine dve kompanije sa svetlom buducnoscu samo da se nadju ljudi koji ce ih voditi
Podelite komentar
Dejan
Najmoćnija kompanija je srpski narod i ta kompanija i treba da ostane vlasnik aerodroma . Kome treba aerodrom neka kupi njivu i neka ga izgradi .
Podelite komentar
Neks
Pa i dobi će ga pošto nama ne treba nista
Podelite komentar