ONI SU LETELI ČAK 35 SATI: Dobro došli među vladare srpskog neba, a među njima su i ZMAJARI (FOTO)

 
 ≫ 
  • 0

Takmičenje je pored sportskog nadmetanja donelo i sjajnu atmosferu kojoj su prisustvovali i brojni građani, obzirom da je ulaz bio slobodan

Na ovogodišnjem Državnom prvenstvu za ultralake letelice učestvovao je rekordan broj od 30 pilota, a prvi put je ostvaren i uživo prenos na You Tube kanalu.

Srpski piloti najbolji u Evropi (FOTO)

Državno prvenstvo za ultralake letelice održano na aerodromu "13. Maj" u Zemun Polju okupilo je ove godine više od 30 pilota koji su napravili oko 200 poletanja i proveli u vazduhu u zbiru oko 35 sati. Novi državni prvak u kategoriji ultralaki avion je Nenad Mirković (AK "Ćuprija"), a najbolji zmajar u državi je Goran Spasić (AK "Smederevo"). Najbolji pilot žirokoptera (ultralaki helikopter, koji se prvi put kao kategorija sada pojavio na takmičenju) je Srđan Kostić iz AK "Ćurpija".

Foto: Promo Foto: Promo

Takmičenje je pored sportskog nadmetanja donelo i sjajnu atmosferu kojoj su prisustvovali i brojni građani, obzirom da je ulaz bio slobodan. Svaki od takmičara je napravio šest letova, a tamo gde je bilo i izjednačenih rezultata, bilo je i korektivnih letova. Takmičenje se uživo prenosilo na You Tube kanalu, tako da je preko 500 ljudi – od Južnoafričke republike do Kanade, pratilo ovo nadmetanje.

U disciplinama na ovom takmičenju svrha je da pilot, posle poletanja, sa visine od 300 metara, u pravilnom, propisanom prilazu pisti, sleti u polje koje je izdeljeno na pet podeoka širine pet metara. Idealno je sletanje u prvo polje, koje nosi najviše poena. Ovim se simulira sletanje na palubu nosača aviona, gde je paluba 100 m široka i 25 m dugačka.

Foto: Promo Foto: Promo

U disciplini sletanje sa snagom motora, pilot pomoću povećane snage motora, dodavanjem gasa, može korigovati nepreciznost i izboriti najbolji prilaz iscrtanom cilju. U sletanju bez snage motora, ili sa ugašenim motorom, od pilota se zahteva velika sposobnost i obučenost u pogledu vladanja letelicom, ali odlično poznavanje posrednih faktora kao što su vremenske prilike. Birajući najbolju putanju, potrebno je da sleti sa visine od 300 m bez snage motora na polje širine samo 5 metara.

Foto: Promo Foto: Promo

U kategoriji avion, ove zahteve su najbolje ispunili piloti Nenad Mirković (AK Ćurpija), Marko Maravić (AK Utva) i Goran Spasić (AK Smederevo), ujedno odredivši i ekipni plasman. Nikola Mirković je bio najbolji u obe discipline, dok su drugo i treće plasirani u disciplini bez motora bili Srđan Miletić (AK Ćurpija) i Marko Maravić (AK Utva), a u disciplini sa motorom Goran Spasić (AK Smederevo) i Milo Todorović (AK Ćuprija).

Foto: Promo Foto: Promo

Među zmajarima se pojavio ujednačnen broj bodova u generalnom plasmanu, pa treće mesto dele klupske kolege iz AK "Ćuprija" Dragan Vukić i Miroslav Knežević, dok je na drugom mestu Milan Maravić iz AK "Smederevo". Smederevski, ćuprijski i pančevački klubovi su bili najbolji u ekipnoj konkurenciji. Najbolji piloti zmaja u kategoriji precizno sletanje sa motorom su Željko Tešendić (AK Ćuprija), Goran Spasić (AK Smederevo) i Aleksa Milinković (AK Ćurpija), dok su u kategoriji bez motora najbolji bili Drana Vukić (AK Ćurpija), Goran Spasić (AK Smederevo) Milan Marić (AK Smederevo).

Foto: Promo Foto: Promo

I nova takmičarska disciplina – žirokopter, iznedrila je najbolje pilote, sve odreda iz AK „Ćuprija“: Srđana Kostića, Mila Todorovića i Boška Todorovića. Poredak u kategoriji precizno sletanje sa motorom bio je sledeći: Srđan Kostić, Boško Todorović, Milo Todorović, a kategoriji bez motora: Milo Todorović, Srđan Kostić i Boško Filipović.

Neposredni organizator ovogodišnjeg prvenstva bio je AK „Ćuprija“, uz podršku Vazduhoplovnog saveza Srbije i Ministarstva omladine i sporta.

(Telegrfa.rs)

Video: Dragana Mirković sagradila kuću porodici sa Golije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA